Permalänk
Relik 📜

Jag kör på den ryska linjen, puttrar runt i en SU-76.

Vad heter ni ingame?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag kör på den ryska linjen, puttrar runt i en SU-76.

Vad heter ni ingame?

Jag har gjort en kanal som heter "sweclockers"
inget password.
bara trycka på channels nere till vänster när ni är i garaget, så joinar ni den automatiskt när man startar spelet kan man iallafall byta pansarförar-historier

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vad heter ni ingame?

Mitt ingame är Natrep

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Weeblie:

WoT = Wheel of Time...

Helt klart.
*Titel redigerad*

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag kör på den ryska linjen, puttrar runt i en SU-76.

Vad heter ni ingame?

Gascogne

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jo klart det inte ska ta 2 sec att få den bästa utrustningen. Det är tråkigt det med

Men funderar lite på om ja inte gjorde ett misstag nu, eller man kanske måste köpa tank efter tank för att få tillgång till värre grejer att forska fram?
Köpte en tysk panser III a nått, som fortfarande är lighttank men som får vara med dom stora pojkarna och leka. Kosta 85k. Men den har inte en chans på normalbattle. Allt pingar av fiendes pansar och ja dör på 1-2 träffar själv

Nästa vagn ja siktar på då får antagligen bli den "riktiga" pkfwIII för 190k eller vad det nu var :s
Kommer ta ett bra tag att få ihop.

Ja siktar lite emot att få en tiger nån gång, men hoppas ja valt rätt väg nu bara

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Men funderar lite på om ja inte gjorde ett misstag nu, eller man kanske måste köpa tank efter tank för att få tillgång till värre grejer att forska fram?
Köpte en tysk panser III a nått, som fortfarande är lighttank men som får vara med dom stora pojkarna och leka. Kosta 85k. Men den har inte en chans på normalbattle. Allt pingar av fiendes pansar och ja dör på 1-2 träffar själv

Nästa vagn ja siktar på då får antagligen bli den "riktiga" pkfwIII för 190k eller vad det nu var :s
Kommer ta ett bra tag att få ihop.

Ja siktar lite emot att få en tiger nån gång, men hoppas ja valt rätt väg nu bara

Jag var på väg mot Tigern jag också, har en Panzer III som sitter i garaget nu eftersom jag blev enormt sugen på att skaffa en Stug III så Tigern får vänta.

Och angående forskning måste man köpa en stridsvagn och forska på den innan man kan köpa nästa stridsvagn.
Det blir lite segt när man kommer högre upp i de olika tier'sen... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Jo klart det inte ska ta 2 sec att få den bästa utrustningen. Det är tråkigt det med

Men funderar lite på om ja inte gjorde ett misstag nu, eller man kanske måste köpa tank efter tank för att få tillgång till värre grejer att forska fram?
Köpte en tysk panser III a nått, som fortfarande är lighttank men som får vara med dom stora pojkarna och leka. Kosta 85k. Men den har inte en chans på normalbattle. Allt pingar av fiendes pansar och ja dör på 1-2 träffar själv

Nästa vagn ja siktar på då får antagligen bli den "riktiga" pkfwIII för 190k eller vad det nu var :s
Kommer ta ett bra tag att få ihop.

Ja siktar lite emot att få en tiger nån gång, men hoppas ja valt rätt väg nu bara

Jo när man har Panzer III ausf A eller Panzer III så kan man ju glömma en faceoff med större tanks , bästa är ju att satsa på motorn , rusha och plocka arty.. eller köra cirklar runt panzerjagers och försöka spränga deras tracks med HE osv.

Eller "duellera" sånna som har liknande grejer som en själv.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Jo när man har Panzer III ausf A eller Panzer III så kan man ju glömma en faceoff med större tanks , bästa är ju att satsa på motorn , rusha och plocka arty.. eller köra cirklar runt panzerjagers och försöka spränga deras tracks med HE osv.

Eller "duellera" sånna som har liknande grejer som en själv.

Jo lite det ja tänkte nu efteråt, för börja snegla på större kanon till att börja med så jobbade på det. Men givetvis var ja tvungen att ha större torn, och när ja fått det så va ausf A varianten för klen för det ändå (doh).

Men det va rätt roligt ändå, när ja satt halva natten o slet för att få min panzer III ausf A, och kände mig fräck o ball när ja gav mig ut i strid för första gången med den. Och första skottet ja satte i en motståndare sa ping och han skicka iväg en bula o ja va totalt mos

Kör för fullt med panzer IIan nu och jobbar in pengar så ja i alla fall kan köpa den dyra panzer III som förhoppningsvis orkar ha lite större guns och sånt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Relik 📜

Jag nöter vidare med min SU-76, har smackat på största bössan nu. Jag drar igenom det mesta i armor-väg, även lite större tanks, men gör tyvärr inte jätte mycket skada för det. Dessutom dör jag ju bara någon tittar åt mig..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Får man mer credits ju högre "klass" man kör? Eller är det samma hela tiden?
Såg precis att ja snart kan köpa min panser III, men sneglade tyvärr upp mot nästa tank.
Den kosta 900k! :S

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Du tittade fel då, nästa tank är väl en Panzer IV och den kostar inte några 900K. Däremot steget efter den kostar 900K+. Får typ 7K-15K per match med min Panzer IV beroende på om det går bra eller dåligt. Går det totalt supersämst brukar jag få minst 3K iaf. Men oftast runt 7K-9K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Får typ 7K-15K per match med min Panzer IV beroende på om det går bra eller dåligt. Går det totalt supersämst brukar jag få minst 3K iaf. Men oftast runt 7K-9K

Jag får som mest 3k.... har Panzer III medium tank då.

