Datorhantering. Får errormeddelande

Permalänk
Medlem

Datorhantering. Får errormeddelande

Sen min senaste formatering av Win7 64bit har jag haft en massa småfel med diverse program. Nu har jag dock stött på ett större problem.. Jag kan inte Hantera Datorn genom att högerklicka och välja hantera på Dator i startmenyn då får jag felmeddelande. Samma sak gäller om jag försöker nå funktionen via kontrollpanelen. Har själv försökt fixa felet genom först en enkel omstart och sen med en schemalagd felkontroll... Inget jag försökt har gjort någon nytta.

Åtgärdscentret verkar inte ha någon lösning på problemet så nu vänder jag mig till SweC

Vad kan jag göra?... Skulle vara skönt om man kunde komma runt problemet utan att formatera.

Permalänk

Prova att köra mmc.exe för att få upp grundprogrammet.
Under fliken Arkiv väljer du "Lägg till ta bort Snapin-module...".
Välj här vilka funktioner du vill visa (t.ex. Diskhantering) och om du hittar någon snapin som är felaktig
bland de upplistade. Du kan spara den nya Konsol1.msc under valfritt namn.

Standard Snapin-moduler i Datorhantering ( C:\Windows\system32\compmgmt.msc )
Man kan redigera xml-filen (.msc) i notepad eller via högerklick och Designläge.

Citat:

Systemverktyg
Schemaläggaren
Loggboken
Delade mappar Visar delade mappar, aktuella sessioner och öppna filer.
Lokala användare och grupper Tillägg för snapin-modul Hanterar lokala användare och grupper.
Prestanda Prestanda Prestanda
Enhetshanteraren Visa och uppdatera maskinvaruinställningar och drivrutiner.

Lagring
Diskhantering(lokal) Snapin-modul Hanteraren för virtuella diskar

Tjänster och program
Tjänster Startar, stoppar och konfigurerar Windows-tjänster.
WMI-kontroll Tillägg för snapin-modul Konfigurerar och kontrollerar WMI-tjänsten (Windows Management Instrumentation).

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA