Visa signatur
"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"
Jag har 15 partitioner fördelade på 4 hårddiskar. Jag har några minneskortsläsare som automatiskt blir tilldelade varsim enhetbokstav. En gång kopplade jag in för många enheter och då försvann en del av de andra enheterna från systemet. Så nej, det blir INTE dubbla bokstäver. Det blev det inte för mig iaf...
Bara för att dubbelchecka. Vad kör du för OS samt vilket SP har du installerat?
Jag vet att XP hade problem med enhets-konflikter (löstes i SP2) där "minnet" som kommer ihåg vilken en tidigare enhetsbokstav den varit inkopplad får en konflikt ifall du exempelvis mappar upp en nätverksdisk på samma nätverksenhet som exempelvis minneskortläsaren tidigare använt sig utav.
I vanliga fall ska minneskortläsaren (när du kopplar in den) först och främst känna av om enhetsbokstaven den tidigare använt på datorn är ledig, är den inte det ska den automatiskt gå vidare tills den hittar första lediga enhetsbokstav. Just denna delen slutade fungera.
Man löser det dock ganska enkelt genom att manuellt ställa om enhetsbokstaven via diskhanteraren (enheten hittas nämligen här) eller så uppdaterar man till SP2
Bara värt att nämna ifall detta skulle kunna vara orsaken i ditt fall.
Det verkar, som de sagt att de bara är för Windows server, som ska kunna hantera många partitioner.
Ändå stolt över att linux kan (i teorin) har oändligt med blockenheter och partitioner ^^
Eller kanske 26 HDDs (hda, hdb...), 26 floppys, 26 CD/DVD enheter osv, och sedan oändligt (återigen i teorin) med patitioner (hda0, hda1) per enheter.
Linux 1 - Windows 0?
Går tydligen att komma runt i Windows. Rätt logiskt när man läser det enligt mig, men ingen man kommer på "bara sådär"
http://ask-leo.com/26_drives_is_there_a_way_around_the_26_dri...
Så teorin håller egentligen för både Windows och Linux.
Nu vet jag inte på vilket sätt Linux hanterar detta men vi kan i varje fall konstantera att Windows i varje fall inte hanterar detta automatiskt - vilket kanske Linux gör?
"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"
sen är det nog nästan bara i server sammanhang man behöver mer än 26 enheter ändå.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.