Hur spelar man Starcraft2?

Permalänk

Hur spelar man Starcraft2?

Låna gärna tråden för frågor och annat.

Det jag undrar är hur man får till ett bra luftförsvar med terran, i förra spelet var det ju bara att puma goliats och ha med tanksen när man gick framåt, men nu kan man ju bara köpa stora thor (eller vad de nu heter som man kan köpa i factory). är det flyg mot flyg eller gubbar mot flyg?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Om du beskriver lite mer utförligare blir det lättare att hjälpa dig. Du spelar alltså också terran? Vilket sorts flyg pratar du om?
Vilken skill lvl är du på? (ja detta kan vara relevant för att hjälpa dig bättre ^^)
Ladda gärna upp en replay där du har problem med detta så går det nog ännu lättare att hjälpa dig (det kan du göra här Starcraft 2 Replay Center - Upload and share your sc2 replays)

Finns olika typer av flyg så för att kunna klara dig ur alla situationer krävs mer än 1 unit. Det gäller att lära sig kontra det din motståndare gör så att du får övertaget.

Visa signatur
Permalänk

Mutas och sådant trams stoppar Thors, gärna med hjälp av Marines. Det tunga flyget som Thors inte kan hantera (Battle Cruisers, Brood Lords, Carriers, Void Rays med mera) kontrar Vikings.

Permalänk
Medlem

marines och vikings med ett par missile turrets vid minerallinen kanske

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Det finns mineraler som är gula, är dessa mindre värda?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Gula är värda mer

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk

Stimmed marines, sen thors.

Permalänk

just ja, om man stimmar marines kommer de ge mer skada än ifall man inte stimmar dem, och ungefär hur mycket?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

just ja, om man stimmar marines kommer de ge mer skada än ifall man inte stimmar dem, och ungefär hur mycket?

Det ökar firerate

Permalänk
Medlem

Jag är ju egentligen helt ny på starcraft i multiplayer, Men hur hyfsad är en build med protoss som går Stalker och vidare till Crusiers mot terran. Pumpade ut zealots förut mot en spelare men han pungade bara ut banshees, Dock fick jag väl ner hela hans bas med två cruisers, men han var snabbare att nå sista byggnaden!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Avstängd

Vikings kan ta ut battlecruisers utan att bli skadade i princip,
Brukar köra rätt mycket zealots och sentrys i början, sen vidare mot hightemplars och lite stalkers, feedback funkar kanon mot Medivac, Battelcruisers, ghosts, storm för deras bioboll.
Kör dom mycket mark så hamnar det rätt ofta med zealot+charge, mycket luft t.ex. vikings, så stalkers, storm precis när dom ska landa.