SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Ny dator, win 7.

Hej har laddat ner win7 professional 64-bit, från MSDN Academic Alliance Software Center för att jag studerar på Örebro universitet. Om jag nu laddar ner win 7 32-bit till en annan nyare dator, är det samma licens då? Eller får man en ny licens för 32-bit?

Är det samma licens oavsett vilken version av studetlicens man har? Har två datorer och vill ha win 7 på båda och då helst 64-bit. Vad är det för typ av licens jag har?

Ser att min fråga/frågor är lite röriga men kanske någon har samma problem eller vet hur det fungerar.
Magnus

Permalänk
Medlem

Den förste eller?

Jaha som jag misstänkte jag är den förste som har råkat ut för detta, det är bara att avvakta tills någon hamnar i samma situation.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Men vafan...

Har sagts ett par gånger att det är samma licens för 64 och 32bit, nyckeln är inte begränsad på det sättet..'

Du får en retail licens (f.ö har det också diskuteras tidigare...) och hur du än gör får du inte installera/använda den licensen på flera datorer (inte mer än en licens/dator åt gången...)

btw.. man får inte dubbelposta:)

Permalänk
Hedersmedlem

Bump av fråga som redan finns besvarad= Dubbelfel

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.