Nvidias DirectX11 kort?

Permalänk
Medlem

Nvidias DirectX11 kort?

När är dom på intåg?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Avstängd

2009

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Permalänk
Medlem

2016

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

HAHA

Q1 2010

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk

Papperslansering i slutet av november eller början av december om man får tro ryktena. När korten finns att köpa i butik återstår att se. Några fåtal ex före jul borde ju finnas, men nåt större lager lär inte dyka upp förrens i januari skulle jag tippa.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

vänta på det el köpa GTX serien?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

HAHAHA ni är ju inte mer seriösa än flashback ibland xD nej de kommer 2010 Q1 (eller Q2 vem vet).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
vänta på det el köpa GTX serien?

eller 5850 eller 5870, varför ens tänka på GTX-serien när 5850 och 5870 finns att köpa snart. Bättre, nyare och svalare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De lär ju komma någon gång första halvan 2010, alternativt när grisar kan flyga.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
eller 5850 eller 5870, varför ens tänka på GTX-serien när 5850 och 5870 finns att köpa snart. Bättre, nyare och svalare.

x2

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495621

Om dom där priserna stämmer kommer inte nVidia ha mycket att komma med om dom inte vill gå i förlust på sina kort alternativt har ett prestandamonster till kort som är värt pengarna. 2800kr för ett 4870 är tokbra pris måste jag säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

um nej tack. Har alltid kört på Nvidia och aldrig haft problem med deras drivrutiner i spel och program. Ett ATI kort kommer jag aldrig att köpa.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

um nej tack. Har alltid kört på Nvidia och aldrig haft problem med deras drivrutiner i spel och program. Ett ATI kort kommer jag aldrig att köpa.

i lol'd

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har aldrig haft problem med ATIs drivrutiner. Du kan ju inte dömma en hel tillverkare för din enda upplevelse. Samtidigt kan man ju fråga sig när du köpte ett ATI-kort senast. Men men, vill du ha ett sämre kort till mer pengar så varsågod. Då skulle jag säga att du borde satsa på ett GTX275.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kanske det är på tiden att vidga sina vyer?

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
alternativt när grisar kan flyga.

Kan vara tidigare än du tror!

Nvidia säger ju slutet av november Troligen en papperslansering vi snackar dock :/

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
Då kanske det är på tiden att vidga sina vyer?

För att dra en parallell så vidgade mina vyer en gång och köpte en AMD Athlon CPU. Aldrig mer!

Nu kör jag tryggt på kombinationen Intel + Nvidia

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
De lär ju komma någon gång första halvan 2010, alternativt när grisar kan flyga.

"drar lite lätt på smilbanden"
Får ju bara hoppas att det inte blir såsom i Simpsons "Lisa the Vegetarian" avsnittet. (hittade inte en länk på youtube)

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem
Citat:

För att dra en parallell så vidgade mina vyer en gång och köpte en AMD Athlon CPU. Aldrig mer!

Låter mer som sbs då jag själv aldrig har haft problem med varken amd eller intel, nvidia eller ati.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Har kört både och. Har haft problem med båda tillverkarna. Det är självklart att det kan bli fel. Dock så har det inte varit värre än att gå tillbaka en version eller 2.

Tycker helt klart att du ska ta en titt på ATI(AMD)s kort i alla fall. Man ska välja det kortet som passar sig bäst såklart. Och det kan mycket väl vara så att det är ett ATI du behöver.

Just my 2 cents...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad gjorde denna hemska AMD cpu mot dig? Bet han dig? Skämt åsido. Kan bara inte förstå det hat vissa har mot AMD? Har aldrig haft något problem med en AMD cpu, någonsin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Be4ten
Vad gjorde denna hemska AMD cpu mot dig? Bet han dig? Skämt åsido. Kan bara inte förstå det hat vissa har mot AMD? Har aldrig haft något problem med en AMD cpu, någonsin.

Hade grymt ostabil dator, fick bluescreen hit och dit, dålig prestanda osv. Fast boven kan ju ha vart VIA 4in1 drivers och det var typ 9 år sedan nu.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt bättre om Ati så jag hoppas inte nvidia är ute ur leken så deras "relativa" bra pris sticker iväg till nvidias standardnivåer.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
Har alltid tyckt bättre om Ati så jag hoppas inte nvidia är ute ur leken så deras "relativa" bra pris sticker iväg till nvidias standardnivåer.

Går det rykten om att Nvidia är ute i leken eller vadå? Det skulle vara förödande för grafikkorts marknaden.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Går det rykten om att Nvidia är ute i leken eller vadå? Det skulle vara förödande för grafikkorts marknaden.

Jag tror personligen att nvidia kommer tillbaka, men man kan inte vara säker dem har ju haft problem med olika felaktiga kretsar och inte lyckats få igång fermi, jag vet inte hur mycket marknadsandelar dem har men det borde ju sjunka som en sten vid det här laget.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Be4ten

Min AMD 3400+ var hemsk, hade så stora stora förhoppningar på den men den gav mig absolut ingenting tillbaka, kände mig grundlurad på konfekten, det var såpass att jag kände att min P4 2.4ghz var lika bra.

Däremot ska det sägas att den prollen jag haft som jag gett mest kärlek ever är AMD Thunderbird 1,2ghz. Där snackar vi kunglig processor men det var efter det som AMD sjönk totalt när det gäller prollar.

Intel hittade det vinnande konceptet iom Core-serien.

... när det kommer till gfx så har jag alltid haft Nvidia förutom ett AMD kort.
Jag gillade aldrig AMDs drivare eller Catalyst center. Nvidia har jag alltid gillat, speciellt forceware drivarna men mitt GF Ti4400 som jag la ner nästan alla mina besparningar på att kunna köpa var tokdåligt jämfört med mina förhoppningar, det var faktiskt såpass kass att jag sålde det och gick tillbaka till guds gåva till jorden, GF 3 Ti500. Men dem återfick mitt förtroende med 6-serien och nu har jag 8-serien och är mer än nöjd med Nvidia.

Nu var det flera år sen jag har haft att göra med ett ATI kort så jag ska inte uttala mig om den saken nu, deras nya kort ser verkligen kungliga ut helt klart och jag hade mer än gärna tagit ett.

Visa signatur

///Peter "Sweeler" Nilsson

Permalänk
Medlem

kom alldrig fram om det var en sempron eller athlon?

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem
Citat:

Snälla nån.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB