Acer aspire 5553g vs Easynote TJ75

Permalänk
Medlem

Acer aspire 5553g vs Easynote TJ75

Hej gott folk!

Jag kommer med en ny fråga, denna gång åt min polare

Han är ute efter en ny laptop i åttatusenkronorsklassen!

Det enda han bryr sig om är att datorn ska klara den nya world of warcraft expansionen och diablo3 på bra inställningar. Bra batteritid+kvalitet är aldrig negativt givetvis!

Jag har hittat dessa två åt honom, vilken tycker ni verkar bäst? Finns det någon som är bättre i samma pris eller billigare? Desto mindre skärm desto bättre!

Acer aspire 5553g vs Packard bell easynote tj75

Tack på förhand
/vexxan

Permalänk
Medlem

Alltså, frågan är ju helt enkelt hur väl AMD presterar i laptops. Om den funkar bra så ska ju en 4-kärnig AMD krossa intel i5, eller?

Permalänk

Det finns ganska så få tester av amd's nya mobila cpu's än så länge. I enkeltrådiga program så verkar inte prestandan va så jätte bra eftersom den inte har turboläge som i5 430 tex, i flertrådiga program däremot så hänger den med en 430m.

Hittade en review på en nästan likadan acer, du kan ju kika lite i den..

Google Översätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det finns ganska så få tester av amd's nya mobila cpu's än så länge. I enkeltrådiga program så verkar inte prestandan va så jätte bra eftersom den inte har turboläge som i5 430 tex, i flertrådiga program däremot så hänger den med en 430m.

Hittade en review på en nästan likadan acer, du kan ju kika lite i den..

Google Översätt

Tack så mycket för det twisted, men då verkar det lite tveksamt. Ska jag säga till kompisen att köpa easynote för att vara på säkra sidan?

Permalänk

Ja vad det verkar på dom få tester hittils så verkar i5 430m vara ett vettigare val då den är snabb även i enkeltrådiga program.

Tex denna, verkar va samma som den easynote du länkade fast billigare

Egenskaper för Packard Bell EasyNote TJ75-JO-821NC