Muskampen 2025: Segraren korad!

Geforce GTX 400: Skvaller från branschen

Permalänk
Medlem

Jag tror inte vilket kort som avgör problemen med BFC2.
Singelplayer är det bra. Men MP är så sjukt problemartad så det inte är sant. han man tur att komma in på en server så blir man kickad 7 av tio ggr för att de använder sig av punkbuster skiten. Det fungerar lite bättre nu men under första veckan efter release gick det knappt att spela det online.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Snälla testa även F@H prestanda på kortet. Vi är flera som är intresserad av hur den kommer att prestera i folding.

Ansluter mig härmed jag också.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
för att de använder sig av punkbuster skiten.

Nja Punkbuster skiten gör ett gott jobb, 84 bans so far, å den senaste 1 minut sen: http://www.pbbans.com/mbi-viewban-7597094e-vb163507.html

http://www.pbbans.com/mbi.php

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Du hade inte många rätt där.
Det fungerar felfritt, men du får blinkande texturer?
Skaparna är inte Activision utan DICE och EA som publicerar spelet.

Att det flyter på bra vore annars jävligt synd med tanke på att du betalat 5500+kr för att spela.

Herregud det är en bugg med atis dubla grafikkort. Finns ett väldigt lätt sätt att fixa det på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av necry
jag har 5870. har inte märkt något problem i bf bc2... inga blinkningar som du sa har ja nånsin sett. kör allt maxat utan nått lagg

Nej för du har ett single ati kort. Så det är inte konstigt..

Sättet du fixar det på är att om du märker att det blinkar så går du in i option går in på aa ändrar den tar tillbaks den till din gamla aa går ut ur option går in i spelet igen så märker du att blinkningarna är borta.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
Jag tror inte vilket kort som avgör problemen med BFC2.
Singelplayer är det bra. Men MP är så sjukt problemartad så det inte är sant. han man tur att komma in på en server så blir man kickad 7 av tio ggr för att de använder sig av punkbuster skiten. Det fungerar lite bättre nu men under första veckan efter release gick det knappt att spela det online.

jag har inte haft ett enda problem alls med BFC2 i MP, funkat helt klanderfritt.

Du får väl stänga av din trainer och din autoaim så kommer det funka galant.. Och gör det inte det så kanske du borde ta o läsa på lite om varför den kickar ut dig innan du whinar om att den gör det. Noob.

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Men som sagt de var ett nytt fenomen att man bryr sej om FPS även i single playern

OffT: Varför skulle man inte bry sig om FPS i single player om jag får fråga? Skulle då aldrig kunna tänka mig att spela igenom något single player spel med fps mellan t.ex. 15-40.

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk

Jahapp då får man väl börja vänta på 512 CUDA versionen, undrar vad det kortet kommer heta? GTX485 troligtvis.

Alltså jag blir snart galen på det här, när är väntan slut egentligen??? När Nvidia har släppt GTX485 då står väl HD6xxx bakom hörnet, och sen börjar det komma rykten om en Nvidia 32nm refresh, och sen och sen...
Fan jag blir galen snart och slänger ut datorn från balkongen och köper en konsol istället ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jahapp då får man väl börja vänta på 512 CUDA versionen, undrar vad det kortet kommer heta? GTX485 troligtvis.

Alltså jag blir snart galen på det här, när är väntan slut egentligen??? När Nvidia har släppt GTX485 då står väl HD6xxx bakom hörnet, och sen börjar det komma rykten om en Nvidia 32nm refresh, och sen och sen...
Fan jag blir galen snart och slänger ut datorn från balkongen och köper en konsol istället ^^

Det tar aldrig slut.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

skulle dom inte hoppa över 32nm?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
skulle dom inte hoppa över 32nm?

Vet inte, ja skrev bara nåt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tivook
jag har inte haft ett enda problem alls med BFC2 i MP, funkat helt klanderfritt.

Du får väl stänga av din trainer och din autoaim så kommer det funka galant.. Och gör det inte det så kanske du borde ta o läsa på lite om varför den kickar ut dig innan du whinar om att den gör det. Noob.

Tiv

Håller med dig, sedan får man väl ändå ha lite överseende med att allt inte funkat helt 100 vid release. KÖR HÅRT

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Herregud det är en bugg med atis dubla grafikkort. Finns ett väldigt lätt sätt att fixa det på.
Nej för du har ett single ati kort. Så det är inte konstigt..

Sättet du fixar det på är att om du märker att det blinkar så går du in i option går in på aa ändrar den tar tillbaks den till din gamla aa går ut ur option går in i spelet igen så märker du att blinkningarna är borta.

+1

Märkte först problemet när jag i single player körde tank. Då flimra det rätt frskt, men det avhjälptes med att ändra något i options. Sitter på ett 4870x2 så det har inget med 5xxx serien att göra.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

stämmer dessa uppgifter tycker jag att det är lite tråkigt,, för om 5870 presterar
lika bra eller bättre än gtx 480 som i sin tur kostar mer, så kommer ju förmodligen inte amd pressa priserna speciellt mycket.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Avstängd

detta är anledningen till att jag vill ha gtx 480 (inte klister märket)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
detta är anledningen till att jag vill ha gtx 480

Orka bry sig om utseendet, man kommer ändå aldrig se kortets "framsida".

Permalänk
Medlem
Citat:

Du quota men tog bort va han egentligen ville ha sagt

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Medlem
Citat:

Förvisso, men kortet är utseendemässigt riktigt badass =D

Om det nu kommer se ut så när det släpps, samt att jag definitivt inte tänker lägga ut 4k+ för kortet, är en annan femma..

