Permalänk
Medlem

Ev. köp av dator ikväll!

Hej!
Har tänkt att inhandla en helt ny dator ikväll troligtvis och har tänkt på ett paket och skulle vilja vad ni tycker om det och om det finns något annat som vore bra.

Det tänka paketet:
Fractal Design Define R2, Titanium
Fractal Design Newton R2, 650W modulär
Asus Crosshair IV Formula
AMD Phenom2 X6 1090T BE
PowerColor Radeon HD5870 PCS
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3
Summa: 12 469 kr

Är det något som direkt borde bytas ut eller ändras?

Jag har kikat runt och sett att många använder i5 750, alltså ett intel-baserat system men detta känns lite framtidssäkrare, det jag tänkt göra på den är att spela spel, dagens och morgondagens. Nu främst Bad company 2.

Vore kul att se ett Intel system för liknande pris. Men kan ej de komponenterna.

Något som jag behöver tips om är ett nytt Nätaggregat då detta inte verkar finns i lager där jag tänkt köpa paketet (inet eller dustinhome).

SAPPHIRE RADEON HD5870 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP Finns på rea på dustinhome nu för 3290:- är det ett bra kort?

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

Köp ett corsair hw650w om du är ute efter modulärt i lager. Paketet ser bra ut.

Permalänk

Jag skulle köra på Intel istället

Permalänk
Medlem

La in det grafikkortet jag skrev var på rea ovan och CORSAIR HX 650W ATX12V 2.2 / EPS12V (för 1245:-) då blev den totala summan: 12438:-

Bra pris?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag skulle köra på Intel istället

Hur skulle det paketet se ut för att ha samma prestanda eller bättre (hoppas jag).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prolle kylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Prolle kylare?

Tänkte köpa det senare, har till en början inte tänkt att överklocka..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köp en Phenom2 X6 1055T och spara en tusing iprincip samma prestanda på de 2, de pengarna kan du lägga på bättre PSU eller GPU även om 650 watt räcker för ett CFire system me dubbla 5870or, då jag antar att när ditt system börjar gå lite segt så slänger du in ett extra kort?

MvH

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManG-33:

köp en Phenom2 X6 1055T och spara en tusing iprincip samma prestanda på de 2, de pengarna kan du lägga på bättre PSU eller GPU även om 650 watt räcker för ett CFire system me dubbla 5870or, då jag antar att när ditt system börjar gå lite segt så slänger du in ett extra kort?

MvH

Är det verkligen så lite skillnad på de två? har läst om att de flesta väljer 1055t men tänkte köpa den bästa i serien, men skiljer det så lite så är det ju onödigt.

Kommer det med fläktar till chassit eller måste man köpa det också? behövs det till en början?

Om jag ska byta upp mig på något av PSU eller GPU vad ska jag byta till och vad av det? vad tjänar jag på bättre PSU?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Kommer det med fläktar till chassit eller måste man köpa det också? behövs det till en början?

Jag ska själv köpa Fractal Design Define R2, Svart, och i det chassit medföljer det två fläktar.

Men i ditt Titanium så medföljer det bara en fläkt. :S

Visa signatur

9800X3D|32GB DDR5|5070 Ti|Lancool 207|RM850E
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

bättre psu är ju mer långsiktigt, om vi säger att det gått ett år och du lägger vantarna på ett 5870 till så kommet tex psu'n att låta mindre och vara mindre belastad helt enkelt. gpu tycker jag själv att du gjort ett bra val med, men har du pengarna så köp 1090T BE. så har du ju de bästa från AMD just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManG-33:

bättre psu är ju mer långsiktigt, om vi säger att det gått ett år och du lägger vantarna på ett 5870 till så kommet tex psu'n att låta mindre och vara mindre belastad helt enkelt. gpu tycker jag själv att du gjort ett bra val med, men har du pengarna så köp 1090T BE. så har du ju de bästa från AMD just nu

Ja 1090T BE är väl lite bättre och enklare(?) för mig som "nybörjare" att överklocka?

Men det är helt OK att köpa detta paket nu utan några extra fläktar och sedan köpa till en prollefläkt för att överklocka?

Kikade på dustinhome nu (där alla komponenterna finns i lager, och jag har studentrabatt och fri frakt ifrån) och där står det att bara en fläkt ingår i både titanium och black pearl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och hur är Sapphire grafikkortet? är det någon skillnad egentligen mellan märkena?

Visa signatur