Permalänk

Speldator för 7000 kr

Jag behöver en förhållandevis tyst och driftsäker dator som det också går att spela med och har satt ihop nedanstående paket på inet. Jag har valt 5770 för att den drar mindre el, och antar jag då genererar mindre värme/oljud, än 5830 som annars skulle vara aktuellt i den här prisklassen.

Det jag funderar över är om ett så här pass billigt moderkort fungerar bra givet att man inte ska överklocka. Vidare om det är någon nämnvärd skillnad på de olika modellerna av 5770 och om någon av de dyrare är att föredra. Övriga synpunkter är välkomna.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du inte ska överklocka eller köra crossfire, så kan man nog ta vilken AM3 bräda som helst. Personligen skulle jag dock undvika nForce brädorna. Skulle hellre ta: Gigabyte GA-MA78LMT-US2H - Inet.se

Detta grafikkort ska vara det tystaste: PowerColor Radeon HD5770 1GB PCS++ - Inet.se Fanns dock inte i lager när jag skulle handla...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk

PC 5770 PCS++ är snabbare, tystare och drar mindre ström.

Permalänk

Tack för tipsen om PCS++. Det får bli ett sådant kort.