Visa signatur

[Laptop] HP nc6220
[Speldator] Antec 900 | Gigabyte P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,2GHz | Thermalright Ultra 120 Extreme | Corsair XMS2-6400 2x1GB CL4 | PNY Geforce 8800GTX @ 621/2052 | 2xSamsung SpinPoint 500GB | Corsair 520W

Permalänk
Medlem

Finns det inte redan en tråd om BC2? 75% av 3 sidor om ett enda FPS???

Om Fermi finns väl inget annat att säga än att det tyvärr blev den besvikelse som det var väntat att bli. Man lanserar inte en ny generation så många månader försenat för att man tycker det är kul.
HD 2900 var ett liknande misslyckande (också ca 6 mån sen). Kontentan man kan ta med sig är att försenade kort aldrig blir speciellt lyckade, i synnerhet inte om det är 1:a generationen i en ny arkitektur.
Precis som AMD reste sig ur askan av HD2900 så tror jag nVidia kommer tillbaka starkt med Fermi på 28nm.
För oss konsumenter (utan dödlig lojalitet mot något av företagen) så är det trots allt bra med jämnbördiga spelare. Tror/hoppas vi får se ett riktigt priskrig de närmsta månaderna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stege99
För oss konsumenter (utan dödlig lojalitet mot något av företagen) så är det trots allt bra med jämnbördiga spelare. Tror/hoppas vi får se ett riktigt priskrig de närmsta månaderna.

Tyvärr ser jag ingen anledning för AMD att sänka priserna på sina kort efter ha sätt vad fermi har att erbjuda.
Hoppas jag har fel dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzcool
bryr mig faktiskt mest om utseende därför går jag aldrig nära ati eftersom dem ser ut som leksaker

om kortet slår mitt gamla gtx 285 så är jag nöjd

Du menar seriöst att du köper ett grafikkort för hur det ser ut mer än det presterar? Det var faktiskt det roligaste jag läst idag

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Nu var du rolig va

P.S den bjuder jag på.

P.P.S nästa kommer kosta

Skrevs av en provmedlem..

Angående Fermi så är det mycket snack kring lite fakta tycker jag. Vanligtvis brukar det ju vara det, men lite överdrivet just när det gäller Fermi.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Skrevs av en provmedlem..

Angående Fermi så är det mycket snack kring lite fakta tycker jag. Vanligtvis brukar det ju vara det, men lite överdrivet just när det gäller Fermi.

Jag skrev ju för fan att jag brjuder på den pga min felskrivning. Skrev 5790 och menade 5970.
Svårt att fatta lite humor eller?
Skrevs av en provmedlem vad menas med det? Ja vad fan när blev du medlemn. 2006.
Är du värd mer eller? lite självgod eller?

Anledningen till att jag blev provmedlem för många årsedan är för att jag utan problem vågar kalla idioter som dig för pucko.

Jag har inte trampat på dina tår så kom inte här och trampa på mina tår då får du svar på tal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
så kom inte här och trampa på mina får då får du svar på tal.

Fick mej att små le lite grann

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bjuder jag på den kommer fåraherden och lynchar mig med då eller?
Finns säkert nån Får fan boy som vill jävlas här med

Permalänk
Medlem

Mycket spekulationer om stackars Fermi.. Den som lever en vecka till får se

Men nått jag hoppas på är - PRISKRIG! Hoppas på ett hej dundrandes priskrig igen som vi såg under sommar/höst 2008.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur det ligger till med GTX400 seriens "dubbla" ramdac? som gör det möjligt att använda alla 4x DVI i SLI setup för/i spel?

Det här är btw autowin för Nvidia

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad Habit
Eller så köper du ett 5970 med arctic cooling-kylning

Är ingen ingenjör med stipendium från Harvard universitetet, jag är alltså inte kunnig nog för att öppna upp ett grafikkort med dubbla kärnor och installera en eftermarknadskylare på egen hand, men annars hade det suttit fint ja.

Permalänk
Medlem

Låter som det "über-480" som kommer senare är vad 480 skulle ha varit från början

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk

Bara jag som tror att Fermi kommer prestera sämre än vad många har förväntat sig? Om det nu blir att GTX 480 är 5-10% bättre än HD5870 så känns det inte direkt imponerande. Dessutom dras den med hög TDP + att TSMC fortfarande har problem att tillverka i deras 40nm process. Nvidia kommer nog bli giftiga först med Fermi II. Jag tror att AMD/ATI tar hem det denna gången faktiskt. Hoppas att vi får priskrig åtminstonde. Men på den punkten verkar ju Nvidia kunna lyckas.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk

Jag tror prestanda mätningarna nvidia vs Ati kommer att bli ganska missvisande. Nvidia kommer inte att ha prestanda boosten de behöver statistiskt. Men Nvidia's nya kort har vad jag hittills sett en fördel när det gäller Dx11. Ati är väldigt svagt i t.ex Metro 2033. Dx11 går knappt att använda.

Det kan vara oslipade drivrutiner. Men stämmer benchmarks så åker min framerate upp och ner då dx11 är med. Hög fps när det är lite låg när det är mycket. Average framerate blir då meningslös. Det är vara min som har betydelse. Här kan Nvidia med sin kraftfulla Dx11 prestera jämn fps och vad som egentligen är rejält bättre spelbarhets fps utan min fps svackor.

Men på average fps syns inte detta och det är det som säljer.

Nvidia verkar ändå ta för mycket och ha problem med produktionen. Men deras kort kan vara bättre än de ser ut på tester.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg