Jailbreakad iPhone 3GS / iTunes konflik???

Permalänk
Medlem

Jailbreakad iPhone 3GS / iTunes konflik???

Hej,

Jag har sedan en tid haft en icke-jailbreakad iPhone 3GS med tillhörande iTunes konto. Nu skaffade även min flickvän en 3GS låst till Telia. Jag jailbreakade den med blackra1n och cydia vilket gick bra (hon kör telenor). När jag sedan synkade den i iTunes så fick hon på något sätt alla mina program installerade på sin iPhone. Jag var antagligen inloggad på iTunes vid första synkningen, men jag trodde inte detta skulle gå ändå.
Efter detta har hon köpt ett par apps själv från appstore. Nu synkade vi den (mot hennes iTuneskonto) och efter det blev det någon konflikt, så vissa program fungerar inte.
Är det någon som vet hur jag kan lösa detta? Går det att återställa på något sätt så att hon får "sin egen" telefon med egna apps utan konflikter?

Tack på förhand!
//M

Permalänk
Medlem

Du får ha 2 olika användarkonton för er på en dator. Eller 2 datorer helt enkelt.
Koppla in den i nya kontot/datorn och gör en återställning, sen kan du lägga in appsen du vill lägga in....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem

OK, tackar så mycket för hjälpen!
Om jag gör denna återställning med det nya kontot, kommer jag behöva göra om jailbreaket då?

Permalänk
Medlem

Ja, vilket inte lär gå eftersom när du gör återställning så installeras senaste FW till iPhone.. som inte går att jailbreaka?

Det går inte att Auktorisera dator under ->Affär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Ja, vilket inte lär gå eftersom när du gör återställning så installeras senaste FW till iPhone.. som inte går att jailbreaka?

Det går inte att Auktorisera dator under ->Affär?

Senaste firmware versionen är 3.1.2 och går både att jailbreaka och ta bort operatörslåset på, det är bara att använda blackra1n.

... så uppdatera bara, det är lungt

Permalänk
Medlem

senaste Firmware är 3.1.3 ju

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Ajaj då, det var ju dålig timing. Hann inte göra återställningen innan 3.1.3 kom ut. Nu måste jag vänta på ny jailbreak eller?
Kan man inte koppla in den och välja att inte uppdatera, och sedan göra återställningen?

Permalänk

borde gå att resetta utan updatering. slit ur nätverks sladden. borde den inte få kontakt med servern tycker man. för säkerhet skull slit ur simkortet med?

om du redan updaterat
har du testat?

http://limitededitioniphone.com/where-can-i-get-an-old-iphone...

enligt komentarerna så så ska det vara lite blandade resultat

ladda ner firmware du vill ha och tryck sen ner Shift knappen samtidigt som du trycker på restore i Itunes

ska låta dig browse efter firmware på din dator istället för att ladda ner senaste från deras server

äger varesig iphone eller itunes så har ingen koll på vad jag snackar om . experementera lite å se om du får det att fungera

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hmmmm, jag känner mig inte helt bekväm med att exprimentera lite....orolig för att jag ska sabba alltihop=S

Jag har inte hunnit uppdatera, synka eller kopplat ihop med iTunes än, men vet inte hur jag bäst ska agera nu???

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så kan du koppla in luren till datorn och välja att inte uppgradera. Och då borde det gå och återställa den. Sen när den är klar så borde den fråga om nya uppdateringen ska läggas in.
Dock är jag inte 100% på detta.

Ställ frågan på www.iphoneinfo.se/forum

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 16" PM

Permalänk
Medlem

Det stämmer att 3.1.3 är den senaste och den går inte att jailbreaka. Dock så upptäckte jag att för ca. 10min sen så signar Apple fortfarande 3.1.2, dvs du kan (om du skyndar dig för det lär nog inte funka länge till) uppdatera till 3.1.2.

Här hittar du 3.1.2 (för 3Gs): http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.co...

Som sagt, funkade för typ 10min sedan men jag tror inte Apple kommer signa 3.1.2 länge till.