Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Snart är det dags för M4 Sherman.

Heter för övrigt Moccamaster, efter kaffebryggaren. Skriv ifall ni ser mig

Jag tror nog att jag såg dig i en fajt. Tänkt på kaffe

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag tror nog att jag såg dig i en fajt. Tänkt på kaffe

Haha okej Det var nån simcon som hittade mig nu..

Dock är matchmakingen otroligt jobbig ibland. :/

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Finns det ingen inställning där man kan plocka bort symbolen for teamen (naturligtvis måste det gälla alla)?
Jobbigt att smyga runt med en grön prick ovanför en.
Vore även lite mer realistiskt, dvs om man har någon på kornet så kanske man ser vilken sida tanken är på.

Permalänk
Medlem

Kul spel, riktigt kul, men svårt att få grepp på det i början, och man klarar sig ofta ganska dåligt eftersom man ställs mot rejält utrustade tanks i högre tiers varje match. Lite si och så med teamplay (mest fegande eller självmordsuppdrag känns det som) så man lallar själv mest runt tyvärr.

Efter att ha slösat en del xp och coins på lite allt möjligt så försöker jag nu satsa på ryssarnas heavy-spår. Går jäkligt trögt att få ihop xp tycker jag och även om man gör väldigt bra ifrån sig vissa matcher får man mindre xp än när man knappt gjort något trots vinst i båda. Känns flummigt med xp-belöningen... Några tips och förklaringar?

Permalänk
Medlem

Satsa om du kan på ett premium konto. Då får man mer pengar + xp efter varje match.
Tar runt 17 dagar att spara ihop guld så det räcker till ett månadslångt premium
Men det ska tydligen vara värt det. Samt att ett månadskonto är mest kostnadseffektivt Inte en vecka.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Satsa om du kan på ett premium konto. Då får man mer pengar + xp efter varje match.
Tar runt 17 dagar att spara ihop guld så det räcker till ett månadslångt premium
Men det ska tydligen vara värt det. Samt att ett månadskonto är mest kostnadseffektivt Inte en vecka.

Jag testade faktiskt endagars-kontot igår, och visst får man mer. Det är bara det att när jag får två kills, skadar tre, och upptäcker två-tre tanks så får jag mindre än om jag "bara" skadar en-två tanks en match. Vinst i båda. Hände ett par gånger igår.

Skulle gärna se att man inte blev ihopföst med tier 5-10 när man själv är 1-3, såvida man inte är i en pluton.

Permalänk
Medlem

Jo poängsystemet är väl inte helt logiskt ibland. Men det är bara att kämpa på antar jag. Så är det även med matchmaking systemet. Kan bli lite knepiga laguppställningar ibland.
Det finns ju en bra faq. borta på deras officiella forumsida, kanske står mer utförligt
om just xp och vad som krävs där?

World of Tanks official forum

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Så roligt spel!
"Går" t.o.m. att spela på skollaptopen, ligger på ungefär 6-10FPS på dem stora banorna och runt 20-25 på stadsbanan.

Lägg till mig, Sephinator.
Har just nu en T-26a, men samlar till T-46an.

Förresten, synd att inte denna lilla tank var med

Landkreuzer P.1500 Monster

Inte liten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

ahhhh mera folk som funnit detta "hemska" men roliga spel hehe ^^

lol håller med, det är verkligen hemskt
Synd att grundspelet är så bra gjort. Får man bort arty OP, bättre balansering samt lagget som blir värre och värre för varje vecka så kan det här bli något.
Men just artilleri och balansering förstör det här spelet något så otroligt.

- Artilleri missar: tracked
- Tracked
- Rakt på träff, samt tracked,
- Dödlig träff

Sen flyttar de vidare till nästa tiger eller IS och upprepar samma procedur. Det är fanimig helt jävla hopplöst att spela när artilleriet är på en.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Många har klagat på arty men det är här för att stanna enligt speltillverkaren.
Det enda vi kan göra är att aldrig stå still för länge, byt ställning hela tiden.
Samt ta skydd bakom hus, stenar osv.

