Värdering av q6600, moderkort och minne

Permalänk
Medlem

Värdering av q6600, moderkort och minne

jo jag har funderingar på att uppdatera dator MEN vad är mina gamla grejer värda?

Q6600 G0
moderkort msi sli med 750chippet
8gb(4x2) ram XMS2 de silvriga med kylflänsar!

//B

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

ca 2k skulle jag säga. Probably less.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Har sålt lite gamla 775-delar, minnen och brädor nu senaste och generellt så kan du få bra mycket mer än vad "sack" påstår.

Tradera:

800-1000kr för q6600
400-600kr för brädan
1400-1500kr för minnena (2x2 ligger på ca 700kr)

Det gäller dock att välja sitt tillfälle och studera mängden liknande delar som finns tillgängliga innan man lägger ut det för auktionering.

Säljer du på blocket så kan du förmodligen få några hundralappar mer totalt.

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calleking
Har sålt lite gamla 775-delar, minnen och brädor nu senaste och generellt så kan du få bra mycket mer än vad "sack" påstår.

Tradera:

800-1000kr för q6600
400-600kr för brädan
1400-1500kr för minnena (2x2 ligger på ca 700kr)

Det gäller dock att välja sitt tillfälle och studera mängden liknande delar som finns tillgängliga innan man lägger ut det för auktionering.

Säljer du på blocket så kan du förmodligen få några hundralappar mer totalt.

Exakt det är ju ändå en quadcpu vi pratar om och det fattar ju inte svenson direkt,så 2000-3000 är nog inga större problem på blocket.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

2,5k skulle jag säga

Permalänk
Medlem

oki danke!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Problemet man får se till är ju att nya delar inte kostar så värst mkt att köpa nytt, säg att du skulle sätta ut CPUn för ca1000.- (det fick jag för min Q6600 för nästan 1år sedan, tyckte jag fick bra betalt då) så finns det ju även billiga QUADs nya, oekj en Q6600 är en trevlig prolla och kollar du här och på www.techsweden.org så finns det folk som söker just dom CPUerna, minnena är nog det jag kan se att du kan få mes för då det har gått upp så mkt i pris!

MVH

Permalänk

Ska man tjäna pengar så är det bästa att trycka in allting i ett billigt chassi och sälja på blocket. Man blir förvånad vad folk betalar för att inte behöva pilla på komponenter och få allt "färdigt"

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk

Du kan absolut få 4k på blocket, men försök att som calleking säger sätta ihop delarna till en faktisk dator, då det ökar priset avsevärt (De flesta på blocket har nog svårt för sig att sätta ihop en dator) En investering på t.ex. 1k för chassi/psu/hdd (ace, anyone? :>) kan ge dig runt 2-3k mer för delarna i slutändan

Hade ett bud på 8500:- för en E7400, 2x2gb dominator, maximus
II formula, gtx260be c216 och en zalman 600w psu med ett skitchassi och utan hårddiskar, detta för någon månad sedan.

Lägger du däremot upp delarna på sweclockers tror jag inte du kan få speciellt mycket för dom.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

nej fan här vet alla vad grejerna är värda!

Visa signatur