Bästa Windows 7 Lite guide/image just nu?

Permalänk

Bästa Windows 7 Lite guide/image just nu?

Har en gammal dator hemma som kan dra runt Windows 7 utan problem, lite seg bara. Pentium 4, 2 GB RAM, 40 GB HDD.

Skulle vilja banta ner Windows 7 lite eftersom jag bara tänkte ha den kopplad till TVn som surfdator, rätt nice om man vill kika på webbTV eller liknande.

Kommer ju bara så mycket skräp med operativet, nån som vet en bra guide hur man bantar ner allt onödigt eller om det finns en färdig image man kan dra ner? Om den nu passar med den serial man har köpt.

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av newbiekenobi:

Har en gammal dator hemma som kan dra runt Windows 7 utan problem, lite seg bara. Pentium 4, 2 GB RAM, 40 GB HDD.

Skulle vilja banta ner Windows 7 lite eftersom jag bara tänkte ha den kopplad till TVn som surfdator, rätt nice om man vill kika på webbTV eller liknande.

Kommer ju bara så mycket skräp med operativet, nån som vet en bra guide hur man bantar ner allt onödigt eller om det finns en färdig image man kan dra ner? Om den nu passar med den serial man har köpt.

Ingen verkar förstå att man inte får ladda ner nåt utan tillåtelse bara för att man äger licensen..

Du kan köra en runda 7Lite på din windows skiva.

Permalänk
Medlem

dags att börja dela ut varningar för alla #7 regelbrott, för många överträdelser och omskrivningar som alla förstår menas med #7. OT kör vlite på din windows skiva och ta bort det du inte behöver

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dax:

dags att börja dela ut varningar för alla #7 regelbrott, för många överträdelser och omskrivningar som alla förstår menas med #7. OT kör vlite på din windows skiva och ta bort det du inte behöver

Nej, inte vLite. Det är inte gjort för windows 7 och kan/kommer skapa problem om du bara tar en enda grej efl. 7Lite är gjort för windows 7 och funkar mycket bra.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ingen verkar förstå att man inte får ladda ner nåt utan tillåtelse bara för att man äger licensen..

Du kan köra en runda 7Lite på din windows skiva.

Skrivet av Dax:

Jodå, jag är mycket väl medveten om att man inte får tanka ner saker på nätet hur som helst bara för att man äger en licens. Jag tänkte om det mer fanns färdiga images från typ Microsoft man kunde använda som de erbjöd. Finns ju mycket sådant inom MSDN och liknande.

Att köra VLite är en bra idé! Det är ju just det här med; VAD ska och KAN man ta bort samtidigt som man bibehåller funktion och stabilitet. Sure, jag kan ju jazza igång VLite och bara skrapa bort allt jag ser, men då lär ju burken inte ens boota upp...

See my point

So ok, om vi stryker det här med nedtankandet eftersom det verkar osa #7 och vi inte vill kliva på några tår, finns det en guide som ger en slimmad, stabil och pålitlig W7 som jag själv gör från min egen W7 DVD?

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen