The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk

The Elder Scrolls V: Skyrim

Elder Scrolls V - Skyrim släpps 11/11 2011

teaser trailer: YouTube - The Elder Scrolls V: Skyrim - Announcement Trailer
hemsida: The Elder Scrolls V: Skyrim

Tidigare:
Tänkte att det kunde vara intressant att diskutera det senaste ryktet angående Elder Scrolls V

Elder Scrolls V under utveckling | Spelfeber
FZ :: Nyheter :: Rykte: Nytt Elder Scrolls-spel bekräftat?

Citatet:
"This source not only confirmed that the game is in current production, but also spoke briefly about the content - with fantasy-sounding phrases like Dragon Lord, something with The Blades - and that voice acting for the characters in the game is currently happening in the weeks to follow.

The same source confirmed, with official game documents in hand, that this will be the chronological sequel to what happened in The Elder Scrolls IV: Oblivion, which is the latest game in the now 16-years-old Elder Scrolls saga and by itself one of the better RPGs for PC and consoles.

The sequel to Oblivion is coming, we can hereby confirm without hesitation. It's been a while since 2006, hasn't it?"

Tycker själv det verkar ganska troligt, men vill inte heller ta ut lyckan i förskott Vad tror ni?

#skyrim

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls: V - tråden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte sett något om att detta verkligen stämmer.

Permalänk
Medlem

Låter intressant även om jag nu inte hunnit påbörja Oblivion ännu.
Hoppas bara att de har uppgraderat motorn ordentligt och rättat till en del av de konstigheter man har kunnat se i Fo3 och F:NV.
Fast jag undrar hur långt de har kvar innan spelet är klart.
Ska det bli en rejäl uppgradering av grafiken för de nästa 4-5 åren så kan de ju inte designa med ps3/xbox360 i åtanke, snarare deras efterföljare.

Permalänk
Medlem

Har väntat i evigheter men visst vet man att dem håller på med det, men att det kommer ut inom en snar framtid är inget jag tror på

Permalänk
Medlem

Ny ny ny ny ny ny motor!

Permalänk
Medlem

Skulle absolut inte förvåna mig om det kom ut ett nytt spel, då 4an var så populär. Själv vet jag inte vad jag tycker om det. Har inte spelat fyran, så mig kvittar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Ny ny ny ny ny ny motor!

Enligt ryktet kommer det INTE vara ny motor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxus:

Enligt ryktet kommer det INTE vara ny motor

Då kommer det ut innan PS3 och xbox360's efterföljare får man ju nästan tro, hemskt om det är sant dock

Permalänk
Medlem

Jag har inte så mycket emot gamebryo-motorn faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loxus:

Enligt ryktet kommer det INTE vara ny motor

Trollar du eller? Var står det i den artikeln?

För min del så får de gärna vänta ett tag till på nästa del. Om ni undrar vrf så är det för att Bethesda ägs av ett bolag som heter Zenimax, som nyligen köpte Id software. Id Software utvecklar som ni säkert vet Rage med sin grafikmotor Id Tech 5. Med tanke på detta så kanske Bethesda kan få använda sig av just denna motorn i framtiden... förstår ni vart jag vill komma?:P Tänk er elder scrolls med rage-grafik:D

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen det är ny motor. Elders scrolls har med den senaste två spelen alltid visat framfötterna när det gäller grafik och bra spel. Hoppas det blir så även denna gången!

Sjukt trött på Oblivion motorn och alla dess brister :/

Permalänk
Medlem

Har också hört att de ska köra på den gamla motorn..

Permalänk
Medlem

Hoppas på ny grafikmotor, inte för att grafiken är det viktigaste naturligtvis men det behövs lite ändring på hela estetiken liksom. Ännu ett spel med upphottad Oblivion grafik klarar jag mig utan, det skulle kännas lite "mjölkigt" också.

Hoppas att dom överträffar sig själva vad gäller story, dialog och karaktärer. Det är det enda som inte känts helt tight i Oblivion och F3.

Utöver det; mer av allt det bra. Större värld, längre mainquest, modvänligt. (Och inte allt för konsolifierat förhoppningsvis)

Permalänk
Medlem

"Howard said the the game which is currently being developed will be announced soon and the time in which it is announced to the time it is released will be the shortest in Bethesda’s history. He also claimed that as the current game in development is not far from being completed, and that they have focused more heavily on characters and animation stating that, “You almost feel like you have a new console when you see the game.” He also hinted that the new game may finally say goodbye to the level cap which wasn’t so popular in both TES: Oblivion and Fallout 3. Other than that Todd wouldn’t reveal any more details on the game, keeping it all under wraps until the big announcement."

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

För att samla diskussionerna i en tråd.

Permalänk

ID Softwares motor hade jag absolut inte velat se i ett TES-spel, då mod-delen lär bli lidande iom tekniken det använder. Sen är det väl ändå ingen som sett den motorn rendera massiva skogar, eller vegetation över huvud taget? Vem vet vad den verkligen pallar och har för brister. Nej, som jag nämnde i Oblivion-tråden så är Gamebryo än idag ansedd vara väldigt kraftfull för just spel som Oblivion, vilket är anledningen till varför den fortförande används och uppdateras. Hur pass bra spelet sen blir är helt och hållet upp till Bethesda's engagemang. Just avsaknaden av motion capture animationer och vettig voice acting/dialog är väl det som deras spel har lidit av mest. Med Gamebryo så vet vi iaf att vi får ännu ett otroligt mod-vänligt spel, och mod-communityn slipper återuppfinna hjulet de närmaste 5 åren.

