Varning för blocket.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Jag har ju orignial med på flera ställen

Du kanske borde prova med att stava "original" rätt i så fall.

Bara ett tips...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius

Hur F-N väntar du dig att någon som sitter och tar emot annonser på blocket ska veta att detta är funktioner och inte programvara.

Tror du att de besitter någon slags oändlig kunskap eller att de läggger ner energi på att ta reda på det?

För att det är deras jobb? Om du säljer en dator bärbar dator skriver du oirginal efter allting? "DVD-brännare - Original", "Led skärm - Original" ? Nej det lär du ju inte göra. Deras villkor säger att man måste specifiera att programvaror är original, inte att annat är det. Det är DERAS jobb att veta vad som är programvaror eller inte. Alla med IQ högre än en dörr kan dessutom ta reda på det på 1 sekund med google. Det verkar uppenbart att de anställt diverse idioter där som inte kan någonting som verkar klicka på "icke godkänd" så ofta som möjligt så de skall få lite extra pengar i kassan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
För att det är deras jobb? Om du säljer en dator bärbar dator skriver du oirginal efter allting? "DVD-brännare - Original", "Led skärm - Original" ? Nej det lär du ju inte göra. Deras villkor säger att man måste specifiera att programvaror är original, inte att annat är det. Det är DERAS jobb att veta vad som är programvaror eller inte. Alla med IQ högre än en dörr kan dessutom ta reda på det på 1 sekund med google. Det verkar uppenbart att de anställt diverse idioter där som inte kan någonting som verkar klicka på "icke godkänd" så ofta som möjligt så de skall få lite extra pengar i kassan.

Exakt så är det men man måste fortfarande hoppa ner till idioternas nivå om man vill annonsera där.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Det verkar uppenbart att de anställt diverse idioter där som inte kan någonting som verkar klicka på "icke godkänd" så ofta som möjligt så de skall få lite extra pengar i kassan.

Alla med IQ högre än en dörr vet att om man får sin annons "icke godkänd" så kan man kostnadsfritt ändra den så att den blir godkänd och läggs upp.

Inga extrapengar där inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Alla med IQ högre än en dörr vet att om man får sin annons "icke godkänd" så kan man kostnadsfritt ändra den så att den blir godkänd och läggs upp.

Inga extrapengar där inte.

Han har ju uppenbarligen försökt göra det och stoppa in original här och där men de vägrar. Så uppenbarligen verkar de försöka blåsa honom.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Han har ju uppenbarligen försökt göra det och stoppa in original här och där men de vägrar. Så uppenbarligen verkar de försöka blåsa honom.

Nej, mig veterligen så har han inte provat använda den mall jag föreslog tidigare i tråden.

Och du tror att ett företag som omsätter miljoner vill tjäna en extra tjuga här och där på att "blåsa folk"?

Den här tråden är verkligen på hög nivå.

Jag tippar på att iq:n bakom den typen av kommentarer ligger på ca; 60-70.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Du kanske borde prova med att stava "original" rätt i så fall.

Bara ett tips...

Jag stavade rätt i annonsen och tyvärr fel i mitt inlägg som du citerar.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Nej, mig veterligen så har han inte provat använda den mall jag föreslog tidigare i tråden.

Och du tror att ett företag som omsätter miljoner vill tjäna en extra tjuga här och där på att "blåsa folk"?

Den här tråden är verkligen på hög nivå.

Jag tippar på att iq:n bakom den typen av kommentarer ligger på ca; 60-70.

Förövrigt så blev annonsen godkänd i morse!

Så tråden går att låsa nu.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Förövrigt så blev annonsen godkänd i morse!

Så tråden går att låsa nu.

Ska du inte tacka för hjälpen istället för att förbanna oss alla?

Det var ju trots allt jag som hjälpte dig att utforma annonsen så den blev godkänd.

Det vore även på sin plats att ta tillbaks att blocket försöker blåsa folk, eftersom det bevisligen inte berodde på dem, utan på dig.

God fortsättning.

Permalänk
Medlem

Det hjälper inte alla säga fula ord till folk.

Blocket är ett seriöst företag och jag har svårt att tro att dom vill blåsa dig på en tjuga. Problemet sitter nog bakom spakarna

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Ska du inte tacka för hjälpen istället för att förbanna oss alla?