Vad är hemligheten? Skära av bränsleslangarna på fiendens motorer?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag får som mest 3k.... har Panzer III medium tank då.

Vad är hemligheten? Skära av bränsleslangarna på fiendens motorer?

Hehe, nått sånt är det nog ja
Har upptäckt med att panzer III kräver nästan hela hissingen som vändkrets

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Finns egentligen ingen större hemlighet, skada så många du kan, upptäck tanks som andra inte ser och om de skadar det du upptäckt får du exp/cash. Rusha aldrig först om du inte har en riktigt snabb tank, betyder bara att du dör först och får skit exp/cash. Du får en bonus om din tank inte är förstörd när matchen är slut. Gör inte sådär superstor skillnad men är ändå något.

Om du dina skott studsar på en fiende tank räknas det ej som träff och du får ingen exp/cash av att träffa dom, byt till HE så gör du förmodligen något iaf. Kör aldrig AP rounds på något som har för mycket armor så du inte kan tränga igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Om du dina skott studsar på en fiende tank räknas det ej som träff och du får ingen exp/cash av att träffa dom, byt till HE så gör du förmodligen något iaf. Kör aldrig AP rounds på något som har för mycket armor så du inte kan tränga igenom.

Ah tackar men kort fråga hur byter man ammunition? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Ah tackar men kort fråga hur byter man ammunition? o.O

1, 2 och 3 byter du ammunition med.. 1 för AP, 2 för Extra special AP och 3 för HE

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

1, 2 och 3 byter du ammunition med.. 1 för AP, 2 för Extra special AP och 3 för HE

Och för att kunna byta ammo måste man självklart först ha köpt mer än en typ.
Tryck på nån av ammoikonerna i garaget så kan du köpa det som är kompatibelt med kanonen.

Kul spel detta. Jag får tacka för tipset i denna tråden, annars hade jag nog itne hittat det.
Kör själv runt i en PzIV just nu med den långpipiga 75mm-kanonen, 138 penetration ftw!
Heter Ungos ingame btw.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Någon här som kör light tanks som tex Leopard, är den kul att köra runt med?

De är lagom svåra att träffa med tank-destroyer.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Heter Hoolk ingame föresten

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte för mig att ladda ner skiten. Stannar på 99% och 1 sek kvar och sen händer inget.. Stod så i en timme och till slut valde jag att stänga skiten och jag hade inte fått någon fill. Har gjort så på 2 olika mirrors. Finns det inte att ladda ner som torrent?

Visa signatur

:)

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Gascogne:

Någon här som kör light tanks som tex Leopard, är den kul att köra runt med?

De är lagom svåra att träffa med tank-destroyer.

Jag kör en AT-20 (tror jag), ryssarnas tier IV-light. Det är **** roligt, mycket roligare än att köra TD. Visst, man får inte mycket kills, men det är galet kul att blåsa förbi alla "båtar".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag kör en AT-20 (tror jag), ryssarnas tier IV-light. Det är **** roligt, mycket roligare än att köra TD. Visst, man får inte mycket kills, men det är galet kul att blåsa förbi alla "båtar".

Hur mycket har du kört om dagarna? o.O

Fick min Stug III inatt och första omgången med den gick bra men andra omgången så mötte jag en Tiger II i en trång gång... >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Gascogne:

Hur mycket har du kört om dagarna? o.O

Fick min Stug III inatt och första omgången med den gick bra men andra omgången så mötte jag en Tiger II i en trång gång... >_<

Lirade lite inatt.. Flyttpackar för fullt på dagarna, så måste koppla bort skallen på kvällen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Blev så sugen på att testa en Leopard men det var ju inte lite svårt att försöka få in exp med en PzKpfw Luch tank...

Men finns det nått datum satt när spelet är tänkt att släppas?

*Edit*

Några tips på hur man får in exp med en Luch om ej är uppgraderat för fem öre?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Gascogne:

Blev så sugen på att testa en Leopard men det var ju inte lite svårt att försöka få in exp med en PzKpfw Luch tank...

Men finns det nått datum satt när spelet är tänkt att släppas?

*Edit*

Några tips på hur man får in exp med en Luch om ej är uppgraderat för fem öre?

Ge upp.

Nej, jag vet faktiskt inte. Jag fick typ noll med min (har också en Luch) till klockan blev guld-dags, då skaffade jag mig kopiöst med fri XP som jag sedan körde upp Luch:en med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ge upp.

Nej, jag vet faktiskt inte. Jag fick typ noll med min (har också en Luch) till klockan blev guld-dags, då skaffade jag mig kopiöst med fri XP som jag sedan körde upp Luch:en med.

Hehe ge upp sant.

Men hur får man guld till exp? Har inte hittat det nånstans.. o.O

Samt kan man bara träna ens besättning en gång? Tränade alla vars en gång men sen går det inte mer.
Och det är ingen vits att överföra besättningar mellan olika tanks?

Många frågor haha.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Wow, trailern är ju en direkt ripoff av Global Agendas trailer: YouTube - Global Agenda: No Elves Campaign, Battle #1: Fantasy Mage vs Recon

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Huhu
Sköna när dom kommer o man sätter en go träff med panzr4an o dom dör på ett skott
Men gör man inte det är det ett helvete att träffa

Håller på o kör emot en kv3601 nu, jösses va pengar ja saknar för den :s
Kommer ta tiiiiid.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James