Permalänk
Medlem

Kör en Tiger nu..fy van vad den är usel jämfört med VK3601(H), har blivit oneshottad av en Pz III med den. Ett HE skott som studsade på plåten men tände eld på mig och PANG! så smällde min ammo och jag var död.

Den är otroligt taskig när det gäller hållbarheten, ofta försvinner minst ett subsystem första gången man blir träffad oavsett om den penetrerar eller inte. Som värst (om man inte dör) har jag förlorat 4st subsystem på första träffen som inte gjort särskilt mycket skada...men har hört att Tiger II är mycket bättre så tänkte försöka hålla ut till dess

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Kör en Tiger nu..fy van vad den är usel jämfört med VK3601(H), har blivit oneshottad av en Pz III med den. Ett HE skott som studsade på plåten men tände eld på mig och PANG! så smällde min ammo och jag var död.

Den är otroligt taskig när det gäller hållbarheten, ofta försvinner minst ett subsystem första gången man blir träffad oavsett om den penetrerar eller inte. Som värst (om man inte dör) har jag förlorat 4st subsystem på första träffen som inte gjort särskilt mycket skada...men har hört att Tiger II är mycket bättre så tänkte försöka hålla ut till dess

Hehe ja, tiger I är inte mycket att hänga i granen direkt. Men 2an är mycket bättre.
Själv valde ja IS spåret och har snart en IS-4a nu, och varje gång ja möter en KV eller en Tiger I så känner ja inte direkt nått hot

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Ja..och T-44 verkar vara mycket bättre än Panther..och IS-7 mycket bättre än Maus..så jag tänker då inte välja att köra med tyska stridsvagnar i retail den saken är säker. Håller på och samlar pengar till Tiger II men tänker inte gå högre upp utan tänker testa köra lite ryska vagnar och farma cash med min VK3601(H).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Ja..och T-44 verkar vara mycket bättre än Panther..och IS-7 mycket bättre än Maus..så jag tänker då inte välja att köra med tyska stridsvagnar i retail den saken är säker. Håller på och samlar pengar till Tiger II men tänker inte gå högre upp utan tänker testa köra lite ryska vagnar och farma cash med min VK3601(H).

Japp den är fin att farma med. Men funderar lite på om ja inte skulle ta nån av vagnarna emot pantern?

Är det kanske någon ide att köra fram en VK3002 istället? Eller rent av en panter?
Sålänge det kostar ungefär att reparera och ammo som en vk3601 så känns det ju värt för det är ju en ruggigt bra tank med sitt sluttande pansar och allt? Dock är det ju mycket mer credits investerat än en vk3601. Men kanske är värt det i det långa loppet?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Är servern nere? har provat att logga in i 1 timme nu utan att lyckas

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

Är servern nere? har provat att logga in i 1 timme nu utan att lyckas

Yes, den var nere en stund idag men uppe nu igen. Det händer inte ofta, och brukar komma upp igen efter en stund.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Detär ingen som har en beta key kvar som jag kan få?

Permalänk
Skrivet av berlin94:

Detär ingen som har en beta key kvar som jag kan få?

Länken på föregående sida fungerade fortfarande för mig i fredags eller torsdags. Definitivt värt ett försök om du inte gjort det.

Permalänk
Medlem

Tank destroyers suger ju iaf.. Sitter med en fullt uppgradera Su-152 och dödar KANSKE 3 med tur, men oftast 1, sen dör jag. Om ens det. Ofta är det inte ett skott utan 2-3 som behövs också.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Finns det någon PVE i detta?

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av gronbek:

Finns det någon PVE i detta?

Inte i betan i alla fall. Men har inte hört nått om något sånt i final. Kanske vore en bra grej att få in cash på?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Verkar iaf som att fart, liten profil och slutande former är det som gäller. Att vara stor och vara en fyrkant är som värdelöst.

Kör Tiger II nu och visst den är bättre än Tigern men..fortfarande för seg. Med 900hp motorn kommer man nästan upp i 30km/h..medan exempelvis IS-7 susar på i 50km/h. Dom panther tanksen jag sett har fått storstryk av en T-44 som bara kör i cirklar runt dom.

Sen är problemet med farten att man är ett riktigt lätt mål för artilleri. Har börjat köra upp på ryssarna nu, less på tyskarna. Kör Tiger II för att testa maxa den och VK3601(H) för credits..men kommer börja köra ryska medium nu..en bra bit kvar till något användbart, är på A-20 för tillfället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av head:

Här kan ni skaffa en beta nyckel: WoT - World of Tanks items and currency

Betan ska börja idag

japp jag signade upp för en nyckel för ett tag sen

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Någon som har kört tank-destroyers på både tyska och ryska sidan, tänkte om det var nån större skillnad mellan dom?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Man tröttnar ganska fort.. lägger ner men ger det en chans sen när det släpps

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Copa:

Man tröttnar ganska fort.. lägger ner men ger det en chans sen när det släpps

Det sega är när en tank är ny, dom är oftast sega o slöa. Men får man kört lite och fått till lite motorer och liknande så blir det roligare och roligare.

Hittade artillery nu, ganska skoj faktiskt

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Hur byter man guld mot xp?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Hur byter man guld mot xp?