Har man bra scouts så ska de väl röja artys läge så ens eget kan slå ut det

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Mycket roligt! Artilleriet förstör ju spelet däremot. Det är ju skittråkigt att hamna i en match där varje lag har 5x Arty.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det gäller att ändra taktik när det behövs, så när artys är med så slå ut det fortast möjligt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

De har inte ännu sagt när det är tänkt för spelet att go gold? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det pratas om Q1 2011.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Kan man flytta över xp från en stridsvagn till en annan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av maverickgoose:

Kan man flytta över xp från en stridsvagn till en annan?

Med fullt uppdaterad tank, kan man med guld föra över till en annan tank ja

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Tja alla! Börjat lira detta med o nötter i light trädet, vill ha min leopard:) Men jag e sugen på o nöta med andra, någon som inte är rädd för skype o vill köra i platon?

Ingame name: Luni

Visa signatur

okej

Permalänk
Skrivet av stanco:

Tja alla! Börjat lira detta med o nötter i light trädet, vill ha min leopard:) Men jag e sugen på o nöta med andra, någon som inte är rädd för skype o vill köra i platon?

Ingame name: Luni

Skicka ett PM med ditt skypenamn så lägger jag till dig när jag kommer hem.
Kan dock inte spela ikväll pga svenska/matte.

Permalänk

Lägg gärna till mig också (maverickgoose, superhäftigt va?;))
Hoppar glatt med en platoon!

Har snart en sherman, men just nu har jag en Lee.

Permalänk
Medlem

Jag fatta det lite som nu att det kommer en softwipe igen samt EU servers i dec.
Såå nice, slippa grinda mot Jagdtiger då

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Det är nice men om det blir så blir det ju Maus, hummel, Panther och så långt ner i ryska heavys det går.
Tänkte dock fråga först er som har is-7an hur är den? : /

*edit* tänkte lägga till för dem som undrar mausen är lite halv seg men har ok pansar och gör ganska ont, men seg som den är, blir den ett underbart mål för artys..*edit*

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk

Softwipe?

En restart av servern med ny patch eller?

Permalänk
Medlem

Dom nollar allas konton när den officiella versionen släpps. Eventuellt får vi betatestare en tank av enklare sort som tack.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Dom nollar allas konton när den officiella versionen släpps. Eventuellt får vi betatestare en tank av enklare sort som tack.

Vi får väl all xp som vi tjänat omvandlat till free xp?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Var inte för säker på det . . . . tror knappt vi får en enklare tank som sagt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Nu är det ju bara en server flytt och inte officiella versionen som släpps och jag tror som Chrester, Att när väl det händer så får vi antingen någon liten ful tank eller något annat kul kanske lite guld.
Men inte att vi får behålla exp när det riktiga släpps.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Prexis, skulle bli jäklit stort övertag mot de nya spelare som kanske dyker upp när spelet släpps.
Vi har masser av xp som vi kan ösa på nya tanks medans nybörjarna får börja harva i gärdsgårdsligan beväpnade med torrt gräs eller nåt.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Fast vi blir dock beväpnade med erfarenhet och vet redan hur det mesta funkar vilket kan vara ett stort övertag.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Självklart
Men ska det vara rättvist så är en nollning för alla enda logiska. Annars blir det lite orättvist mot
nytillkomna spelare som sagt. Fördelen för oss betatestare är att vi har kunnat prova ut
vilka tanks som funkar och vilka som är odugliga, som passar ens egen spelstil osv. Så vi inte behöver
lägga xp/cr på onödigt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Det lutar lite åt att man bara kommer få exp från senaste whipen
Allt innan den är förlorat, dvs 1.2mille för mig
Så det verkar inte riktigt bestämt eller säkert på hur det blir, men sålänge det inte blir en total whipe är ja nöjd.

Saber:

Ja har en IS-7a, och den är ju långt ifrån så seg som mausen är. 50km/h är rätt bra.
Kanonen är grym, riktigt grym. Och lutningen på pansaret gör ju att väldigt mycket skott studsar av. Dock så är ja väldigt osäker på om ja kommer skaffa en IS-7a igen, IS-4an är ju så gott som lika bra, och dessutom mer bepansrad. IS7 har ju mycket sämre pansar i baken än 4an tex, och de båda har samma kanon dessutom.

Personligen har ja roligare i IS3/KT och de tunga TDs

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James