Köpråd: BenQ T2210HD och G2420HDB

Permalänk
Medlem

Köpråd: BenQ T2210HD och G2420HDB

Såg att komplett hade erbjudande på de två första skärmarna och blev sugen på ett impulsköp men hur bra är dessa två egentligen ? Är mest orolig över betrakningsvinklarna och vill inte och sitta med en skärm jag inte är nöjd med sen.

Hittade även G2420HDBL LED hos alina billigt, bättre investering ?

MVH

LÖVTRÄ

Permalänk
Medlem

Tja
Jag går i samma funderingar själv men efter mycket funderande så fastnade jag för denna G2420HDBL från dustinhome tycker att den verkar mycket mer prisvärd.
Dessutom så ska ju Komplett har så otroligt mycket i frakt avgift typ 190kr eller nått sånt medans dustinhome bara tar 59kr

BENQ G2420HDBL 24# WIDE LED BLACK - Pianosvart Full-HD skärm med DVI - Produktinformation

/D

Permalänk
Medlem

Jag har en G2420HDB. Är tvärnöjd med den, har dock aldrig haft en plattskärm innan, pga att jag spelade CS. men jag har nog aldrig gjort ett såpass bra köp faktiskt. Hade som sagt en CRT skärm innan som var riktigt röten, så jag vet inte om min åsikt är den bästa när det kommer till TFT VS TFT... men så som jag upplever min BenQ skärm, så är den underbar (:

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Jag har T2210HD brevid min G2222HDL (LED). Båda är BenQ

Måste säga, det är mycket mjukare färger på LED skärmen.
Helt annan bild det som brukar vara mörkt, det ser man nu

BenQ :)