Google TV till hösten

Permalänk
Melding Plague

Google TV till hösten

Google lämnar inga branscher orörda. Nu planerar jätteföretaget att inta vardagsrummen med mediacentret Google TV.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det låter ju kanske lite intressant, men så länge program avbryts för reklam så vägrar jag sitta vid en tv.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Som vanligt lär det fungera bra i USA, men här kommer vi inte att kunna dra nytta av det.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishy:

Det låter ju kanske lite intressant, men så länge program avbryts för reklam så vägrar jag sitta vid en tv.

Detta.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Companion Box. Undrar hur den ser ut? [<3]

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wishy:

Det låter ju kanske lite intressant, men så länge program avbryts för reklam så vägrar jag sitta vid en tv.

Reklam kan jag tåla, bara det inte är för mycket. Pisspaus Men så länge jag tvingas betala TV-licens för att jag har möjligheten att titta på kanaler jag inte är intresserad av, kommer jag inte att stoppa i min antennsladd.

Permalänk

Känns ju ungefär likadant som att koppla ihop datorn med tvn och vips!, Google TV!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Såg inget nytt direkt. Vissa boxar kan redan spela in, och allt Google verkar göra är att söka när vissa program går. Spar ju sååå mycket tid...

Vore bättre om det bara fanns en databas med filmer/serier/dokumentärer/nyheter etc. som man får välja själv när man vill se. Sverige har så otroligt dåligt utbud av detta, i USA finns ju netflix, Hulu osv. Kan väl ha de vanliga kanalerna vid sidan om, så slipper man kompromissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Vore bättre om det bara fanns en databas med filmer/serier/dokumentärer/nyheter etc. som man får välja själv när man vill se. Sverige har så otroligt dåligt utbud av detta, i USA finns ju netflix, Hulu osv. Kan väl ha de vanliga kanalerna vid sidan om, så slipper man kompromissa.

Helt klart! Då kan man se vad man vill när man vill, men samtidigt kunna slösappa och kanske hitta ett nytt guldkorn.

Permalänk

Uhm...HTPC?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LessIsMoore:

Känns ju ungefär likadant som att koppla ihop datorn med tvn och vips!, Google TV!

Det är nog inte riktigt lika bra som att koppla in datorn men en betydligt smidigare och bekvämare lösning.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag blir lite förvånad att Sweclockers valt just den här nyheten om Google. Ett långt viktigare beslut, som kan ha stora implikationer för alla användare, är att Google i dagarna släppte VP8 som öppen källkod.

Permalänk
Medlem

google har glömt att hdmi sladden existerar.

Permalänk
Medlem

Alla ni som tjatar om HTPC och hdmi sladdar hit och dit, Det är inte alla som har lust eller ork att sitta och leta efter torrents med 720p, pilla med codecs osv. Teknikstofiler vill bara plugga in och trycka play, inte svårare än så. Förstå att vi är en minoritet som sitter och pillar med datorer och teknik. Vet inte hur många gånger jag har behövt hjälpa vänner och bekanta att plugga in en bredbandstvbox, hur svårt är det? 3 sladdar och det är klart, men för en okunnig är det "komplicerat". Tror denna marknaden är stor och kan bli jävligt framgångsrik

Permalänk

Jag älskar framtiden <3 Allt verkar bli så coolt!

Permalänk
Skrivet av FelixJ:

Alla ni som tjatar om HTPC och hdmi sladdar hit och dit, Det är inte alla som har lust eller ork att sitta och leta efter torrents med 720p, pilla med codecs osv. Teknikstofiler vill bara plugga in och trycka play, inte svårare än så. Förstå att vi är en minoritet som sitter och pillar med datorer och teknik. Vet inte hur många gånger jag har behövt hjälpa vänner och bekanta att plugga in en bredbandstvbox, hur svårt är det? 3 sladdar och det är klart, men för en okunnig är det "komplicerat". Tror denna marknaden är stor och kan bli jävligt framgångsrik

Yes, du har rätt.
Själv tycker jag det lät rätt halvdåligt faktiskt då jag mycket hellre bara bygger en liten htpc, som jag då även kan göra så mycket annat med!
Men för vanliga "svensons" så tror jag denna pryl kan få ett riktigt genombrott.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Skrivet av JayDee:

Companion Box. Undrar hur den ser ut? [<3]

Såhär: companion cube - Google-sökning

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LessIsMoore:

Känns ju ungefär likadant som att koppla ihop datorn med tvn och vips!, Google TV!

this

Permalänk
Medlem

Är det bara Jag som börjar få paranoida aningar?

YouTube - The Beast File: Google ('HUNGRY BEAST', ABC TV)

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Inaktiv

google kommer att ta över världen, det är jag säker på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JayDee:

Companion Box. Undrar hur den ser ut? [<3]

Permalänk
Medlem

Läskigt, google kommer ta över världen...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Dessa funktioner finns reda i Xtreamer.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem

Google börjar bli som "Buy N Large" i Wall-E filmen!

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Leeloo:

Läskigt, google kommer ta över världen...

Tja, visst är det möjligt att Google i och med sina tjänster får allt större marknad under sig. Ännu så länge har vi dock inte sett något klassiskt fulspel, likt det tidiga DOS- och Browser-kriget. Om Goolge aktivt skulle börja försöka stänga ute konkurrenter och sabotera marknaden skulle det finnas skäl till oro. Annars blir det lite av underdogsyndrom.

Om Google "håller sig i skinnet" är det ju en fördel att företaget har makt nog att mota fåniga patentangrepp och på lika villkor strida med de andra drakarna. Att VP8 släpptes som öppen källkod ger Google i min mening hyggligt med goodwill. Att även jag annars har lättare att hålla på en underdog är bara en personlig känsla, tillika ganska irrelevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Är det bara Jag som börjar få paranoida aningar?

YouTube - The Beast File: Google ('HUNGRY BEAST', ABC TV)

Hahaha, jävlar va rädd jag blev nu

Google = Ja tack!
Monopol = Nej tack!

Så jag vete fan hur man ska tyda det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixJ:

Alla ni som tjatar om HTPC och hdmi sladdar hit och dit, Det är inte alla som har lust eller ork att sitta och leta efter torrents med 720p, pilla med codecs osv. Teknikstofiler vill bara plugga in och trycka play, inte svårare än så. Förstå att vi är en minoritet som sitter och pillar med datorer och teknik. Vet inte hur många gånger jag har behövt hjälpa vänner och bekanta att plugga in en bredbandstvbox, hur svårt är det? 3 sladdar och det är klart, men för en okunnig är det "komplicerat". Tror denna marknaden är stor och kan bli jävligt framgångsrik

Nu överdriver du lite. Att koppla in en tv är så lätt att tom min mamma kan göra det. Men hon kan inte använda google för det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Det värkar helt perfekt för den vanliga, lata amerikanen. Men håller mig nog till min hdmi kabel!

Visa signatur

"BudgetGamer"
| In-Win Fanqua BS652 | Benq FP222W | Razer Deathadder

Permalänk
Skrivet av 3Ghz_Kaninen:

Det värkar helt perfekt för den vanliga, lata amerikanen. Men håller mig nog till min hdmi kabel!

Tror att den vanliga lata amerikanen hade iaf förståt vad nyheten och medföljande videon försökte säga.
Verkar inte som du gjort det, clown!

Permalänk
Medlem

Hahahah companion box fick mig dagens första goa skratt av det