Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Den borde inte stå på 2000 på minnet Det är fruktansvärt högt? Stressa upp kortet. Kör ner msi afterburner å läs lite om det å kör der ifrån å stressa upp kortet

Okej det kanske ska stå 1000 Men core klockan är betydligt låg. Hade inte avinstallerat nvidia drivrutinerna när jag installerade catalyst och tror det orsakade problem. Har avinstallerat alla drivrutiner som har med grafikkort att göra nu och det vill fortfarande inte. Kan testa med msi afterburner, återkommer med resultat

Visa signatur

[ASROCK Z77 Extreme4] [Intel Ivy Bridge 3570K 4.6GHZ] [Intel SSD 520 120GB] [8 GB G.Skill 2133 CL11(OC)] RAZER DEATHADDER 2013 QPAD MK50 BenQ XL2420T 120HZ BenQ HD2420 60HZ LOGITECH G930 WIRELESS HEADSET.. och sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plekk89:

Okej det kanske ska stå 1000 Men core klockan är betydligt låg. Hade inte avinstallerat nvidia drivrutinerna när jag installerade catalyst och tror det orsakade problem. Har avinstallerat alla drivrutiner som har med grafikkort att göra nu och det vill fortfarande inte. Kan testa med msi afterburner, återkommer med resultat

alltså ja tror du kör i 725/1000 så fort du ska spela ett mer krävande spel ändrar det automatiskt. och när du nöjes surfar ligger den på något i den stilen du sa

Permalänk
Medlem

Har själv 5850.

Har klockat det till 840Mhz / 1180Mhz 42/7. Funkar utmärkt
Men som sagt, när jag bara är inne i windows (2D läge) så klockar den ner sig till 400Mhz / 850Mhz. Det är INGET du kommer märka av i windows, men i spel däremot, men mitt klockar alltid upp sig. I tex BC2 med allting på högsta så ligger man väl på typ 40 fps. Tar typ dock 10sek (i spelet, inte själva menyn) innan den har ställt in hastigheterna och fps'n ökar :D.

Men jag har haft ett problem nu när jag har dubbla 5850, hade det igår för första gången, men då ville det inte klockas upp som det skulle, utan fick avinstallera CCC och sen installera om det. Då funkade det! Använd MSI Afterburner är ett tips

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eawo:

alltså ja tror du kör i 725/1000 så fort du ska spela ett mer krävande spel ändrar det automatiskt. och när du nöjes surfar ligger den på något i den stilen du sa

Nej. Problemet ligger i att den INTE klockar upp sig till 725/1000 när jag startar spel. Har EVGA Precision på min LCD skärm på mitt Logitech G15 tangentbord och den ändras inte från 400 mhz när jag spelar.
Har dock löst problemet nu, bytade hårddisk till mitt Windows 7, avinstallerade alla nvidia drivrutiner (funkade tydligen inte på windows vista) och installerade de senaste. Nu går klocken till 725 och allt är prima. Tänkte ge mig på att överklocka det nu.

@krilleoh :
Har du dom klockarna på stockkylningen? Och isf kör du fläkten på 100% hela tiden eller funkar auto-funktionen när det är överklockat?

Vilket annat program kan man överklocka detta kortet med? Evga precision vill inte ändra klocks, Smartdoctor funkar inte, när man startar det står det "Can not find graphics card information"

Visa signatur

[ASROCK Z77 Extreme4] [Intel Ivy Bridge 3570K 4.6GHZ] [Intel SSD 520 120GB] [8 GB G.Skill 2133 CL11(OC)] RAZER DEATHADDER 2013 QPAD MK50 BenQ XL2420T 120HZ BenQ HD2420 60HZ LOGITECH G930 WIRELESS HEADSET.. och sånt

Permalänk
Skrivet av Mercy1:

Ett bättre gfxkort skulle fortfarande bara leverera 60fps. (På 60Hz skärmen)

Nu får du gärna förklara. varför ger (tex 470?) bara 60fps på en 60Hz?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kroolz:

Ack så dumt att ens köpa något utav 5770, 5830 och T.O.M 5850 nu när GTX 460 har kommit.
Överklocka GTX 460 till 800 (tar några minuter) så har du ett kort som slås 5850 i alla spel utan DX11 samt utklassar det i alla DX11 spel med tessellation...

Och kalla mig inte för fanboy då det är större risk att ni som köper dessa kort är det för att ni inte inser hur överlägset GTX 460 är i den prisklassen...

MVH.

Jo men fan vist, glömmde att det enda kortet men kan klocka i denna värd är GTX460, nej då köper man hellre ett GTX465 och hoppas på att man kan låsa upp Streamsen och kanske eventuelt minnet om det är en PCB med 10 minnes Chip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plekk89:

@krilleoh :
Har du dom klockarna på stockkylningen? Och isf kör du fläkten på 100% hela tiden eller funkar auto-funktionen när det är överklockat?

Vilket annat program kan man överklocka detta kortet med?

Ja, ett XFX .. Men det enda jag satt dit är små flänsar på varje minneskrets.
Nej, har ställt in den automatiskt med afterburner :).

Du kan klocka med MSI Afterburner, sök på google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Ack så dumt att ens köpa något utav 5770, 5830 och T.O.M 5850 nu när GTX 460 har kommit.
Överklocka GTX 460 till 800 (tar några minuter) så har du ett kort som slås 5850 i alla spel utan DX11 samt utklassar det i alla DX11 spel med tessellation...

Och kalla mig inte för fanboy då det är större risk att ni som köper dessa kort är det för att ni inte inser hur överlägset GTX 460 är i den prisklassen...

MVH.

Kan du bevisa det?
Ett HD 5850 överklockat är ruskigt bra, nu har jag inte hunnit testa 460 än, så rätta mig ni som vet garanterat att jag har fel. Men, tror ändå att ett 5850 är bättre än 460. Och speciellt överlägset sett i strömförbrukning och värmeutveckling:)

Roger 'n out

Permalänk
Skrivet av lakristomte:

Nu får du gärna förklara. varför ger (tex 470?) bara 60fps på en 60Hz?

Han tar fasta på att en 60 hz skärm bara visa 60 bilder per sekund. Ett grafikkort som genererar långt fler bilder per sekund är såldes onödigt då bilderna inte kan användas och visas av skärmen. De rapporteras väl dock i menyer och så så att ägarna av riktigt snabba kort kan gotta sig. Jag föreställer mig vidare att det finns en viss nytta i att ha åtminstonde något fler bilder per sekund att tillgå än vad som faktiskt kan visas då vissa bilder kan vara mer lämpliga än andra att kasta på grund av tidsaspekter (större chans att få bilder som genererats ungefär samtidigt som skärmen ska visa dem).

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Ja, ett XFX .. Men det enda jag satt dit är små flänsar på varje minneskrets.
Nej, har ställt in den automatiskt med afterburner :).

Du kan klocka med MSI Afterburner, sök på google.

Okej, har tydligen problem med drivisar fortfarande.. Kan endast uppnå en klock på 775/1125 med Catalyst Control Center, när jag försöker få något över det med Afterburner så dras bara slidern tillbaka till 775. När jag startade något program innan stog där något om att den inte kan avläsa vilket kort jag har. Någon som har en aning om hur man fixar detta?
Kan inte heller ändra core voltage..

Visa signatur

[ASROCK Z77 Extreme4] [Intel Ivy Bridge 3570K 4.6GHZ] [Intel SSD 520 120GB] [8 GB G.Skill 2133 CL11(OC)] RAZER DEATHADDER 2013 QPAD MK50 BenQ XL2420T 120HZ BenQ HD2420 60HZ LOGITECH G930 WIRELESS HEADSET.. och sånt