Man måste ha en tank som man har forskat allt på och sen spelar vidare med den, så får man exp som man kan välja att placera nån annanstans mot en viss summa guld.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Passa på att skaffa beta licens nu innan de uppdaterar servrarna! 5000 gold free!

Saxat från Hemsidan:
We are planning some big updates for the World of Tanks closed beta, which will include launching new game servers in North America and delivering a fresh patch containing new game features. To make sure everything works well, we will halt the game servers from 9 a.m. GMT August 26 till September 1.

With the new patch rolled out, all beta testers will get 5000 gold each to test the new game features. The patch will be followed by a “light” wipe when the players will go back to tier 1 tanks, but all the experience they have earned will be converted into free experience which they will be able to use at their leisure. All credits will remain as well, and losing all the tanks, modules, and shells will be compensated by corresponding amount of credits spent on buying them. If a player had a premium tank or shells, compensation will be arranged in respectful amount of gold.

WORLD OF TANKS CLOSED BETA TEST APPLICATION FORM :: World of Tanks ? Free To Play Panzer MMO Game, Community Web-Site

Permalänk
Medlem

Ser fram emot 1e sept nu, har exp nog för att forska fram både MAus och IS-7
Och även nått mer.

Men ska dra fram en IS-7 direkt, och en T-44a vk3601 och Hummel. Så får vi se hur mycket av det ja har råd med Is-7 och en vk3601 är bra kombo så man kan samla in pengar iaf

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Fick ett mail för nån dag sen att jag hade kommit in till beta, men kan inte registrera mig "Verification temporary not available" i över en dag nu, är det p.g.a. att servrarna är nere tills den 1:a september?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av davaa:

Fick ett mail för nån dag sen att jag hade kommit in till beta, men kan inte registrera mig "Verification temporary not available" i över en dag nu, är det p.g.a. att servrarna är nere tills den 1:a september?

Japp!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jahapp.. bara till att vänta då >: Verkar vara ett riktigt kul tidsfördriv ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Jahapp.. bara till att vänta då >: Verkar vara ett riktigt kul tidsfördriv ^^

It is!

Fan en hel helg utan att kunna köra nu börjar bli lite jobbigt

Ser fram emot onsdag nu när servern kommer upp igen med nya grejjer och mer kartor o tanks.
Så bra med att man får sin exp man hade som free exp, kommer ha 1.4mille att fördela runt och testa olika saker som ja inte prova innan. T-43/44 och ev VK3002(DB) ska ja testa.

Men sen säkra kort är ju IS-7an, hummel och en vk3601

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Körde hummel, tyckte den inte var så mycket att hänga i granen. S-51/SU-14 är bättre när det gäller att skjuta på heavy tanks.

Det som blir intressant tycker jag är hur JagdTiger kommer vara. Jag är sugen på att köra IS-4 (mer armor men och samma vapen som IS-7, däremot mycket långsammare), T-44 som verkar vara den bästa medium tanken samt JagdTiger bara för att se om jag gillar att köra high end TD. Kan tänka mig att det kommer vara många som köra just IS-7/T-44.

Gäller ju inte bara att ha exp för sakerna heller, måste ha credits att köpa dom med också

Med gold man får kan man alltid slänga på premium månad på en gång.

Permalänk
Medlem

Har en IS-4, och med 130mm kanonen så har ja lite svårt att motivera en IS-7a som bara känns snabbare och har hälften så mycket pansar där bak. Men ska väll ta den och testa ändå.

Ja tror ändå inte vi kommer få se så många Tier10 tanks, det krävs rätt mycket för att få en

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag har hört nu är att de inte kommer med uppdateringen direkt utan bara serverbyte/ställe. Skit!! Det dröjer ytterligare en tid för de nya grejjerna

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

"On September 1, we will be on air again with all the players connected to the American servers. Several days after that, the new 0.5 patch will be rolled out with several new features."

"All credits will remain as well, and losing all the tanks, modules, and shells will be compensated by corresponding amount of credits spent on buying them. If a player had a premium tank or shells, compensation will be arranged in respectful amount of gold"

So far the highlights of this thread:

- The NA server goes live on the 1st, you'll start off exactly as you were on the EU server.

- The NA server will be patched and soft-wiped several days after the 1st.

- The EU server will be back before the end of Beta, we've all been moved over to test the NA server's hardware.

- Everyone will get 5000 gold in addition to the gold they already had.

- All tanks/modules/components in your garage will be sold for credits at full purchase price.

- Premium tanks/ammo will be refunded as additional gold.

- Premium account expirations are not delayed by the downtime.

- The Total Experience amount for each player is converted to Free Experience to be spent anywhere.

- The JagdTiger will be added with the new patch, other new tanks 'may' show up later in Beta.

Setting Testing Servers and Preparing New Patch - World of Tanks official forum - Page 37

Ska bli nice när det är igång igen, och ännu mer nice när det går live
Ser fram emot T-54

EDIT:

Nu idag 2e sept är servern uppe igen, dock så patchar dom om dem nu så snart är nya vagnar och fler kartor med. Ska bli riktigt nice

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Hua. Nu är det svårt...
Which path to walk?!
T-44? Panther? Tyska TD-trädet? Ryska SPG-trädet?
Dilemma!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Fy fan vad många som har IS-7 nu. Helt sjukt. Om det är någon som vill köra lite game. Så finns jag på Sweclockers channel i WoT. Bara sök på den.