Lian Li släpper liten låda för stora grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Lian Li släpper liten låda för stora grafikkort

Mini Q PC-V354 heter en ny datorlåda från Lian Li som trots blygsamma yttermått har plats för stora grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lian Li har många go'bitar. Detta chassi skulle båda kunna tjänstgöra som en filserver eller som en ganska så kompakt spelburk. Sååå synd att deras priser ligger så högt!

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Står inget om micro atx i infon men i texten?

Permalänk
Medlem

suveränt!
dock var de ett jävla pris på den.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Perfekt för en LANdator.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Riktigt fräckt!
Lite drygt att det verkar som att man måste slita ut nätagget varje gång man ska stoppa i/ta ur ett instickskort
Och dyrt då såklart, annars hade jag gärna plockat ett rött chassi!

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Fin fint, dock är priset lite väl kanske. Som vanligt med Lian Li på den fronten.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Varför fanns inte detta chassit när jag köpte mitt Antec P180 mini???

Vill ju haaaaaa...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiiins93:

Fin fint, dock är priset lite väl kanske. Som vanligt med Lian Li på den fronten.

Jo, Lian Li lådorna är inte direkt gratis, men så får man kvalitet också.

Permalänk
Medlem

Sneglat på pc-q08 ett längre tag för en htpc-låda. Men denna verkar passa bättre för mig, finns ju inga mini-dtx moderkort utom ett från zotac med atom :(.

Lian Li PC-Q08A (Silver) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Mini-ITX-chassin

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Den röda modellen var det riktig DO WANT-faktor på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Det må vara kvalitet, men att betala dubbla pengarna mot ett motsvarande i stål av annat märke (med samma funktionalitet) tar emot. Dock finns det inte alltid något motsvarande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det med Lian li och bullriga vibrationer?
Jag har ägt diverse aluminium chassin från andra tillverkare som alla har skallrat illa nämligen...

Annars ser denna väldigt fin ut måste jag säga.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Jo är väl sant, har dock aldrig byggt nåt i en sån.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 11 || Ryzen 5 7600X || 32 GB RAM || 2 TB SSD
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Hur är det med Lian li och bullriga vibrationer?
Jag har ägt diverse aluminium chassin från andra tillverkare som alla har skallrat illa nämligen...

Annars ser denna väldigt fin ut måste jag säga.

Allt är vibrationsdämpat.

Permalänk
Medlem

Känns som det blir väldigt hög tempratur med ett nätagg som nästan ligger på grafikkortet. 2 väldigt varma komponenter och luften från nätagget måste ju komma ut någonstans oxå. om man inte har fläkten i bak på agget ... förövrigt så skulle man ju inte tacka nej till att ha som lanburk

Visa signatur

Här ska det stå massor av skumma modellnummer men jag skippar dom. . .

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Fnosk:

Det må vara kvalitet, men att betala dubbla pengarna mot ett motsvarande i stål av annat märke (med samma funktionalitet) tar emot. Dock finns det inte alltid något motsvarande.

Du vet alltid vad du får med Lian Li även om de är dyra, hantverksmässigt är lådorna flawless.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Du vet alltid vad du får med Lian Li även om de är dyra, hantverksmässigt är lådorna flawless.

Ja, det är helt klart beundransvärt. Men det har, som sagt, sitt pris.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är det ultimata chassit, åtminstone för mina behov...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är det ultimata chassit, åtminstone för mina behov...

För mej oxå men de fanns ju inte när jag skulle ha nytt chassi ( typ 14 dagar sen ).

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Fler bilder av chassit mottages tacksamt! Gärna i annat än en lightbox och vid sidan av andra chassin.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag är bra sugen men priset är avskräckande. Fortfarande billigare än den planerade uppgraderingen till en X58-baserad Shuttle.
Ser ut som en för mig perfekt uppgradering från mitt nuvarande mini P180.

Är det inte tre 120mm fläktplatser? Två i fronten samt en bak, samt en 140mm plats i taket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Allt är vibrationsdämpat.

Skrivet av Andreas D:

Ohhh!
Då ska jag nog ta och investera i en sådan nästa gång, har nämligen hört motsatsen tidigare även om det nu kanske var ett par år sedan.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Lian Li PC-V354

Lite mer info.

3 120mm ja, 2 fläktar följer med.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Oh! Glömmer planerna om Define R3 vit nu, den röda ska bli min!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

On nom nom nom, ser riktigt nice ut som filserver. Röda är riktigt läcker, passande att ge bort sån i julklapp

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Intressant chassi! Har planer på köpa ett Rampage III GENE moderkort och pressa ner min nuvarande setup i detta chassit, inklusive vattenkylningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Relik 📜

Det här kan bli mitt nästa chassi, helt klart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se vad det går att stoppa i för kylare i det där chassit.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Inaktiv

Hur många diskar får det plats om man har ett långt grafikkort då?