Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag sitter här med min kopia i handen. <3 Elgiganten. Men hur som helst,

Jag kan givetvis inte installera, "Call of Duty- Black Ops cannot be installed yet, because it is not yey realesed."

MEN, kan man kringgå detta system på något sätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lindgren92:

Jag kan givetvis inte installera, "Call of Duty- Black Ops cannot be installed yet, because it is not yey realesed."

Testa att ställa fram datorns klocka? Man vet aldrig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Testa att ställa fram datorns klocka? Man vet aldrig!

Tänkte prova det, MEN jag hade ju redan provat installerat spelet "vanligt" en gång innan och skrivit in CD key. Så den är ju bunden nu till mitt acc, och nu när jag skriver in den igen så säger den så klart att Keyn är använd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Fick du den idag? När skickade dom den? För min skickades i fredags och posten kommer inte på över en timme så jag vill gärna hoppas att jag får min idag då jag ska jobba imorn.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av J0hAnN48:

Fick du den idag? När skickade dom den? För min skickades i fredags och posten kommer inte på över en timme så jag vill gärna hoppas att jag får min idag då jag ska jobba imorn.

Kommer ju ändå inte kunna aktiveras förrän imorgon

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också fått mitt exemplar från Elgiganten, men det spelar ju ingen roll eftersom det inte aktiveras förrän i morgon. Något som är riktigt skumt är att DVD-skivan inte verkar innehålla någonting, utan man måste ändå ladda ner hela spelet via Steam. Kan inte komma på någon annan anledning än att skjuta upp den oundvikliga piratkopieringen av spelet några dagar ytterligare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kommer ju ändå inte kunna aktiveras förrän imorgon

PS3

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av J0hAnN48:

Aha. x)

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Suck.. detta ser illa ut mitt paket är fortfarande inte ens skickat

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har också fått mitt exemplar från Elgiganten, men det spelar ju ingen roll eftersom det inte aktiveras förrän i morgon. Något som är riktigt skumt är att DVD-skivan inte verkar innehålla någonting, utan man måste ändå ladda ner hela spelet via Steam. Kan inte komma på någon annan anledning än att skjuta upp den oundvikliga piratkopieringen av spelet några dagar ytterligare?

Du kan inte installera från skivan förens spelet är släppt, men du kan ladda hem(Pre-loada) hela spelet så fort du skriver in CD keyn. Jag vet, Steam är smarta..Dom vill att vi ska belasta deras server än att använda våra skivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Du kan inte installera från skivan förens spelet är släppt, men du kan ladda hem(Pre-loada) hela spelet så fort du skriver in CD keyn. Jag vet, Steam är smarta..Dom vill att vi ska belasta deras server än att använda våra skivor.

Skönt att man iaf kan preloada, men vet ngn exakt när imorgon det aktiveras? tvivlar på att det är 00.01 eller?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

Skönt att man iaf kan preloada, men vet ngn exakt när imorgon det aktiveras? tvivlar på att det är 00.01 eller?

har för mig att jag så en nedräkningsklocka på steam. testa att gå in på shoppen o kolla

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

har för mig att jag så en nedräkningsklocka på steam. testa att gå in på shoppen o kolla

Jepp 14 timmar från nu, alltså runt kl 02.00 orka vara uppe då Sätter igång när man vaknar istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

När jag kollade igår kl 2000 så stod det 1 dygn och fem timmar. Så alltså 0100 inatt. Men det där brukar stämma lite sisådär tycker jag.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jalla. Så man installerar inte via skivan? Då kunde dom ju skickat ut keys i veckan så alla hinner preloada aja ska bli kul hur som helst

Permalänk
Hedersmedlem

Visar sig nog, vad skivan "verkar" innehålla kanske inte har så mycket med sanningen att göra om ingen kan bekräfta det.
Ibland ligger lite komprimerade filer på spelskivan som används tillsammans med vissa bitar som laddas ned.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Även jag har mitt ex i näven nu. Från ElGiganten. 379 inkl frakt, helt ok.

Men exakt vilken tidpunkt kommer dom att släppa spelet för spel?

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Skrivet av bondenpaavo:

Även jag har mitt ex i näven nu. Från ElGiganten. 379 inkl frakt, helt ok.

Men exakt vilken tidpunkt kommer dom att släppa spelet för spel?

runt klockan 2 inatt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tråkigt, kollade posten och det har inte kommit -.- bajs också =/ Blir då att ladda ner imorgon först efter posten kommit....

Visa signatur

Permalänk

Enligt den officiella hemsidans nedräkning så är det klockan 00:00 inatt. (11h 16min kvar)

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | Corsair HX 650W | Asus M4A89GTD PRO/USB3 |
| AMD Phenom II X4 965 @ 3,4 Ghz | Corsair 4GB DDR3-1600MHz |
| PowerColor Radeon HD6850 1GB PCS+ | Samsung 320gb + 3xWD 1TB | Asus Xonar DX |

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

mitt skickades också i fredags, hoppas att jag får den idag, annars kommer den i morgon!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Steam har flyttat fram release tiden igen. står nu 20 timmar kvar istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Woot posten kom tydligen en andra gång eller ngt, har den nu! preload håller på också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För köp online så tar steam 558,84:-. CDON tar 449:- om jag fattat rätt. Hmm, vilken ska man ta

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Fick precis elektronisk förhandbesked så får väl det imorgon men med extreme home makeover hemma så lär jag ju inte få spela nåt imorgon ändå =( Bygger iordning vinden i huset till ett extra vardagsrum och ett datorrum till mig=)

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem

Min kompis säger att något har buggat så att han är inne och spelar nu. Ska be honom om bildbevis!

Edit: Detta gäller alltså PC-versionen!

Permalänk
Medlem

Snälla! När f*n ska dom sluta med att man ska spela som flera olika karaktärer?
Man blir bara förvirrad och storyn blir väldigt rörig.
Kollade nyss på en trailer där dom sa att man kommer spela som flera olika karaktärer.
Klarade aldrig ut modern warfare 2 pga att det blev enormt rörigt när man var flera olika spelare :S.
Kommer självklart bli ett köp. Men då mest pga online läget. Singelplayer verkar bli lika trist som MW2 enligt mig :/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fammo:

Snälla! När f*n ska dom sluta med att man ska spela som flera olika karaktärer?
Man blir bara förvirrad och storyn blir väldigt rörig.
Kollade nyss på en trailer där dom sa att man kommer spela som flera olika karaktärer.
Klarade aldrig ut modern warfare 2 pga att det blev enormt rörigt när man var flera olika spelare :S.
Kommer självklart bli ett köp. Men då mest pga online läget. Singelplayer verkar bli lika trist som MW2 enligt mig :/

Tror du är ganska ensam om den uppfattningen. Tycker övergångarna mellan karaktärer osv var extremt tydlig och inte rörig alls i MW2

Det enda jag tyckte var lite "rörigt" var att Ghost hade samma röst som Gaz i MW utan att vara samma person.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.