Antennproblem i Iphone 4 inte bara mjukvarufel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calimi:

FAIL från apples sida att släppa en ofullständig mobil. Till och med Telenor har bokningsstopp och fler teleföretag kommer nog följa samma visa. För varje såld telefon kommer service och reklamationskonstnaderna stiga till det dubble av säljpriset. Ypperligt dåligt från ett bolag som annars har "it just works" från deras tidigare produkter.

Sant, om det hade gällt vilket annat företag som helst förutom Apple.
Deras kunder tenderar att vara mer (god)trogna än Jehovas, och skulle inte reklamera sin iPhone, även om den är DOA, så länge den är vit, har ett äpple som logga och Steve Jobs försäkrar att den bara är avstängd för att spara energi till nödlägen XD
Nej, men allvarligt, de kommer inte att få några nämnvärda returer då deras kunder tenderar att köpa både deras produkter och bortförklaringar, oavsett hur usla de är. Dock så är det fritt fram att viga liv, själ och självkänsla åt vilket företag du vill, så länge du skippar kritiskt tänkande och egna reflektioner så är du varm välkommen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sant, om det hade gällt vilket annat företag som helst förutom Apple.
Deras kunder tenderar att vara mer (god)trogna än Jehovas, och skulle inte reklamera sin iPhone, även om den är DOA, så länge den är vit, har ett äpple som logga och Steve Jobs försäkrar att den bara är avstängd för att spara energi till nödlägen XD
Nej, men allvarligt, de kommer inte att få några nämnvärda returer då deras kunder tenderar att köpa både deras produkter och bortförklaringar, oavsett hur usla de är. Dock så är det fritt fram att viga liv, själ och självkänsla åt vilket företag du vill, så länge du skippar kritiskt tänkande och egna reflektioner så är du varm välkommen

Dina kommentarer om Apple är alltid lika roliga.
Du menar alltså att Apple drogar och/eller hypnotiserar (kanske hjärntvättar?) sina användare i samma veva som man köper en produkt från dem? Allting är egentligen bara skit och ingenting fungerar, men användarna har bara fått för sig att allt är bra?

Give me a break.

Klart man gillar grejorna av en anledning. Det finns ju massor med andra datorer och mobiltelefoner att välja på. Hur många tror du det är som har något behov av att försvara Apple? Jag kan berätta; väldigt få.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Entusiast
Skrivet av star-affinity:

Dina kommentarer om Apple är alltid lika roliga.
Du menar alltså att Apple drogar och/eller hypnotiserar (kanske hjärntvättar?) sina användare i samma veva som man köper en produkt från dem? Allting är egentligen bara skit och ingenting fungerar, men användarna har bara fått för sig att allt är bra?

Give me a break.

Klart man gillar grejorna av en anledning. Det finns ju massor med andra datorer och mobiltelefoner att välja på. Hur många tror du det är som har något behov av att försvara Apple? Jag kan berätta; väldigt få.

Precis som det inte finns någon anledning att försvara nVidia/ati? Intel/AMD? Nikon/Canon? SAAB/Volvo?
Fanboys finns överallt och Apple verkar vara duktig på att attraktera dem. Med generellt bra kvalité och snygg design så är det kanske inte så konstigt men fanboys will be fanboys.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Precis som det inte finns någon anledning att försvara nVidia/ati? Intel/AMD? Nikon/Canon? SAAB/Volvo?
Fanboys finns överallt och Apple verkar vara duktig på att attraktera dem. Med generellt bra kvalité och snygg design så är det kanske inte så konstigt men fanboys will be fanboys.

Klart de finns, men de är väldigt får sett till användarskaran.
Bara för att man själv är nörd så är inte alla andra det.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag tjackar en iPhone 4 när dom märkt om den till en iPod Touch och sänkt priset. Men det tar emot lite att stödja ett företag som är så "fittiga" mot sina kunder.
Min bror kan inte teetha med sin uppgraderade iPhone 3G(s?) efter installation av iOS 4 och allt går fruktansvärt segt. Hans Applefierade reptilhjärnas problem är "-jag kan inte vänta tills jag kan tjacka en iPhone 4".

Fan vad det tar emot att skriva detta på en iBook pro och ha en Mac Pro 8-core samt en iPod Touch. Tom jag som inte riktigt gillar Apple har ju hjärntvättstatus på mig.

Permalänk
Entusiast

Det blir knepigt att lösa det här problemet med en mjukvaru-patch.
Troligen kommer apple att åtgärda problemet i hårdvaran och sedan uppdatera produktionslinjerna till den nya hårvaru-lösningen.
Dessa telefoner kommer då att släppas under samma namn, samma koncept, då det är samma telefon.
Uppdaterad lösning på antennen. Det vill säga en uppdaterad revision.

Troligen kommer heller ingen att få uppgradera sig till revision 2 av modellen kostnadsfritt, utan får glatt nöja sig med det dem har, eller köpa en ny uppdaterad telefon.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Sant, om det hade gällt vilket annat företag som helst förutom Apple.
Deras kunder tenderar att vara mer (god)trogna än Jehovas, och skulle inte reklamera sin iPhone, även om den är DOA, så länge den är vit, har ett äpple som logga och Steve Jobs försäkrar att den bara är avstängd för att spara energi till nödlägen XD
Nej, men allvarligt, de kommer inte att få några nämnvärda returer då deras kunder tenderar att köpa både deras produkter och bortförklaringar, oavsett hur usla de är. Dock så är det fritt fram att viga liv, själ och självkänsla åt vilket företag du vill, så länge du skippar kritiskt tänkande och egna reflektioner så är du varm välkommen

Du menar att det inte kan vara så att man är så sjukt nöjd i övrigt att man kan ta vissa negativa sidor? (Pratar inte just i det här fallet utan i allmänhet).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

jag fattar inte hur någon kan ha gått på deras dåliga förklaring, jag som e iphone fanboy skrattade åt deras dåliga ursäkt, hur kan man ha byggt en mobil utan att någon har rört vid det området innan release.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

Du menar att det inte kan vara så att man är så sjukt nöjd i övrigt att man kan ta vissa negativa sidor? (Pratar inte just i det här fallet utan i allmänhet).

Du kan inte vara nöjd med en produkt som kommer från Apple. DUH!