Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem

Gotland + enemy:"Base rape, report him" = true ^^

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Gruppbild från vår turnering

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört så mycket men det är ju typ bara squad dm som är roligt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Fan vad irriterande det är med folk som har +200 ping, varför spelar de ens på servern med sån ping? Grrrr :@

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Fan vad irriterande det är med folk som har +200 ping, varför spelar de ens på servern med sån ping? Grrrr :@

på alla servrar jag är inne har folk typ 140 ping, även jag. överallt, även om det står 15 och 32 i browsern, är det så i detta spelet eller vad är det frågan om?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredmannen:

Och själv sitter du på 100?
TAB ping är inte ping..

Måste jag posta samma sak igen?

Citat:

From a Blog post

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_co...eld-bad-...

"High pings even on local game servers. We're actually showing game latency instead of ping.

This is basically how far behind the client is compared to the server. We try to keep the server a small portion in front of the clients so they in most cases can use replicated data until they get the next ghost update from the server. If they get a lag spike they will start predicting the state when they run out of information, however, the basic idea is to smooth out the experience compared to everything having to be corrected when the predictions are slightly off."

När ska folk ta och lära sig egentligen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jag har alltid 60 latency på Gotland-servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag har 200-230 ping (latency eller vad det nu är) på varenda server jag joinar, även om det står 70-90 (aldrig sett någon under 70 med min lina) då jag joinar servern. Skulle jag då inte spela spelet över huvud taget? Många servers har dessutom en gräns på 250 innan man blir kickad.

Sitter med 2mbit (mobilt).

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

TAB ping är inte ping..

kanske inte ska vara så lätt när man precis skaffat spelet? ska man läsa igeno malla sidor för varenda fråga så du kan vara lugn?.....

Har även problem med att få igång veteran status grejjerna, försöker lägga till mina spel i listan (bf2 och alla expar) men de kommer inte dit, någon som har något tips på vad som kan vara fel?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

TAB ping är inte ping..

Jag vet att det inte är den gamla hederliga pingen som alla andra spel använder sig av..
Det är väl fan stor skillnad på 100 och +200? Normalt folk som lirar på t.ex Gotland har ju runt 60-120, sen kommer det ryssar och annat pack som har 200, 250, 300 och de får ju sån jäkla fördel i närkamper. Irriterande är ordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av påskmust:

Gruppbild från vår turnering

Men hallå där, några av dem där kilarna känner man igen. Har titta på en hel del av era youtube-videos!

Permalänk
Skrivet av Roronoa:

Men hallå där, några av dem där kilarna känner man igen. Har titta på en hel del av era youtube-videos!

Haha jag tycker jag spelar med folk som ser ut så där varenda gång jag lirar

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av E_maN:

Har även problem med att få igång veteran status grejjerna, försöker lägga till mina spel i listan (bf2 och alla expar) men de kommer inte dit, någon som har något tips på vad som kan vara fel?

Jag mailade EAs svenska support när ingen av mina nycklar funkade, tog typ en vecka men sen fick jag svar och dom la till ett av mina gamla spel.

kundsupport@ea.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Gotland + enemy:"Base rape, report him" = true ^^

hehe jag och en polare satt i deras respawn bakom staketet på atacama desert och satt c4 på helekopter och sen flög dom iväg så spränger man i luften sen ska man köra stelth och inte döda någon med vanligt vapen för då upptäcker dom än ;P
YouTube - Battlefield Bad Company 2 Quality test

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Haha jag tycker jag spelar med folk som ser ut så där varenda gång jag lirar

Alltså, jag kände igen några namn från en speciell uploader på youtube.

Permalänk
Skrivet av Roronoa:

Alltså, jag kände igen några namn från en speciell uploader på youtube.

Hehe Får man fråga vem är det som har laddat upp? Kolla in vår klans youtube kanal om du vill, vi har måånga videos från den turneringen och TGW. YouTube - eurogamersclans kanal

Har du spelat 2142? Då är det säkert Elite-Guard eller Phyrefli

Permalänk
Medlem

jag har ett fett problem i detta spelet och hoppas att någon här kanske har en lösning.

de senaste 2 veckorna har jag blivit disconnectad på varje server jag spelat på, det händer mitt i rundan.
jag kan joina direkt efter men blir jävligt förbannad efter ett tag. kan lägga till att det inte händer igen efter att jag joinar igen. alltså endast 1 gång per server.

min kompis hade problem med att hans spel disconnecta som mitt men det bara slutade efter ett tag (alldeles för länge för att chansa och vänta)

nu kommer DH om några dagar så HJÄLP!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebben:

GRYMT! Har saknat möjligheten till riktiga luftdueller i BC2. Nu ser det ut som att min älskade helikopter gör comeback, plus flygplan! Nåt annat kan man ju iofs inte vänta sig när det handlar om vietnam. Ingen annan som saknat det i BC2? Det kan bli hur bra som helst alltså! Synd att det är så långt till "Winter 2010" bara...

Tror du verkligen man kan flyga i detta? Är det inte bara airstrikes typ?

Hoppas verkligen man kan flyga igen men vågar inte hoppas för kommer antagligen bli besviken!

