Permalänk
Medlem

överklocka

jag har precis bestält en Elgiganten - HP Pavilion Elite HPE-345 och jag ska överklocka den kan nån linka en guide eller något? jag har aldrig överklockat förut men jag vet att man ska typ använda CPU-Z och ändra något men jag vill veta vad

Visa signatur

Silverstone TJ07-B-W. I7 980x "Gulftown" @ 4.2. GTX 580 SLI Msi Big Bang Xpower 720 mm vatten med T-balancer Big NG.
SSD Corsair 64GB P3 Raid0

Permalänk

Går inte att överklocka märkedatorer.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Går inte med märkesdatorer för att funktionerna är låsta.
Sen har du gjort största misstaget att köpa en märkesdator.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Avstängd

Köp ALDRIG något på elgiganten.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

...

Alltså, måste bara säga att du har slängt fem tusenlappar i sjön genom att köpa en data på butik, plus det grafikkortet som sitter i pallar inte mkt alls

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Tycker synd om dig

Permalänk
Medlem

Makulera ordern om möjligt, släng ihop en dator på Inet och få mycket bättre för det priset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snyrt:

jag har precis bestält en Elgiganten - HP Pavilion Elite HPE-345 och jag ska överklocka den kan nån linka en guide eller något? jag har aldrig överklockat förut men jag vet att man ska typ använda CPU-Z och ändra något men jag vill veta vad

Avbeställ ifall det är möjlig och be grabbarna här att sätta ihop en dator åt dig på inet. Inte lätt att klocka märkesdatorer :S

Till personen som skrev att man inte ska köpa något på elgiganten. Varför?^^

De har den bästa servicen jag har sett. 30 dagars öppet köp. De bytte ut en defekt torktumlare direkt på öppet köp, utan att den skulle skickas på massa garantiärenden, trots (så klart) öppnad förpackning.

Stationära datorer kanske inte ska inhandlas där, men resten av deras sortiment tycker jag har riktigt bra service.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Silverstone TJ07-B-W. I7 980x "Gulftown" @ 4.2. GTX 580 SLI Msi Big Bang Xpower 720 mm vatten med T-balancer Big NG.
SSD Corsair 64GB P3 Raid0

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce RTX 3070 | 32 GB DDR4 3600MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Samsung 970 EVO 1TB |
Gigabyte X570 AORUS ULTRA | Corsair RM750X V2