Permalänk

Konfigurering av VPN?

Hej! Jag har nyligen registrerat mig som användare av en VPN tjänst som heter Anonine. Den är baserad på något som kallas OpenVPN. Jag är Windows 7 användare.

Tjänsten verkar väldigt bra, men jag skulle vilja att den autostartade som en service och loggade in, med mitt användarnamn och lösenord när jag startar upp datorn. Jag har ändrat servicen så att den startas automatiskt men det är allt jag lyckats göra. Jag vill ju att den ska logga in också, med mitt lösenord utan att jag gör något alls. Men jag förstår ej hur. Tyvärr nämns detta inte i deras FAQ och de verkar inte ha någon kundservice.

Innan jag skriver mer, är det någon som kan sånt här och kan förklara hur jag skall göra?

För närvande måste jag manuellt starta OpenVPN och den läser uppkopplingsparametrarna från en config file som heter anonine.opvn Jag fick också ett certifikat som sparas i samma folder.

Permalänk

Skapa en fil som du döper till något, tex user_pass.txt i denna fil så skriver du ditt användarnamn på första raden och password på raden under.
Innehållet i user_pass.txt skulle då kunna se ut så här:
användarnamn
lösenord

I din i anonine.ovpn så ändrar du:
auth-user-pass
Till
auth-user-pass user_pass.txt

Observera att du måste sätta rätt sökväg till din user_pass.txt fil, jag har endast gjort det under linux och då ser det annorlunda ut än i windows.
I linux blir det
auth-user-pass /etc/openvpn/user_pass.txt

Permalänk

Tack! Detta var rätt, men tyvärr så har OpenVPN stängt av möjligheten att logga på, såvida man inte om-kompilerar hela programmet. Det är mer än vad jag fixar.. så jag sökte och hittade en äldre version där detta var ordnat.
I Windows behöver man inget path alls till filen filen med användardetaljer, så länge den är sparad i samma dir som confilen