Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Bästa proccessorfläkt för Socket A?

Vilken är den bästa processorkylare för en duron 700mhz(socket a)?
Då menar jag prestandamässigt och ljudmässigt.

Jag funderar lite över att skaffa en Volcano 7, är det en bra ide eller finns det bättre?

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk
Medlem

dom är väldigt bra dom.

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Avstängd

Volcano 7+ är ingen fläkt..

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
Volcano 7+ är ingen fläkt..

Sorry. CPU-kylare ska det vara då. Har rättat till det nu
Sen har jag en till fråga: tycker ni att man ska kyla hårddiskar också?
Jag har nämligen två hårddiskar i burken och jag kan tänka mig att dom generar en del värme men jag har ingen aning om hur man skulle montera dom bland EIDE slottarna. Några idéer?

Visa signatur

duron 1GHz, 256mb ram, GF2 MX 200 *175/143@230/200!*, 40 gig hd // 8RDA+, Barton 2500+, 0,5GB Twinmos PC3200, 120GB, Samtron 96P..nåt hyffsat graffe soon :)

Permalänk
Avstängd

Brukar alltid vara en fläktmonteringsplats i fronten på varje chassi.. där sätter du en 80*80mm fläkt och i vilket fall som helt så brukar den kyla diskarna, som inte blir "så" varma.

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
Brukar alltid vara en fläktmonteringsplats i fronten på varje chassi.. där sätter du en 80*80mm fläkt och i vilket fall som helt så brukar den kyla diskarna, som inte blir "så" varma.

Jag har redan en fläkt där(köpte en Enermax 80x80 för ett tag sen och satte in den där).
Den verkar dock inte göra så mycket(förutom att föra ett oväsen) för det är inte mycket sug när jag känner på framsidan av datorn.

Visa signatur

Permalänk

Skall du bara kyla en Duron 700 så klarar du dig mycket bra med en Taisol. Den är både bra o relativt tyst i alla fall jämfört med vulkanen.

Visa signatur

... Now what we have here Little Yellow Sister, is a magnificent specimen
of pure Alabama Blacksnake, but ain't too goddamn beaucoup. ...
Project Blacksnake | 7274 3D-mark03

Permalänk
Medlem

Det bästa är väl alpha PAL8045T / SLK-800, dock dyrt...
Använd program för att kolla tempen på dina hds med och utan fläkt då...tror nog det kyls ganska bra av en enermax, oavsett hastighet

Visa signatur

hmm

Permalänk
Avstängd

Tänk på att det skall vara en bra fästanordning som utnyttjar alla fäst ställen på sockeln.

Visa signatur

Propaganda renderar demokrati till en illusion, om än vacker och ståtlig, skenhelig och falsk, dölja den vår diktatur. Dimridån måste vi få bort, en synlig diktatur, skall träda fram i dagens ljus, en konung vi då hälsar och ser.

Permalänk
Avstängd

Swiftech mcx kylar är marknadens klart bästa kylare enligt mig. Men smakar det så kostar det.

overclockers.se säljer sådana flänsar. jag kör med en 80mm zalman på min. Och tempen ligger po ~41 c idle oklockat. och 47 klockat på 1.80v.

Visa signatur

| Epox 8k5a2+ | Amd 2200+@1807 mhz | 512 Mb DDR (corsair) | Radeon 9800pro (HiS IceQ) | Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Jag ska uppgradera till en 1.2ghz Duron(inte mycket till upgrade, men för något tyngre så måste jag skaffa nytt moderkort och det har jag inte råd med).

Räcker då en volcano till 1.2ghzare?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ja det gör det..

Visa signatur