Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem

Beställde mitt från elgiganten fick mail om att dem skickade det i fredags kl 19:00 typ :S någon som fått det idag? Vill ju lira vid 24:00!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Beställde mitt från elgiganten fick mail om att dem skickade det i fredags kl 19:00 typ :S någon som fått det idag? Vill ju lira vid 24:00!!!

Vart exakt så för mig och min kom fram idag Preload complete förresten!

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av f0kke:

*Harkel*

Skrivet av bondenpaavo:

Även jag har mitt ex i näven nu. Från ElGiganten. 379 inkl frakt, helt ok.

Skrivet av Lindgren92:

Jag sitter här med min kopia i handen. <3 Elgiganten.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vadå harkel? Är 100% taggad!!! Vill ha mitt black ops nu!

Permalänk
Hedersmedlem

Min kompis skickade den här skärmdumpen precis. Han är alltså på något sätt inne och spelar NU.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av f0kke:

Vadå harkel? Är 100% taggad!!! Vill ha mitt black ops nu!

Måste skriva något, om man bara quotar så säger forumet ifrån.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag tänkte köpa det från cdon download och spela det 12 inatt men så verkar det ju inte bli :S

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

Vafan jag skulle beställt från elgiganten istället

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Vafan jag skulle beställt från elgiganten istället

Indeed Elgiganten fortfarande bäst på att hålla release dates
(Webhallen är i stort sätt lika bra också, tog EG pga fri frakt när jag beställde )

Visa signatur

Permalänk

Hehe.. Har bokat den på game så kan hämta den i butiken (Farsta) imorgon :), kan ju knappt vänta! (PS3)

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

(Webhallen är i stort sätt lika bra också, tog EG pga fri frakt när jag beställde )

jag beställde från spelbutiken.se , som jag trodde var billigast... fan jag skulle kollat runt mer

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.

Permalänk
Hedersmedlem

Det intressanta är ju att skitmånga har klagat på förhandsbokningar hos PCCITY, och det är samma koncern som Elgiganten :E

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

jag beställde från spelbutiken.se , som jag trodde var billigast... fan jag skulle kollat runt mer

Du kan få tillbaka mellanskillnaden kontakta spelbutiken! Det skiljer säkert 10:- eller något liknande så inte ens värt det.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Shinjed:

det vettefan om jag kan hålla med om att webhallen är lika bra.. mitt är ju fan inte ens skickat än.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobonur:

Du kan få tillbaka mellanskillnaden kontakta spelbutiken! Det skiljer säkert 10:- eller något liknande så inte ens värt det.

Spelbutiken : 417kr
Elgiganten : 379kr

Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
John : Hej, jag upptäckte precis att Call of duty : black ops är billigare på elgiganten
John : kan jag få mellanskillnaden avdragen?
Michael: Vår prisgaranti gäller tyvärr bara spel i lager
John : Så ifall ni får in det på lager imorgon, och jag hade beställt då istället, så hade jag kunnat utnyttja denna prisgaranti?
Michael: Ja, det stämmer
John : Det var ju tråkigt.
John : Aja, jag hoppas spelet kommer imorn på release dagen, ifall det inte gör det handlar jag nog inte hos er igen tyvärr. Hej då!
Michael: Tack för att du kontaktat oss, hör gärna av dig igen om du har fler frågor.

Haha det blir nog inte spelbutiken igen för min del.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att ni orkar. Köper alltid på Steam, då vet man att man får sitt spel i tid

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Michael: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
John : Hej, jag upptäckte precis att Call of duty : black ops är billigare på elgiganten
John : Så ifall ni får in det på lager imorgon, och jag hade beställt då istället, så hade jag kunnat utnyttja denna prisgaranti?
John : Aja, jag hoppas spelet kommer imorn på release dagen, ifall det inte gör det handlar jag nog inte hos er igen tyvärr. Hej då!
Michael: Tack för att du kontaktat oss, hör gärna av dig igen om du har fler frågor.

Jaha.. tråkigt att det inte går ifall spelet inte finns i lager, vad spelar det för roll liksom :s.. Bra att jag också vet det nu! Aldrig mer spelbutiken :D.. Elgiganten, Game eller Webhallen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddee.:

Att ni orkar. Köper alltid på Steam, då vet man att man får sitt spel i tid

Jo, om man orkar betala 550kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Min kompis skickade den här skärmdumpen precis. Han är alltså på något sätt inne och spelar NU.

http://img543.imageshack.us/img543/3352/blackops.th.png

Ta reda på hur han spelar nu, sen posta här!

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant att nedladdningar ibland kostar mer än en "riktig" kopia med mer eller mindre påkostade fodral, skiva, förpackning, pappersmanualer, ibland affisher och annat.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Åh, just hämtat ut black ops från posten.
Tänkte att singleplayer skulle funka idag iaf, men icket, fick inte aktivera det för Steam. Får vänta tills imorgon helt enkelt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Ta reda på hur han spelar nu, sen posta här!

Folk i australien kan tydligen redan spela så jag gissar på att hans kompis är därifrån.

TheDaemon: Konstigt att det är så från elgiganten, förmodligen mer ordrar än de har spel kanske? Alla jag känner som förbokat där fick mail i fredags om att det är skickat och de bör ju få det idag, senast imorgon.

snoog: tråkigt att du inte fått det skickat ännu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

http://img543.imageshack.us/img543/3352/blackops.th.png

Nah

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Intressant att nedladdningar ibland kostar mer än en "riktig" kopia med mer eller mindre påkostade fodral, skiva, förpackning, pappersmanualer, ibland affisher och annat.

Det har jag också tänkt på, det är märkligt. Jag väljer gärna en fysisk kopia, speciellt ifall den är billigare

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Treyarch makes an almost perfect singleplayer experience.

The best FPS of the year so far and probably the best iteration of the series.

Översättning från en recension i en spansk speltidning.

Skrivet av Pepperflame:

Det har jag också tänkt på, det är märkligt. Jag väljer gärna en fysisk kopia, speciellt ifall den är billigare

Japp samma här, skulle nog behöva kosta typ en hundring mindre än en riktig kopia för att jag skulle föredra ett sådant köp.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Blev liknande bemött när jag förbokat Demon's Souls Black Phantom Edition från Spelbutiken, dagen innan release såg jag att de plötsligt ändra datumet och skrev att de får sen leverans eller ngt crap, kontaktade dom då och de sa att tyvärr får de inte in spelen förräns nästa vecka, tog och avbokade och beställde från Ginza dagen innan release, hade det i handen dagen efter Legendariska insatser från Ginza ofta, mindre än 24 timmar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrester:

För köp online så tar steam 558,84:-. CDON tar 449:- om jag fattat rätt. Hmm, vilken ska man ta

Direct2drive tar 370 kr och även g2play.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Om hur många timmar släpps spelet?
Skitdrygt att bara ha det liggandes i dvd-läsaren utan att kunna installera :/

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Om hur många timmar släpps spelet?
Skitdrygt att bara ha det liggandes i dvd-läsaren utan att kunna installera :/

registrera det på steam Du hinner gott och väl ladda ner spelet, jag har inte ens stoppat in skivan och mitt är redo att spelas när det öppnas kort efter midnatt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Direct2drive tar 370 kr och även g2play.

Direct2drive om man kör via euro vilket man väl ( ? ) måste så blir det 559,65:-.
G2play däremot verkar ju funka

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300