Permalänk

tunn klient/ liten dator

Hejsan jag har ett litet program som jag vill ha enskilt på en fysisk dator och datorn ifråga ska vara liten, söt och jag behöver knappt någon prestanda. Så jag funderar på om jag ska köpa mig en tunn klient eller om jag ska köpa mig någon annan stationär dator som är i ca samma storlek som denna
HP T5540 1.0 GHZ 128/512 TUNN KLIENT CE.NET

Har någon ett förslag på vad man kan skaffa sig?

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Ta och köp en liten atom dator?

Permalänk
Medlem

Det är lite svårt att avgöra vad som skulle passa dig med så lite info, det kan variera allt från denna lilla lösning om det är någon form av väldigt simpel programvara du ska köra på den kan detta vara en variant för att slippa ha en hel dator stående för ändamålet
Chip PC - Jack PC EFI-7800 Thin Client

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Det är så att jag jobbar för ett företag och dom har ett securitas larm och detta larm styrs av en dator som alltid är igång och står på jobbet ifråga. Allt datorn ska göra är att stå igång och typ inte ha någon belastning ^^

Om datorn går ner så ringer securitas och säger aja baja du måste ha igång datorn typ ...
Så bara datorn fungerar hela tiden så är det lungt

Sen så vill jag att den ska vara liten så att jag kan slänga in den i ett skåp

Permalänk
Medlem

Något krav på os? Program som ska köras på datorn?
Du kanske klarar dig med en router annars. Vissa kan ju flashas om med en linuxdist...

Permalänk

Eftersom det är securitas programvara så räknar jag med att det enbart finns för windows. Annars så hade det ju varit en skoj ide