[WoW] [A] <Svea livgarde> - Twisting nether -

Permalänk
Medlem

[WoW] [A] <Svea livgarde> - Twisting nether -

Svea livgarde är en svensk World of warcraft guild på Alliance sidan på servern Outland.

PROGRESS:
BoT/BwD/Totfw: 9/13 HCs (Innan 4.2)

Fireland: 7/7 Normal

Vi raidar 4 dagar i veckan (ons,tors,sön,mån) Invites 19.15, start 19.30, end 23.00.

Svea Livgarde lägger stor vikt vid att våra raiders ska prestera på top nivå och ser det som en självklarhet att du som appar till oss vet att om guilden ska lyckas så måste alla dra sitt strå till stacken och det håller inte att komma till raids utan att ha koll på samtliga relevanta encounters. Guilden är väldigt stabil och vi har hållt ihop i vått och torrt ända sedan Vanilla WoW.

Guilden erbjuder våra members: Flasks och food till raids. Raid loggs i form av World of Logs. Hemsida med forum, ventrilo samt jävligt roliga raids med högt tempo.

Vi söker spelare med följande egenskaper:

-- Du håller full koll på din char och håller dig själv uppdaterad på ändringar.
-- Du föredrar progress raids före lootraids.
-- Du ser WoW som en av de roligaste fritids sysslorna, och du spenderar gärna din fritid online.
-- Du planerar att fortsätta spela WoW lång tid framöver.

Vi välkommnar alla att söka då vi alltid har plats för exceptionellt bra spelare.

Svea Livgarde har följande platser öppna:

- 1 Druid eller DK tank
- 2 ranged dps

Apps görs på hemsidan: www.svealivgarde.com
__
Outland är en server med väldigt balanserad Alliance / Horde ratio, vilket gör den väldigt bra för dig som gillar att PvPa utanför raids. Snabba BG queues kombinerat med mycket world PvP gör den till en otroligt rolig server. För er som gärna raidar med alts etc så är där hur mycket som helst att göra!
__
För mer information dra in på Outland och prata med Zuckram, Arngrím, Josefar eller Ezeke.

** För att spara er tid och våran så var snäll att fixa er gubbe 110% innan ni appar, detta betyder att Alla gems, enchants, reforgeing, proffessions samt speccs måste vara rätt annars blir det en instant denie.

Progress
Permalänk
Medlem

Hoppas inte ni på sweclockers har något imot att vi letar svenska spelare på ert forum.

Permalänk
Medlem

Har en polare som lirar där och stortrivs med er. Visst brukar ni också arrangera en fest under sommaren i Stockholms skärgård?

Synd man inte lirade wow. Annars hade man ju nappat direkt

Permalänk
Medlem

Yes helt riktigt, vår GM har en stuga där ute så vi använder den

Permalänk
Avstängd

Har en shadow prälle..Lite sugen blev man..bor rätt nära sthlm med ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Behöver en shadowprelle faktiskt, bara att logga in på TN och skriva till Arngrim om du har några frågor eller in på www.svealivgarde.com och gör en app

Permalänk
Skrivet av inzani:

Har en polare som lirar där och stortrivs med er. Visst brukar ni också arrangera en fest under sommaren i Stockholms skärgård?

Synd man inte lirade wow. Annars hade man ju nappat direkt

Vem är din polare ingame?

Permalänk
Medlem

har också en del polare som trivs att lirar med er
kan rekommendera!

Permalänk
Medlem

Kör horde på servern med några polare i Vision of Disorder, ska hålla ett öga efter er :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Tycker jag du ska göra Eptk

Permalänk

@ Jo0oHan: Riktigt kul att höra att vi får får ros istället för ris ute på svenska marknaden

Permalänk
Medlem

Synd att man inte var lvl85, söker en svensk guild att raida och 'kul' med.
Började spela igen efter 1års paus förra veckan.
Shaman var man också något ni sökte.

Kanske hör av mig till er längre fram.

Permalänk
Medlem

Låter bra MakubeX

Permalänk
Medlem

Zutto är elak mot mig.

Permalänk
Medlem

Behöver ni elemental shaman tro?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Behöver ni elemental shaman tro?

Yes!

Bara att gå in o appa på www.svealivgarde.com

Permalänk
Medlem

Sidan har varit nere ett tag då servers har flyttats, men nu är den "up n' runnin again"

Permalänk
Medlem

Atramedes HC nere nu me

Permalänk
Medlem

Maloriak HC nere med

Permalänk
Medlem

Detta ser ju faktiskt intressant ut, kanske kan skicka över min Paladin eller Präst så fort jag har råd

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

När jag spelade WoW en gång i tiden så var jag under vanilla medlem i en guild på Turalyon som hade samma namn. Nu har det gått länge sedan jag själv slutade spela, men önskar er lycka till.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem

Du är varmt välkommen över PCFreak, är i stort behov av en holy pala speciellt

Dock så krävs minst fullt dungeon HC gear...blir svårt i heroic raids annars

Permalänk
Medlem

Hah! Spelar själv på Twisting Nether Horde sidan iof, med Rising Sun!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuzul:

Hah! Spelar själv på Twisting Nether Horde sidan iof, med Rising Sun!

Fan vad nice, vad heter du?
Är från Vision of Disorder.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har börjat slacklevla en warrior på Ally sidan nu, kul att variera, får man vara i eran guild bara för att ha någonstans att vara under leveling? Så tråkigt och kubba runt själv och att få hänga med svenskar är ju alltid roligt :).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Första posten uppdaterad! Behöver speciellt: Shamans, Priest, Holy pala, Druid och Warlocks!

Mvh Arngrim

Permalänk
Medlem

Söker fler spelare som tycker, precis som vi, att WoW är den roligaste fritidssysslan och som gärna spenderar tid online utanför raids!

Vi söker för tillfället alla klasser med speciell fokus på Shamans och Warlocks!

Mvh Arngrim

Permalänk
Medlem

Sökte ju in på min warrior för inte så länge sedan.. Fast det gick inte igenom.. Platerage om ni kommer ihåg.. men är det någon ide att söka som dps istället(väldigt erfaren)?.. Tyckte att ni hade en jävligt trevlig stämmning i guilden i forumet och ingame så det står väl högt uppe på min warriors önskelista om att få komma in hos er

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tjena Platerage.. Nu som då så har vi fullt på warriors.. Men du är varmt välkommen att joina guilden som social o vara me på allting som händer utanför raids.

Mvh Arngrim