Det var ju trots allt jag som hjälpte dig att utforma annonsen så den blev godkänd.

Det vore även på sin plats att ta tillbaks att blocket försöker blåsa folk, eftersom det bevisligen inte berodde på dem, utan på dig.

God fortsättning.

haha

Nähä du! fick svar i morse att dom begått ett fel som inte godkände min första annons och att den nu är införd.

Det framgick inte vad för misstag dom begått dock.

Jag fick heller ingen förklaring till varför jag var tvungen att ha med ordet "original" på en GPS med inbyggd original programvara från tillverkaren.

Jag kommer fortsättningsvis att använda mig av andra siter för annonsering.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
haha

Nähä du! fick svar i morse att dom begått ett fel som inte godkände min första annons och att den nu är införd.

Det finns ett ord för detta.

BS

Du ändrade annonsen till det jag föreslog eller något liknande, efter detta fick du annonsen godkänd.

Du är dock för "stolt" för att kunna erkänna det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Nej, mig veterligen så har han inte provat använda den mall jag föreslog tidigare i tråden.

Och du tror att ett företag som omsätter miljoner vill tjäna en extra tjuga här och där på att "blåsa folk"?

Den här tråden är verkligen på hög nivå.

Jag tippar på att iq:n bakom den typen av kommentarer ligger på ca; 60-70.

Hur många miljoner annonser blir det per år? Säg att de gör detta på 1%, och av dessa 1% ger 10% upp efter upprepade försök. Då har de tjänat 20 * (0.001*X) kr. Där X är antalet annonser per år. Och eftersom Blocket har närmast monopol på marknaden så behöver de inte vara rädda för att kunder går annorstädes. Så det är inte helt omöjligt att de utnyttjar detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Det finns ett ord för detta.

BS

Du ändrade annonsen till det jag föreslog eller något liknande, efter detta fick du annonsen godkänd.

Du är dock för "stolt" för att kunna erkänna det.

Har du bevis för det du påstår eller är du bara en vanlig p12 som anklagar andra utan bevis?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Det finns ett ord för detta.

BS

Du ändrade annonsen till det jag föreslog eller något liknande, efter detta fick du annonsen godkänd.

Du är dock för "stolt" för att kunna erkänna det.

Tyvärr fel igen.

Jag har mail som visar att jag försökte få min annons godkänd med ordet "original" innan jag ens skrev mitt första inlägg här.

sorry mate:P

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Har du bevis för det du påstår eller är du bara en vanlig p12 som anklagar andra utan bevis?

Som jag sa, han ändrade annonsen utifrån våra råd och sedan fick han den godkänd. Skit bakom spakarna alltså.
Dessutom avrundar han med att svära och leva om.
Trevlig kille.

*bild från blocket raderad /Elgot*

Från början stod det så här: Rubrik: Navigon 7310 Europa *Toppmodell

Permalänk
Medlem

Ha ha den här tråden var ju kvällens garv!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Som jag sa, han ändrade annonsen utifrån våra råd och sedan fick han den godkänd. Skit bakom spakarna alltså.
Dessutom avrundar han med att svära och leva om.
Trevlig kille.

Då krävs bara bevis för att han inte försökt använda original på det viset innan Tills du kan plocka fram detta är du en korkad p12a

EDIT: om vi skall vara petiga kan du ju ta fram bevis för att blocket aldrig erkände fel också

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Då krävs bara bevis för att han inte försökt använda original på det viset innan Tills du kan plocka fram detta är du en korkad p12a

Okej, jag är korkad och du har större e-penis.

God fortsättning.

Permalänk

Javisst, dom godkände ju den i morse som jag sa tidigare, men hade ju redan igår kl 19:00 försökt få den godkänd med att använda "original"

må 2009-12-28 20:07

"Ej godkänd: "Navigon 7310 Europa original"

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Okej, jag är korkad och du har större e-penis.

God fortsättning.