Se va livat det kan se ut med vettiga animationer Och detta är då med Oblivions nästan 5 år gammla animation-skelett, som säkert kan göras dubbelt så avancerade i Gamebryo idag. Särskillt i samband med ett uppdaterat fysik och kollisions-system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

ID Softwares motor hade jag absolut inte velat se i ett TES-spel, då mod-delen lär bli lidande iom tekniken det använder. Sen är det väl ändå ingen som sett den motorn rendera massiva skogar, eller vegetation över huvud taget? Vem vet vad den verkligen pallar och har för brister. Nej, som jag nämnde i Oblivion-tråden så är Gamebryo än idag ansedd vara väldigt kraftfull för just spel som Oblivion, vilket är anledningen till varför den fortförande används och uppdateras. Hur pass bra spelet sen blir är helt och hållet upp till Bethesda's engagemang. Just avsaknaden av motion capture animationer och vettig voice acting/dialog är väl det som deras spel har lidit av mest. Med Gamebryo så vet vi iaf att vi får ännu ett otroligt mod-vänligt spel, och mod-communityn slipper återuppfinna hjulet de närmaste 5 åren.

Se va livat det kan se ut med vettiga animationer Och detta är då med Oblivions nästan 5 år gammla animation-skelett, som säkert kan göras dubbelt så avancerade i Gamebryo idag. Särskillt i samband med ett uppdaterat fysik och kollisions-system

n3LIeZyYXHo

Hahaha, awsome xD

Permalänk
Medlem

@ Mr. Bravo
Tror du har missat en del. Rage är ett öppet spel med stora sträckor att transportera sig imellan osv. De har vegetation i Rage men du verkar ha kollar in spelet väldigt fort o missbedömt de som en massa sand bara:O Grafikmotorer kan även göra andra miljöer än de spel som associeras med dem. Du har vissa bra synpunkter men Gamebryo känns fortfarande gammal. Ge tech 5 en chans:)

Permalänk
Medlem

Gamebryo idag är ju dock inte riktigt vad det var för 4-5 år sen

Permalänk
Skrivet av hersses:

@ Mr. Bravo
Tror du har missat en del. Rage är ett öppet spel med stora sträckor att transportera sig imellan osv. De har vegetation i Rage men du verkar ha kollar in spelet väldigt fort o missbedömt de som en massa sand bara:O Grafikmotorer kan även göra andra miljöer än de spel som associeras med dem. Du har vissa bra synpunkter men Gamebryo känns fortfarande gammal. Ge tech 5 en chans:)

Nejdå, jag halvföljer utvecklingen av Rage, men har då inte sett några som helst vegetationer, bara öken, ruiner och liknande apokalyps-miljöer. Självklart kan motorn rendera andra miljöer också, men den är ju självklart bäst lämpad och anpassad för just den miljön den är utvecklad för att rendera från början, alltså troligtvis relativt skogs-fattiga områden. Som sagt så är jag också väldigt skeptisk till mod-vänligheten med Tech5 iom megatexture-tekniken dom använder sig av. Ett TES-spel med dåligt mod-stöd är inte ett bra TES-spel.
I vilket fall så är allt vad gäller Tech5 bara spekulationer iom att motorn inte finns tillgänglig än, så vi har ingen aning om alla dess nackdelar än. Gamebryo är däremot beprövad och uppenbarligen byggd för just denna typen av spel, särskillt iom tex Speedtree, och har utrymme för ännu mer förbättringar. De flesta brister som Bethesda's senaste spel har är inte relaterat till spel-motorn i sig, utan deras egen spel-design och arbete.

Med tanke på vad mod-communityn har lyckats krama ur spelet de senaste 4 åren rent grafiskt, så är det svårt att föreställa sig vad mer proffessionellt engagemang och hårdkodning kan åstadkomma i en uppföljare nu 5-6 år senare. Jag menar, Oblivion har ju tom fått läckra grafiska effekter som inte ens finns tillgängliga i Fallout: New Vegas än.

Permalänk
Medlem

Oblivions spelmotor är fortfarande rätt bra. Den klarar av vackra miljöer och du kan modda den till oändlighet (nästan iaf.)

Och snacked om videon och gamla skelettet stämmer inte alltid. Man har gjort nya skelett till spelet med bla. bouncing breasts, vingar, svansar och liknande modifikationer.

Om man tittar på Nehrim som är en mod till Oblivion så har dom lyckats förändra spelet helt.

Permalänk
Medlem

Jag är nog mest intresserad av att se hur grafiken kommer se ut, eftersom att Bethesda lyckades komma med en så pass imponerande grafik 2006!

Permalänk
Medlem

Jag längtar!

Permalänk
Medlem

Ny grafikmotor önskas, men vad jag verkligen hoppas på är att de fixar till konfersationer med _inlevelse_. Det kändes verkligen segt när en mamma som tappat bort sina barn gestikulerade på samma sätt som vem som helst annars gjort när den berättat om sin dag på jobbet.

Bethesda: Skaffa inlevelse ffs

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Yes..... do want.... NOW

Permalänk

Hoppades på större delen av Tamriel jag, istället för en provins som egentligen är mindre än Cyrodiil i Oblivion Men det behöver ju dock inte innebära att landsmassan i sig blir mindre i spelet. Kul iaf med lite mer inriktning mot drakar! Återstår att se vad det är för grafikmotor dock!

I vilket fall så är det skönt att äntligen ha ett datum att boka nästa års semester på Var nästan säker innan på att det skulle komma på Oblivions 5-års dag i Mars, men 111111 var väl svårt att motstå antar jag

Permalänk
Medlem

Längtat lite efter att spelet skulle hamna i Skyrim, då är det bara börja kolla elderscrolls sidan varje dag och räkna dagar igen