Permalänk
Medlem

kolla bilden!

Tänkt o beställa detta, måste dock veta ifall det är nått jag bör ändra o så .. jag vill ha priset typ som den ligger runt nu .. har inte så mycket pengar så kan inte ha för högt pris

http://home.bip.net/hackz_007/111.jpg

kolla och säg mig ifall det e nått jag borde byta o så..

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk

Re: kolla bilden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Tänkt o beställa detta, måste dock veta ifall det är nått jag bör ändra o så .. jag vill ha priset typ som den ligger runt nu .. har inte så mycket pengar så kan inte ha för högt pris

Köp en bättre låda. Lådan byter du inte lika ofta som t.ex. cpu&moderkort m.m

Permalänk
Medlem

skulle du kunna rekommendera en bra men endå ganska billig låda???

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

aja baja, aldrig spara en bild med få färger i jpeg format, alltdid i gif. Ett litet tipps bara..

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

asus a7v8x eller va det heter ska väl vara ett av dom slöare kt400

kolla in testen på nyhets sidan på sweclockers så har du en jämnförelse av några st moderkort med kt400

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

aha bra ide, skall kolla in..

hade tänkt mig att mitt moderkort skulle ha stöd till AGP x8 och USB 2.. inte för att jag behöver det nu typ men kan endå vara bra o ha.

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha för minne?

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

lets see, DDR RAM tror jag..

måste man hålla på o fixa i BIOS om man skaffar sig ett nytt moderkort?? jag har inte så svårt o sätta ihop men e lite klen när det gäller bios, .

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Byt moderkortet till ASUS A7VKT333 och använd mellanskillnaden till en snabbare CPU(t ex Athlon XP 2100+). Processorbussen går ändå inte snabbare än 266 MHz. Så ett moderkort som klarar 400 MHz behöver du knappast.

Sedan när det gäller AGP8x har du ändå inget kort i din konfiguration som stöder det.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Jag har alltså ett GF 4 Ti 4200 128 mb kort hemma som ligger o väntar .. har för mig att den klarar 8x

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det, dom korten har knappast kommit ut på marknaden än...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furre
Byt moderkortet till ASUS A7VKT333 och använd mellanskillnaden till en snabbare CPU(t ex Athlon XP 2100+). Processorbussen går ändå inte snabbare än 266 MHz. Så ett moderkort som klarar 400 MHz behöver du knappast.

Sedan när det gäller AGP8x har du ändå inget kort i din konfiguration som stöder det.

Kan hålla med om det du säger, ett KT400 är rätt onödigt. A7V333 klarar ju dessutom 166MHz buss utan problem så en upplåst processor eller de nya XP-processorerna med 166 buss kommer att gå utan problem.
Och AGP8x, tja, om nu grafikkortet stödjer det vilket det inte lär göra är skillnaden rätt minimal ändå.

Jag skulle dock absolut inte ta någon snabbare processor, visserligen kanske prisskillnaden inte är så stor men prestandaskillnaden är ännu mindre.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

ok ,jag byter ut moderkortet, problemet är att jag bara har pengar till det jag hade på bilden, allltså kan jag inte köpa nytt ram, jag har liggande SDRAM , problemet är att moderkortet inte verkar stöda SDRAM, vilket gör att jag inte kan köra med SDRAMEN så länge tills jag skaffat DDRAM..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Citat:

skulle du kunna rekommendera en bra men endå ganska billig låda???

Japp, en chieftech dragon full tower , jag köpte den för 1500kr för 1 år sedan, så den har säkert gått ner i pris, jag köpte den hos www.pc-enter.com som ligger på sankt eriksplan.

Permalänk
Medlem

om du är ute efter en billig låda till datorn så kan jag rekommendera det här, 600 kr för ett miditower med ett 350W nätaggregat. Så hemskt fult är de tinte heller
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=26478&t=589&l=2...

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

okej, jag skulle rekommendera en bättre kylfläns/fläkt kombo. Sen så varör ta en knasterblaster? Och köp en bra låda..=)

Annars ser det fint ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]

Kan hålla med om det du säger, ett KT400 är rätt onödigt. A7V333 klarar ju dessutom 166MHz buss utan problem så en upplåst processor eller de nya XP-processorerna med 166 buss kommer att gå utan problem.
Och AGP8x, tja, om nu grafikkortet stödjer det vilket det inte lär göra är skillnaden rätt minimal ändå.

Jag skulle dock absolut inte ta någon snabbare processor, visserligen kanske prisskillnaden inte är så stor men prestandaskillnaden är ännu mindre.

Ok, använd mellanskillnaden till en upplåst processor. 2000+ kommer ändå inte upp till 400MHz buss.

Visa signatur

Min Dator: ASUS A7N8X (nForce 2) @ 196 Mhz FSB, Athlon XP 2400+ @ 2.36 GHz, 2x256 + 512 MB DDR SDRAM @ 6-2-2-2, Thermaltake Volcano 7+ @ "bandsåg", Powercolor Radeon 9800 pro @ orginal, Western Digital 80 GB(8 MB cache), SB Audigy2 Platinum, Creative Megaworks 550D THX, samt Svart Chieftech Dragon miditower. - Den som aldrig gör fel lär sig aldrig något. -

Permalänk
Medlem

Re: kolla bilden!

Citat:

är det inte nätverkskort på moderkortet?

eller behöver du ett extra?

annars är det kanske onödigt med tvp ...

aja.