Permalänk
Rekordmedlem

Herregud vilket energislöseri, driftskostnaden på en sån här konstruktion blir ju oerhört hög, troligen blir det billigare att köpa ett normalt kylskåp om man räkna på driftskostnaden på ett år, dessutom lär det bli varmt i det rum den ska stå, en mycket dålig ide på alla sätt, dålig prestanda och dålig miljö i rumet.
Att bygga något sånt här är så dumt att det borde vara förbjudet pga av det miljösvineri det innebär !!

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

Nä, men nånting ska kyla peltiern som sitter i toppen? ändrar mig till ASUS HD 4850 kylare den är mera Low profile och tar mindre plats ^^. Flänsen som ditter under ger ifrån sig kylan från Peltierns kalla sida så att det "faller" ner kall luft på flaskorna ^^

kyl den med en noctua nh-14 haha. då blir det kallt som stan. prime 95 i tre timmar. tempratur:40 grader.(dock lite moddad) men ändå

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Electronic:

Nja, kylskåp med peltier och 3x1,5l är nog en svår ekvation att få ihop. Titta istället på hur man gör i båtar. Tror Plastimo har delar som man kan bygga sig ett eget kylskåp med. Skillnaden i verkningsgrad mellan peltier och kompressorkylskåp är enorm. Din pappa lär inte bli glad när det är dax att betala elräkningen om du går ett peltier-kylskåp.

jag har inte dricka 24/7 BTW typ bara på fredgar och eventuellt helgen så sätter på kylen när jag går till skolan så får det vara på i 7hr

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Herregud vilket energislöseri, driftskostnaden på en sån här konstruktion blir ju oerhört hög, troligen blir det billigare att köpa ett normalt kylskåp om man räkna på driftskostnaden på ett år, dessutom lär det bli varmt i det rum den ska stå, en mycket dålig ide på alla sätt, dålig prestanda och dålig miljö i rumet.
Att bygga något sånt här är så dumt att det borde vara förbjudet pga av det miljösvineri det innebär !!

HAHA så du menar att 100w är mycket? min dator drar 135w (allt blir värme så...) sätter på en resistor så det blir 100w om du undrar ^^ blir väl mera som 120w då resistorn får ta en del ström :/
kommer att kosta 10€/år att ha igång skåpet (om jag använder det 24hr/vecka) 73,5€ att ha på det 24/7 i ett år men då kommer ju skåpet att bidra till att värma huset en stor del av året så det blir ~35€/år ^^

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...