Kan inte starta iTunes 9 längre.

Permalänk
Medlem

Kan inte starta iTunes 9 längre.

Har stora problem att försöka få igång iTunes 9, det kraschar direkt när jag försöker dra igång det.

Har gjort en total ominstallation av iTunes 9, tog bort alla relevanta kataloger och installerade om iTunes, samma resultat, det kraschar direkt när jag försker dra igång det :/

Edit: Använder Snow leopard.

Permalänk
Medlem

Öppna finder och navigera till <Din användare>/Bibliotek/Preferences/ och ta bort "com.apple.iTunes.plist". Starta sedan iTunes, förhoppningsvis fungerar detta.

.plist-filerna är inställningsfiler. När ett program vägrar starta eller beter sig annorlunda brukar det oftast vara knas i inställningsfilen. När man tar bort .plisten skapar programmet automatiskt en ny, och förhoppningsvis felfri, plistfil vid nästa uppstart.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Öppna finder och navigera till <Din användare>/Bibliotek/Preferences/ och ta bort "com.apple.iTunes.plist". Starta sedan iTunes, förhoppningsvis fungerar detta.

.plist-filerna är inställningsfiler. När ett program vägrar starta eller beter sig annorlunda brukar det oftast vara knas i inställningsfilen. När man tar bort .plisten skapar programmet automatiskt en ny, och förhoppningsvis felfri, plistfil vid nästa uppstart.

Har testat det där, iTunes krashar direkt ändå efter att man har fått ställa in dom inledande inställningar.

Edit: det här spottar failrapporten ur sig

http://pastebin.com/m693b631d

Permalänk
Medlem

Hm... Den verkar inte kunna rita upp fönster.
Några andra program som är stöniga?
Något matnyttigt i "concole"?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Hm... Den verkar inte kunna rita upp fönster.
Några andra program som är stöniga?
Något matnyttigt i "concole"?

Inga andra program som krashar direkt.

Hittar en del i console, orkade inte kopiera ut allt

http://pastebin.com/m3938ad55

Edit: löste problemet tror jag, tog bort allting från ~/Music/iTunes/

Kan det vara något med genius som stör programstarten?

Edit2: Nej, problemet är inte löst. Nu får jag "segmentation fault" direkt när jag försöker logga in på iTunes store.

Permalänk
Medlem

Har du kört igenom "reparera behörighet"?
Brukar ju sällan behövas nu för tiden, men felet ser ut som ett sådant...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Har du kört igenom "reparera behörighet"?
Brukar ju sällan behövas nu för tiden, men felet ser ut som ett sådant...

yepp, tre gånger har jag kört med verktyget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
yepp, tre gånger har jag kört med verktyget

Det var ju synd för då har jag inga bra idéer. Tur det finns fler som kanske har bra idéer.
För inte kan väl en "trasig" fil krascha iTunes eller QuickTime? Det vore ju dåligt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir nog att köra en ominstallation vad det lider, fortsätter det att krascha efter det så antar jag att jag har ett hårdvarufel på något vis.

Enda anledningen jag vill få igång iTunes är inför ett möjligt iphone inköp