Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

iPad laddproblem

För det första måste jag säga att kontakterna på de här grejerna suger då den är svår att få in...

Hur som helst. Laddar den nu för andra gången och har laddat den i 5 timmar från 15% till nu 38%, så segt ska det inte gå va?

Andra frågan, när jag har laddaren stoppad och trycker på skärmen är det ju inget som indikerar att den laddar. Några gånger nu under dessa 5 timmar har det även stått "Laddar ej". Varför står det så?

Antar att jag.fått ett måndags exemplar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Äger ingen Ipad men det där låter ganska märkligt ja

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Nu har jag laddat den till nu och ligger på 56%... Antar att första laddningarna inte ska vara så här sega?

Jag slet i ur kontakten och stoppa i den igen, kanske var glappt..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Degerfors
Registrerad
Feb 2004

Du skriver att det var problem att få i laddningskabeln i enheten, det kan inte vara smuts/damm/liknande som gör att det bara stundtals blir kontakt?

Blås lite försiktigt med tryckluft i kontakten, men observera, var väldigt försiktig, det är inte direkt några stryktåliga saker.

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Den är ju helt ny, men har kollat om dam eller hinder och är helt rent där inne.

Anledningen att jag tycker det är svårt att få in kontakten är ju att den inte går föra rakt in utan man trycker den rakt in men en sida åker alltid in före sen måste man (lätt) vålda in den andra halvan. Fattar inte varför de inte bara kunde sätta dit en praktiskt usb...

Om vi skulle anta att det är usb kabeln det är fel på pga glapp eller laddaren pga liknande. Hur mycket har då mitt batteri tagit skada av den här behandlingen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka, Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Det låter definitivt som att det är nåt fel på kontakten, gå tillbaka till inköpsstället med den.

Intel Core i5 8400 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GeForce GTX 1070 | 4x4GB Ballistix DDR4 | Samsung 970 EVO 500GB | NZXT Hale90 650W | Asus Xonar DGC | Corsair Graphite 600T | Windows 10 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
London
Registrerad
Aug 2006

Om den är HELT ny, gå och byt till en ny eller iaf snacka med dom.
Ganska svårt för oss att säga ngt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Dec 2010

Hmm, min laddar inte när jag har USB kopplat från datorn och in i iPaden, måste vara från ett vägguttag. Men så ska det vara för alla, vet jag. Har du en originalladdare från Apple? Eller använder du iPhone laddare? Använd iPad laddaren original.

Cooler Master HAF 932 | Intel Core i7 2600K @ 3,40 GHz | ASUS P8P67 Deluxe | XFX Radeon 7970 Black Edition 3 GB | Corsair Vengeance 4x4GB | Samsung HD103UJ ATA 1 TB | Corsair Force GT 120GB | Corsair AX750W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sennheiser PC360 | Qpad MK-80 | Qpad 5K |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka, Stockholm
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Razacer:

Hmm, min laddar inte när jag har USB kopplat från datorn och in i iPaden, måste vara från ett vägguttag. Men så ska det vara för alla, vet jag. Har du en originalladdare från Apple? Eller använder du iPhone laddare? Använd iPad laddaren original.

Min laddar utan vidare från USB porten på datorn, det handlar nog mer om hur mycket ström porten levererar. Går också bra att ladda från iphoneladdaren, det tar bara längre tid än med ipadladdaren.

Intel Core i5 8400 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GeForce GTX 1070 | 4x4GB Ballistix DDR4 | Samsung 970 EVO 500GB | NZXT Hale90 650W | Asus Xonar DGC | Corsair Graphite 600T | Windows 10 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sandviken
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av tomjut:

Min laddar utan vidare från USB porten på datorn, det handlar nog mer om hur mycket ström porten levererar. Går också bra att ladda från iphoneladdaren, det tar bara längre tid än med ipadladdaren.

Det är lite klurigt det där, när jag kopplar min ipad till datorn står det att den inte kan ladda pga för låg strömtillförsel, men den laddar ändå Gissar att den orkar ladda då skärmen är avstängd, dvs man får aldrig se att den faktiskt laddar

On topic; laddaren måste vara paj, bara åka och byta. En polares laddare pajjade efter 1 laddning, verkar vara halvtaskig kvalitet...

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Ladda med USB = gör ej
iPhone 5W PSU = c:a 8 h
iPad 10 W PSU = c:a 4 h

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
OSLO
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av celerity:

Ladda med USB = gör ej
iPhone 5W PSU = c:a 8 h
iPad 10 W PSU = c:a 4 h

Tycker det kort lika fort att ladda upp min padda med USB som den kabeln som följde med till ström uttaget ja

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2003

Datorns USB-portar är inte tillräckligt starka för att ladda en iPad. Om du inte gör det, använd den medföljande laddaren och ladda i vägguttaget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Okt 2001

Apples datorer brukar kunna ha tillräckligt med ström i usb-porten för att ladda en iPad. Min Macbook t.ex funkar det med. Jag kör dock alla mina prylar på skrivbordet genom en usb-hubb (inklusive iphone/ipad-synkkabeln) och då jag kopplar i paddan står det "laddar ej". Den laddar dock ändå, men väldigt långsamt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
OSLO
Registrerad
Okt 2010

Mina usb 3.0 portare har starkare ström och faktiskt menade att man skall kunna ladda sin iphone och ipad osv på

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vasa
Registrerad
Okt 2001

Nu läser jag tråden igen och konstaterar att TS klagar på att sladden är "svår att få in". Det är kontakten på apples synkkabel som är trög då den är ny. Den börjar löpa smidigt efter några dagars användning.

Tror att det upplevs som ännu svårare på iPad2 än på andra iPrylar då kanten där dockporten sitter är snett rundad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kokain.ninja
Registrerad
Nov 2010

USB 2.0 levererar 5V 400mA tror jag. USB3 levererar 5V 900mA. Har jag för mig.

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl