Permalänk
Medlem

Antec P182 Eller Corsair D800?

Vilken hade ni valt av dessa?
Jag har en P182 idag. Älskar att det är så tyst.
Men D800 lockar också, speciellt nu när det blivit så billigt. (Jag ska bygga om i princip hela datorn till höst, så det kunde ju vara fint med ett nytt chassie också?)
Saknar lite att P182 inte har något fönster...

Permalänk
Medlem

Byte faktiskt från just p182 till 800D... Jag är iaf tok-nöjd:) Men vet inte riktigt om det kanske är värt dom pengarna, hade jag fått välja idag så hade jag kört på ett Silverston Fortress istället:)

Permalänk

Om jag hade en P182 skulle jag inte köpa en 800D om jag inte behövde platsen, vilket mycket får gör. Det finns ingen praktisk anledning att köpa ett pyramidalt och ganska dyrt chassi när du redan har ett dugligt. Om ett fönster och lite estetisk varaition är värt tusen kronor för dig kan ingen omröstning svara på.

Permalänk
Medlem

Det lutar nog åt att jag behåller p182

Permalänk
Medlem

Han menar nog nu när komplett säljer 800D för 1400kr. Ganska rejäl sänkning med tanke på att iaf jag aldrig har sett det för under 2000kr.

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Han menar nog nu när komplett säljer 800D för 1400kr. Ganska rejäl sänkning med tanke på att iaf jag aldrig har sett det för under 2000kr.

Så klart gör jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gallimatias:

Om jag hade en P182 skulle jag inte köpa en 800D om jag inte behövde platsen, vilket mycket får gör.

Ja, får behöver mycket plats

Jag hämtade precis hem mitt 800D och det är ENORMT. Jag är rädd att ta ur det ur lådan.

En P182 borde inte vara en så dålig låda? Själv har jag ett 300 som drivit mig halvt till vansinne, ser ut som om något tagit en tvättkorg med spagetti och slängt i, hade jag ett P182 skulle jag nog bara ta en 800D om man verkligen behövde mer plats, eller om du vet att du kommer behöva det till nya bygget. 1400kr är måhända billigt i jämförelse, men det är ändå 1400kr mindre du kommer ha i plånboken.

Edit: Det kommer ju alltid nya chassin också, FD XL är en uppenbar sak du kanske vill vänta och kolla på i höst.

Permalänk

Komplett.se - Corsair Obsidian 800D Big Tower Svart

Sitter själv på ett lite "halvtrassigt" P180 och tvekade inte en sekund när komplett sålde ut 800D för 1400

Permalänk
Medlem

Nu har komplett höjt 800D igen, så nu är ett byte inte akuellt.
Men det var nog det bästa. Då jag prioriterar ett tyst chassi.
Och om jag har förstått det rätt så krävs gansjka kraftfulla fläktar om man ska luftkyla ett 800D = Inte tyst

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av zputnick:

Och då försvann fönstret (Som jag var ute efter)

Permalänk
Skrivet av xeorix:

Och då försvann fönstret (Som jag var ute efter)

Samt hot swap