Senast redigerat
Visa signatur
I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!
Ska köpa en trådlös router och har funderat på Linksys WRT320N och Netgear WNDR3700.
Netgear skryter om att deras router har strömsparfunktioner, mm, men jag kan inte någonstans hitta hur mycket ström routern faktiskt drar. Inte för att jag tror att den drar så mycket men med tanke på den snabbare processorn och att de inte skriver något så låter det som att de försöker dölja hur mycket den egentligen drar med alla certifieringar och finesser. Funderar på om WNDR3700 kan funka som ett enklare strömsnålare substitut till en Atom-baserad server eller om de drar ungefär lika mycket.
Om det är någon som har en av de ovanstående routrarna och en mätare så skulle jag vilja veta hur mycket de drar på idle med Wifi aktiverat och utan ev. hårddiskar anslutna, dvs. i det tillstånd den kommer att befinna sig för det mesta. Skulle vara intressant att veta om det är någon märkbar skillnad mellan modellerna.
Svar: 7-9 W
I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.