Nvidias DirectX11 kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
kom alldrig fram om det var en sempron eller athlon?

Athlon 800mhz

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
um nej tack. Har alltid kört på Nvidia och aldrig haft problem med deras drivrutiner i spel och program. Ett ATI kort kommer jag aldrig att köpa.

Citat:

Fast boven kan ju ha vart VIA 4in1 drivers och det var typ 9 år sedan nu.

Men suck. Antingen trollar du eller så är du väldigt, väldigt patetisk.

Permalänk
Medlem

Om det inte är ett AMD som gäller är det bara att svälja.

Angående Fermi har du märkt att det kommer ta ett tag, och vi fruktar även att priset inte kommer vara nådigt. Men man får betala ett högt pris för sina märken ibland

Att välja nåt nu känns ostabilt, helst när nVidias kort står på en brant mot AMD, så att vänta till Fermi känns nog som det enda alternativet om du vill ha nåt som konkurrerar AMDs nuvarande kort.

Permalänk
Medlem

Men vad är felet på folk? Är det inte okej att en person INTE gillar samma märke som ni gör? Är det verkligen så farligt? Nu vill TS ha ett nVidia kort och det är hans val. Visst att man kan ge råd, och det har några personer gjort men ett par andra verkar bara försöka klanka ner på andras åsikter. Och bara för att man själv inte har haft några dåliga erfarenheter med ett speciellt märke så betyder det inte att någon annan inte har haft det.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Men suck. Antingen trollar du eller så är du väldigt, väldigt patetisk.

Trollar? Snacka om patetisk översättning.

edit: Får bli ett Fermi om några månader.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Trollar? Snacka om patetisk översättning.

Some do their best

men ONT: Du lär vänta på Fermi. Ser inte ut att bli mycket prestanda per krona, men de ligger tight just nu trots allt. Du kan köra SLI på två tidigare monsterkort från nVidia, men då försvinner stödet för DX11 tyvärr, vilket jag inte finner värt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Men vad är felet på folk? Är det inte okej att en person INTE gillar samma märke som ni gör? Är det verkligen så farligt? Nu vill TS ha ett nVidia kort och det är hans val. Visst att man kan ge råd, och det har några personer gjort men ett par andra verkar bara försöka klanka ner på andras åsikter. Och bara för att man själv inte har haft några dåliga erfarenheter med ett speciellt märke så betyder det inte att någon annan inte har haft det.

Man bör inte låsa sig till ett märke, då olika tillverkare erbjuder olika lösningar så vet man inte vad man missar.

Sen att SectionX2 haft problem med sitt tidigare AMD system är helt klart möjligt, ett dåligt exemplar av moderkort eller processor dyker upp då och då.
Man bör dock ej missa att AMD's processorer var extremt bra vid den tiden och man ska häller inte döma dagens AMD processorer efter denna dåliga erfarenhet.

Egna erfarenheter av grejer är oftast sedda ur egen synvinkel, vid detta fall mycket väl färgade av egna åsikter.
Folk reagerar på detta genom att delge mer egna erfarenheter, då i oftast som motvikt mot det tidigare inlägget baserat på personliga erfarenheter.
Jag tycker det är helt rätt, det skapar en klart mer välbalanserad forummiljö ifall man tar sig tiden att läsa alla dessa inlägg.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Kan vara tidigare än du tror!

Nvidia säger ju slutet av november Troligen en papperslansering vi snackar dock :/

Nvidia har ändrat sig, det är 2010 som gäller
http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20091105234423_Nvi...

"Therefore, the claim by Mr. Huang means that Nvidia will only be able to start commercial shipments its next-generation graphics cards based on Fermi architecture in calendar 2010, not in calendar 2009, as the company promised originally."

Permalänk

Har haft både Intel och AMD samt ATI och Nvidia i många år nu och har inte märkt att något skulle strula mer än något annat. Jag köper det som ger mest prestanda för pengarna just tillfället.
I dagsläget skulle jag köpt AMD-processor i prissegmentet under 1700kr (mycket pga att s775 är på väg bort) och Intel däröver. Grafikkortsmässigt skulle det bli AMD/ATI i mångt och mycket, då de har effektsnåla och bra presterande kort i många av prissegmenten (och även har några kort med DX11-stöd ute redan).

Situationen kommer att ändras allt efter som och därmed även vad jag skulle köpa. Det känns bara som slöseri med pengar att snöa in på en viss tillverkare.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Har haft både Intel och AMD samt ATI och Nvidia i många år nu och har inte märkt att något skulle strula mer än något annat. Jag köper det som ger mest prestanda för pengarna just tillfället.
I dagsläget skulle jag köpt AMD-processor i prissegmentet under 1700kr (mycket pga att s775 är på väg bort) och Intel däröver. Grafikkortsmässigt skulle det bli AMD/ATI i mångt och mycket, då de har effektsnåla och bra presterande kort i många av prissegmenten (och även har några kort med DX11-stöd ute redan).

Situationen kommer att ändras allt efter som och därmed även vad jag skulle köpa. Det känns bara som slöseri med pengar att snöa in på en viss tillverkare.

Jag kör också både-och. Har AWS 2 st Phenom X4:or 940 & 955 samt både Intel i7 860 & 950 igång.
Med 940:n går ett gammalt 7900GTO-kort (Sambons surfburk), med 955:an ett HD4890 (HTPC:n i sign).
Intelpropparna har jag i mina "speldatorer" 2xHD4890@CF i den ena & ett GTX285 i den andra .. "Väntar på Fermi-burken."
Hade ett 8800GTS liggande tills alldeles nyligen också, men det har tyvärr avlidit p.g.a. mitt ständiga slarv med antistatpåsar.

Jag tycker generellt bättre om NVidias kort. För det första hatar jag CCC & måste alltid böka med ATT/displaydriver innan jag blir nöjd.
För det andra tycker jag mig märka en annan glöd i färgerna från ett NVidia-kort. Kan ju vara helt fel, men så upplever jag det iaf.
Sen är det ju det här med ljudnivåerna .. nu ska ju 58xx-vara tystare - men, men.
Ett Nvidiakort säger "svosch" vid kallstart, sen hörs det inte. Så har det iaf varit med de jag har haft.

Tycker att det är tråkigt att NVidia har blivit hängande i racet om gfx-köpare. Bad form.
Själv foldar jag lite ibland & anser att jag bör hålla iaf två av mina burkar för folding - med NVidia-kort. Därför väntar jag.

Att jag nu får sitta & se på när 58xx-serien slaktar, medan jag har ett unket GTX285 i min main-rigg försöker jag se stoiskt på, Fermi lär ju komma nångång ..
(Å då jäklar .. kanske.)

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
Jag tror personligen att nvidia kommer tillbaka, men man kan inte vara säker dem har ju haft problem med olika felaktiga kretsar och inte lyckats få igång fermi, jag vet inte hur mycket marknadsandelar dem har men det borde ju sjunka som en sten vid det här laget.

Ni förstår att Nvidia är den enda tillverkaren som typ redovisar vinster av någorlunda dignitet?

Med detta menas, att med tanke på hur dåliga rapporter AMD presenterar alltför ofta så lär ju även nvidia kunna hålla ut ett tag om de nu skulle börja gå back. De är alltså nog inte alls ute ur leken, oavsett om en dålig krets lanseras eller ej.

Visa signatur

Dekadens