Permalänk
Medlem

Startar och stänger av sig själv?

Hej alla.
Jag har ett problem med min nybyggda dator. Den fungerade fint precis som den ska göra. Men så mitt i GTA 4 börjar jag och min kompis brottas och stöka runt lite och så plötsligt stängs datorn av. Jag startar om datorn och kommer till där windowslogan kommer in och operativsystemet laddas. Och då stängs datorn av. Hade samma problem i början när jag nyss hade byggt klart den innan OS var installerat, men då syntes det ingenting på skärmen.
Det löstes genom att byta plats på minnena och se till att dem satt ordentligt.
Nu har jag bytt plats på minnena och testat dem i alla uttag, kollat att dem satt ordentligt osv.
Däremot så händer det lite olika saker när jag har ändrat och fixat med minnena, t.ex så ibland blir det som förut när den startar och stängs av efter tio sekunder och ingenting syns på skärmen.
Ibland så kommer jag som sagt till windowslogan när OS laddas och så stängs den av (då syns det på skärmen) men värt att nämnas är att allting går väldigt segt. Mycket saktare än vad det gjort när det funkat på riktigt. Så jag undrar vad det kan vara för fel, om det är fel på minnena och jag kanske ska skicka tillbaka dem. Eller skulle jag kunna skicka hela datorn till Inet och be dem kolla? Funkar det att man kan göra så? Allting i datorn är från Inet förutom grafikkortet.

Snälla jag behöver eran hjälp, känns så himla tråkigt att det händer fel med datorn.
Tack på förhand.

Visa signatur

Fractal Design R2 - Samsung 500 GB F3 - Gigabyte P55A-UD3 - Core i5 750 2.66 ghz - Asus 5850 - Corsair 4 GB 1600 mhz - Corsair 550 W - Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Gäller det datorn i sign?

Värmeprobs?
Formatera?

Brottas? :S

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

Kolla temperaturen i bios. MAX 50 grader på cpun (i bios) annars har du monterat kylarn riktigt kasst. Är du säker på att du valt rätt minnen med 1,6volt eller mindre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Kolla temperaturen i bios. MAX 50 grader på cpun (i bios) annars har du monterat kylarn riktigt kasst. Är du säker på att du valt rätt minnen med 1,6volt eller mindre?

Vet inte hur många grader cpun är på för jag kommer inte in i BIOS och kan kolla.
Använder dem här minnena http://www.inet.se/artikel/5305471/corsair-4gb-2x2048mb-1600m...

Visa signatur

Fractal Design R2 - Samsung 500 GB F3 - Gigabyte P55A-UD3 - Core i5 750 2.66 ghz - Asus 5850 - Corsair 4 GB 1600 mhz - Corsair 550 W - Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Vadå, går den inte ens till bios? :S

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

jiteel, precis när du startar datorn, mosa på "Delete" knappen tills att bios kommer upp. Gör den inte det, boota om och prova att mosa på "F2". Börjar datorn tjuta vid varje tryck kan du sluta trycka för då är den på g in i bios.