Permalänk

Datorn låser sig???

Hej!

Har ett litet problem när det gäller datorn, den låser sig efter en 5-10 minuters spelande eller filmtittande. Bilden stannar samt att det kommer ett konstant pipljud i högtalarna och man får boota om för att få igång den. Allt är uppdaterat.

Trodde först att det var värmeproblem med tanke på att datorn körs med 2st 8800GTS i SLI men det var inte felet. Jag har även kört Memtest86 i ca 1 timme och det gick felfritt. har även kollat tempraturerna i datorn och allt verkar vara grönt.

Så vad kan vara fel???

datorn i fråga består av: Intel C2Q 2.66GHz, 2st 8800GTS i SLI, 2Gb minne 800MHz, Sata hårddisk 7200rpm på 250Gb allt detta får ström av ett Corsair HX620 Watt!

Hjälp!!

Permalänk
Medlem

kanske dax att install nytt op

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

Har förhoppningar att slippa det!

Nån annan som kan komma med förslag om vad som kan vara fel??

Permalänk
Medlem

prova att reparera då ....

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Hedersmedlem

Hur vet du att det inte var grafikkortsöverhettning? Det finns många olika delar (mer än kärnan) som kan överhetta, speciellt vid SLI. Program kan visa fel osv.

Sedan verkar det ju dyka upp fler och fler defekta nVidia-kort ur din generation med samma fel som deras laptop-grafik hade. Dvs att lödpunkterna under chippet spricker och då kan man få i princip vilka fel som helst beroende på vilka det är som glappar just den dagen. Bakning har ju hjälpt några om det skulle vara felet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vi kan döda denna tråd nu för jag hitta felet.

Det var som jag trodde att det var något som vart överhettat och det var inte grafikkorten utan moderkortet.

Löste problemet med att sätta en fläkt över kopparflensen som kylde chippet på moderkortet vilket jag skulle gjort från början om man tagit sig tiden att läsa igenom instruktionsboken som ska göra när man köpt nya datordelar!

Tack för hjälpen i alla fall!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]