Monitor och TV blinkar till, Aero försvinner i Windows 7...

Permalänk

Monitor och TV blinkar till, Aero försvinner i Windows 7...

Vet inte om det blev rätt där, men jag ska förklara mitt problem.

Min dator är ihopkopplad med min TV via HDMI, och jag brukar titta på film den vägen. Förutom att jag har problem ibland med ljudet, då det försvinner för någon hundradels sekund eller sprakar till vissa enstaka fall så händer det, helt random, att datorskärmen och TV'n dör en stund. Det tappar signalen eller något i någon sekund bara, och sen kommer allt tillbaka. Men då har det här fina, genomskinliga aero i Windows 7 försvunnit, och istället är det något fult blått gränssnitt.

Varför blir det så här, och vad kan man göra åt det?

Tack på förhand.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk

Det låter som att grafikkortet ballar ur. Om du inte redan uppdaterat dina drivrutiner så börja där. Sen kanske du ska kolla temperaturer eller något.

Felet sitter helt säkert i själva datorn (mjukvara eller hårdvara) och inte i TV:n eller monitorn så posta i datorsupportforumet istället. Du har större chans att få bra svar där.

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Permalänk

Tackar, provar där istället då!

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D