Permalänk

När komm byggloggen ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
När komm byggloggen ?

Den kommer när jag får tid att skriva den! (Någon gång under semestern).

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

okej

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Man får nu hoppas att man vinner datorn asså!

Men det är väl inte så stor chans då flera andra har mycket bra ideer?

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheClocker
Man får nu hoppas att man vinner datorn asså!

Men det är väl inte så stor chans då flera andra har mycket bra ideer?

Håll tömmarna så skare nog gå bra!

Permalänk

Riktigt nice bygge!

Men vad hände med byggloggen egentligen?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Proffsmoddare

semestern har precis börjat

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Är grymt imponerad av dina byggen.. en fråga hur lång tid tar det att få ett chassi med hårdvara färdigt, från ide till färdigt? En av dina fäns..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Komponenterna som sitter i är det Asus själva som valt och införskaffat, men allt material till den har jag fått köpa själv (även de röda fläktarna), vilket är ganska självklart.
Chassit ska iväg till Asus snarast så det är inget jag får behålla.

Däremot har jag naturligtvis blivit kompenserad med annat än just det som sitter i chassit

Får man fråga hur mycket själva materialet kostade till lådan? Alltså utan fläktar och ditt arbete.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Får man fråga hur mycket själva materialet kostade till lådan? Alltså utan fläktar och ditt arbete.

Nu köpte jag ju inte material exakt så det skulle räcka till detta chassit så det är lite svårt att räkna på rak arm, men jag skulle tippa på runt 1-1.5k.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Nu köpte jag ju inte material exakt så det skulle räcka till detta chassit så det är lite svårt att räkna på rak arm, men jag skulle tippa på runt 1-1.5k.

Då är det ju inte så jättefarligt ändå. Fast, det kräver ju mycket arbete och verktyg.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Nu köpte jag ju inte material exakt så det skulle räcka till detta chassit så det är lite svårt att räkna på rak arm, men jag skulle tippa på runt 1-1.5k.

Tack så mycket, jag tänkte nämligen testa att bygga en låda som projekt i slöjden. Inte för att den kommer vara i närheten av den här, men man måste ju börja nån stans. Jag har även en mycket bra slöjdlärare som kan hjälpa mig.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
semestern har precis börjat

Värst va lång början du hade på din semester... Inte för att tjata då men :/

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

En stark 5'a i betyg, då för att idén med diskarna synligt på sidan va rätt skön och för ett välbyggt chassi.
I övrigt va det inte alls nåt jag gilla...för mycke tingel tangel. Fast det är väl så de vill ha det antar jag, ungarna gillar det tydligen.

Ska bli kul att se byggloggen, måste ha gått ner många timmars jobb.

Mvh

Visa signatur

G O O G L E
Det är inte så svårt...

Permalänk
Medlem

Vem vann denna fina skapelse?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeeK
Vem vann denna fina skapelse?

Någon tönt

Visa signatur

Gigabyte X48-DS4 | Gigabyte HD4870 | Intel E8500 3.16GHz | Corsair Dominator 1066MHz 4GB | Antec 900 | OCZ StealthXtream | Samsung 226BW 22" 2MS | Microsoft Sidewinder | Logitech 250 Deluxe |

Permalänk

som du då

Permalänk
Medlem

snyggt bygge iaf.

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge!

Permalänk
Medlem

För alla som väntar på byggloggen, så existerar den redan men bara på engelska.
Det var bara att gå in på http://www.bit-tech.net och söka på "rampage by sleepstreamer"

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
För alla som väntar på byggloggen, så existerar den redan men bara på engelska.
Det var bara att gå in på http://www.bit-tech.net och söka på "rampage by sleepstreamer"

Herrhm, annars så har det stått i galleribeskrivningen sen en vecka tillbaka.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
Herrhm, annars så har det stått i galleribeskrivningen sen en vecka tillbaka.

Ok det missade jag eftersom jag inte orkade kolla i beskrivningen hela tiden om det hade tillkommit något där. Jag bara läste i forumet och det verkade som att den inte hade kommit upp än. Och jag sökte på bit-tech för typ 2,5 vecka sedan... Sorry!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

riktig asus du har

Permalänk
Medlem

O M G ! bilder på hur du byggt?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

lust o skicka ritningarna?

Permalänk

Sexigt värre! 8/8 poäng!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Hedersmedlem

Hur snyggt som helst.

Maxpoäng dirr.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd

vart finns detta chassie i dag ??

Permalänk
Medlem

umm typ bäst/snyggast !

Permalänk
Medlem

imponerande!

Visa signatur

Citera för svar.