Dell Inspiron 9400 Grafikkorts problem

Permalänk
Medlem

Dell Inspiron 9400 Grafikkorts problem

Jag har problem med mitt grafikkort i min laptop.
det orsakar artifacts men inte pga värmeutveckling, det försvinner när man trycker till ovanför det över tangentbordet.
datorn har blivit isärskruvad och genomsökt för att se om något kanske är glapt.

behöver lite övriga råd och tips om vad det kan vara som orsakar detta fenomen.

har Ubuntu just nu men samma problem under winxp och win7.

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Eftersom det händer när du trycker på det så prova lossa på LCD kabeln som är ansluten på grafikkortet och sätt tillbaka det, du hittar guider på Dells hemsida hur man öppnar datorn. Du gör detta dock på eget ansvar.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

lcdkabel ok

ingen skillnad på om jag lossar lcd kabeln. testat att lossa den och trycka tillbaka den när datorn vart av.
När datorn är på och man lossar den och sätter tillbaka den så startar inte skärmen upp igen den förblir svart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FenioN:

ingen skillnad på om jag lossar lcd kabeln. testat att lossa den och trycka tillbaka den när datorn vart av.
När datorn är på och man lossar den och sätter tillbaka den så startar inte skärmen upp igen den förblir svart.

Ok, är det samma sak om du ansluter något till VGA-porten?

Annars kan det ju vara något trasigt i flatkabeln till monitorn

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ska testa med VGA/DVI utgångarna så får vi se, sen antar jag att det inte finns mycket mer att göra än att antingen skaffa ett nytt grafikkort eller en helt ny laptop.

Tack för eran hjälp i alla fall.
Ses

Visa signatur