Ja om du försöker säga att folk ljuger utan fakta, ja. Sen kan du självklart säga att det är "suspekt", "konstigt" och att du "tror han ljuger". Men det gjorde du inte, enligt dig är det bevisat att han ljög, vilket du glömde visa bevis på.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja om du försöker säga att folk ljuger utan fakta, ja. Sen kan du självklart säga att det är "suspekt", "konstigt" och att du "tror han ljuger". Men det gjorde du inte, enligt dig är det bevisat att han ljög, vilket du glömde visa bevis på.

Inkompetens och lögner är inte synonymt men bra försök att verka intelligent.
Några bevis på att kompetensen uppenbarligen saknades lär jag väl inte behöva uppbringa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Javisst, dom godkände ju den i morse som jag sa tidigare, men hade ju redan igår kl 19:00 försökt få den godkänd med att använda "original"

må 2009-12-28 20:07

"Ej godkänd: "Navigon 7310 Europa original"

Jag vill klargöra en sak:

Att anklaga en av Sveriges största och mest seriösa handelsplatser för att försöka "blåsa" dig på tjugo (20) kronor, ledde omedelbart både mig och säkert många andra till att ifrågasätta hela din person.

Så får du kanske lite mer förståelse för min och andras respons.

Om du ändå inte förstår så bevisar det att problemet ligger och låg hos dig pga inkompetens.

Så, då har jag presenterat bevis för min teori för Derox.

Varsågod.

Permalänk
Medlem

Inte då, Blocket ÄR en sabla skräpsite och om än TS inte uttryckt sig på ditt eleganta vis betyder inte det att alla andra här tar ditt parti. Jag har svårt att förstå ditt behov av att trycka ner andra och håna dom. Taskig barndom eller helt enkelt väldigt liten? Både här och där

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Inte då, Blocket ÄR en sabla skräpsite och om än TS inte uttryckt sig på ditt eleganta vis betyder inte det att alla andra här tar ditt parti. Jag har svårt att förstå ditt behov av att trycka ner andra och håna dom. Taskig barndom eller helt enkelt väldigt liten? Både här och där

Ja, så är det - jag håller med.

Nu lämnar jag tråden, lycka till med era annonser på blocket och god fortsättning.

Permalänk

Intressant, så jag är inkompetent för att blocket inte godkände mitt andra försök med ordet original i, jag fick ju nobben även med tillägget original.

Försökte sammanlagt 4 ggr innan dom godkände annonsen, jag fick ju även ett mail där dom sa tt dom hade begått ett misstag som inte godkände den 1:a versionen som INTE innehöll original.

Men tack för god underhållning i dina inlägg,

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Ja, så är det - jag håller med.

Nu lämnar jag tråden, lycka till med era annonser på blocket och god fortsättning.

Gör det du, hitta några andra att vara spydig mot. Varför fattar jag inte för när du vill är du ju kunnig att hjälpa. Antar att det inte är lika roligt som att djävlas men ta inte ut dina egna komplex på andra, det är bara ynkligt

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Permalänk
Medlem

Möjligt men han gör då inget för att höja nivån utan verkar få sina kickar av att håna och förnedra. Bara att kolla hans inlägg i olika trådar och se procenten hjälpsamhet kontra elakheter. Patetiskt och om tydligen ingen annan har stake nog att säga ifrån så gör väl jag det

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Låter faktiskt ganska sjukt när du skriver "inköpt från Dustin bla bla bla" (eller nåt sånt). Det betyder väl att det är original?

Men skriv bara original på slutet då?

Visa signatur

Intel i5 750 @ 3,5 GHz | Gigabyte GA-P55A-UD3 | PowerColor HD 4890 @ 1000 MHz / 1050 MHz | Corsair XMS3 4gb @1600 MHz | Corsair TX 650 W | CM HAF 922

WTB s.1156 kylare och +100gb VelociRaptor!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Då krävs bara bevis för att han inte försökt använda original på det viset innan Tills du kan plocka fram detta är du en korkad p12a

EDIT: om vi skall vara petiga kan du ju ta fram bevis för att blocket aldrig erkände fel också

Läs hans andra inlägg här i tråden

"Rubrik: Navigon 7310 Europa *Toppmodell"

Nu är det originalmodell som gäller

Uppenbarligen ändrade han till original i titeln men vill ej erkänna detta. Slutet gott iallafall, för honom.