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit i den "officiella" Vietnam-tråden. Napalm var något som användes i stora mängder under vietnam-kriget. Om man inte tar med detta så missar man en del som många förknippar med Vietnam-kriget. Och det var flygplan som släppte dessa bomber, inte fallskärmsjägare eller helikoptrar Det är om man via UAV kan skicka detta, men det hoppas jag då verkligen inte! Ge mig flygplan och helikoptrar! Helikoptrar är ju dock säkert? På teasern de gett oss så ser man både helikoptrar och flygplan, varför skulle de skylta med det om man inte kommer ha möjlighet till dessa fordon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tobbe305:

jag har ett fett problem i detta spelet och hoppas att någon här kanske har en lösning.

de senaste 2 veckorna har jag blivit disconnectad på varje server jag spelat på, det händer mitt i rundan.
jag kan joina direkt efter men blir jävligt förbannad efter ett tag. kan lägga till att det inte händer igen efter att jag joinar igen. alltså endast 1 gång per server.

min kompis hade problem med att hans spel disconnecta som mitt men det bara slutade efter ett tag (alldeles för länge för att chansa och vänta)

nu kommer DH om några dagar så HJÄLP!!!!

Stäng av UPNP (universial plug and play) i din router.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Var aktiverar jag DirectX 11 i spelet? Har kollat under "options" men hittar inget där! Har för mig det skall finnas en ruta att kryssa i.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

Just nu är man inte på det bästa humöret. Jag lirade nyss en match, Rush på Isla Inocentes. Och jag kan fan inte förstå vad folk tänker ibland? Är dem helt jävla hjärndöda? Vi attackerade och det var jag (Assault) och en medic och sedan var hela resten av laget snipers! Jag överdriver inte, hela laget förutom oss två var Recons. Vad FAN tänker idioterna med??? Jag försökte planta bomben typ 1000 gånger men idiotjävlarna kunde bara inte fatta att man inte bara kan sitta still på ett ställe och lita på att någon jävla rambosnubbe ska springa fram och planta varenda jävla bomb och sedan skjuta ner alla som försöker disarma. Helt sjukt vad man blir sur, vi klarade inte ens att förstöra varken A eller B vid första location.

Haha, hade inte förvånat mig om det var jag som var medicen. Spelade en match på isla innocentes häromdagen med världens lamaste attacker team. Alla utom jag å en till som var snipers. Jag ramboplantade bomben nån gång men hjälper inte när snipersna knappt mortarstrikade.
Var det tv2 server eller nån gentlemans club of sweden?

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GERO:

Var aktiverar jag DirectX 11 i spelet? Har kollat under "options" men hittar inget där! Har för mig det skall finnas en ruta att kryssa i.

Du ändrar det i settingsfilen som finns i bfbc2 mappen under mina dokument. Skriv i DX11 istället för auto eller vad det nu står, kommer inte ihåg. Tips är att ändra inställningarna där då det finns mer inställningar att påverka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjViss:

Haha, hade inte förvånat mig om det var jag som var medicen. Spelade en match på isla innocentes häromdagen med världens lamaste attacker team. Alla utom jag å en till som var snipers. Jag ramboplantade bomben nån gång men hjälper inte när snipersna knappt mortarstrikade.
Var det tv2 server eller nån gentlemans club of sweden?

Haha nej då det var inte du som var medicen. Jag spelade på min PS3a, men ändå - det är otroligt hur folk kan bara luta sig bakåt, käka lite popcorn och förvänta sig att två andra snubbar ska göra jobbet åt dem!

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebben:

Du ändrar det i settingsfilen som finns i bfbc2 mappen under mina dokument. Skriv i DX11 istället för auto eller vad det nu står, kommer inte ihåg. Tips är att ändra inställningarna där då det finns mer inställningar att påverka!

Tack

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Jag vet att det inte är den gamla hederliga pingen som alla andra spel använder sig av..
Det är väl fan stor skillnad på 100 och +200? Normalt folk som lirar på t.ex Gotland har ju runt 60-120, sen kommer det ryssar och annat pack som har 200, 250, 300 och de får ju sån jäkla fördel i närkamper. Irriterande är ordet.

Det är typ tvärtom hur det var i Quake. Folk med modem hade hopplöst mot folk med lina

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Det är typ tvärtom hur det var i Quake. Folk med modem hade hopplöst mot folk med lina

Yes I know, så är det väl i alla spel förutom BC2..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Stäng av UPNP (universial plug and play) i din router.

tack det skall jag testa

Permalänk
Medlem

från chatten med Patrik Bach på Dice:

"Lindstrom: Jag kan inget annat än säga ; FY F** vilket underbart spel. Men man saknar Prone varför har ni tagit bort något så otroligt viktigt?
Bach: Prone har aldrig funnits i Bad Company som faktiskt är en spin-off på Battlefield-serien. Dock har många börjat gilla att prone inte finns i BC2 så frågan är om vi vågar stoppa in det i framtida Battlefield produkter :)"

Huuu.... hoppas de inte tar bort prone från BF3 iallafall, att inte kunna ligga ner i det vore katastrof.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebben:

Som jag skrivit i den "officiella" Vietnam-tråden. Napalm var något som användes i stora mängder under vietnam-kriget. Om man inte tar med detta så missar man en del som många förknippar med Vietnam-kriget. Och det var flygplan som släppte dessa bomber, inte fallskärmsjägare eller helikoptrar Det är om man via UAV kan skicka detta, men det hoppas jag då verkligen inte! Ge mig flygplan och helikoptrar! Helikoptrar är ju dock säkert? På teasern de gett oss så ser man både helikoptrar och flygplan, varför skulle de skylta med det om man inte kommer ha möjlighet till dessa fordon?

Jo det är sant, men hade för mig att man fick se flygplan i trailern för bc2 också innan det släpptes och då trodde man eller jag iaf att man kunde flyga i detta med men icke!

Men jag hoppas du har rätt