Google Android kliver om Iphone i USA

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det ju precis som jag säger, tar man ett dyrare abb med tilläggstjänster och dylikt blir telefonen lite "billigare" - men eftersom att man som kund sällan nyttjar abbet fullt ut blir det oftast en högre merkostnad i slutändan.

Tänk själv efter hur Telia, Tre och de andra bolagen tjänar pengar - jo folk använder inte upp sina potter, når inte upp till surfgränsen varje månad, etc.

Det var det jag menade med att man lurar sig själv litegrann, ett säljknep helt enkelt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Kan jag faktiskt hålla med om, 3 verkar inte vara så dåliga som jag fått för mig. Dock är det Telia som gäller där jag bor, tyvärr.

Jag hade Telia i 2år med min 3G, men så länge man som jag gör av med ca 400 kr i månaden på sms o ring så va 3 billigare. Telia är inte heller lika bra i stan heller, men utanför är det mycket bättre.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag hade Telia i 2år med min 3G, men så länge man som jag gör av med ca 400 kr i månaden på sms o ring så va 3 billigare. Telia är inte heller lika bra i stan heller, men utanför är det mycket bättre.

Skulle jag bo i sthlm skulle jag helt klart överväga ett byte, men inte när jag fortfarande befinner mig i Norrbotten

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Vad som är speciellt? Berätta istället vad osm är så speciellt med iPhone 4 att den är värd nästan det dubbla jämfört med htc desire eller samsung galaxy s, är den dubbelt så bra enligt dig?:P

Sen kan jag hålla med dig om att det är ganska dåligt att det går att multitaska på wildfire, eftersom den tydligen inte klarar av det. Visst att det går att multitaska enkla program, men de borde ha en spärr som säger till när det blir för mycket och att man får välja att stänga ett program, istället för att hela telefonen laggar och sölar ner.

Btw du kan inte jämföra en begagnad mobil med en ny som kostar lika mycket;)

Jag jämför väl med vad jag vill? Men då de har samma specs så borde det till och med vara en bra jämförelse.

Samsungen kostar 5000:-, iPhonen går på 6400:- till kontantpris hos Telia, dubbelt så mycket naah.
Det var ju precis vad jag berättade, men jag kan dra det igen, och lägga till ett par saker.
Vettig utvecklingsmiljö - Och det är det jag bryr mig mest om.
För mig grafisk tilltalande och enkelt UI, såg ingen som helst logik i menyerna på HTC:n, inte med Sense iaf.
En vettig Appstore, både för utvecklare och konsumenter.

Om du menar vad som är speciellt med just hårdvaran så bryr jag mig inte så mycket om den, den kanske är bättre på en samsung, vad vet jag, men en samsung kan då inte köra iOS bra.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

3310 i stenhårt gummi skydd, det ska ha intorkad olja och skit på sig.

3310 e en liten favorit den tar emot olja, svetsloppor å tål att tappas. har xp3 nu funkar utmärkt

Permalänk

Konstigt, finns ju liiiite fler androidlurar kanske?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Skulle jag bo i sthlm skulle jag helt klart överväga ett byte, men inte när jag fortfarande befinner mig i Norrbotten

Mm, är väll nackdelen. Har inte så mycket val när man bor norrutöver, tyvärr...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Man kan forma menyerna osv precis som man vill, multitaska (vilken man iof kan på iphone 4, men det skulle fan funnits på de första), byta bakgrundsbild. Är väl det enda jag kommer på nu. Jag tycker inte att iPhone är dålig, men jag ser inte heller vad det är som är så jävla mycket bättre i den jämfört med htc desire eller samsung galaxy s att man är beredd att betala nästan dubbla priset för den. Snälla förklara det! För enligt mig spelar de under samma liga typ. Ska jag vara helt ärlig så skulle jag nog välja en htc legend/desire framför iPhone 4 ifall jag fick välja en gratis (nu skulle jag dock inte gjort det då den fortfarande är jävligt ovanlig i sverige = coolt att ha). Snälla berätta för oss som inte förstår vad som gör en iphone DUBBLET så bra som en htc desire eller samsung galaxy s att ni kan betala nästan DUBBLA priset? (Ingen elak ton, är bara nyfiken, då jag själv aldrig skulle göra det:P)

Jag minns inte att jag har sagt att iPhone är principiellt bättre än andra Mobiler i samma klass. Och det är just därför jag inte kan svara på denna fråga i sig.
Om jag vill kan jag modda om iPhonens menyer hur mycket jag vill. Det beror helt enkelt på hur duktig man är med att lägga in filer och bilder i OS:et via SSH. Finns altså inga gränser där heller.
Jag kör för övrigt omoddade menyer för dom är bra som dom är tycker jag.
Men jag har Jailbreak och lite annat installerat.
Jag ser min iPhone mindre som en statuspryl utan som en enhet jag kan använda till allt möjligt under vardagen. Jag har den med mig i verkstan, jag har den med mig när jag e ute och cykla eller gå runt i stan eller Skogen. Saknar jag funktioner i den så laddar jag hem appsen till den. Jag har än så länge inte hittat något som jag verkligen stör mig på i själva mobilen.
Priset i sig är inte heller värst mycket högre än hos andra Mobiler. Beror ju helt på vart du köper den och vilket abbonemang du väljer.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Antar att du skämtar? Är väl inte Googles fel att Apple håller sitt OS för sig själva.

Varför skulle han skämta, vad jag antar han menar är väl bara det som redan sagts. Det är inte alls konstigt att Android ökar så mycket som de gör när alla tillverkare säljer dem. Det är ju helt logiskt.

Självklart kunde ju Apple göra samma sak om de ville men det har ju aldrig varit deras grej. Men det är ju inte bara nackdelar med att hålla hårdvaran/mjukvaran för sig själv. Som utvecklare är det ju betydligt skönare att utveckla för en platform som du vet hårdvaran för, precis som konsol vs PC.

De kan ju även bättre styra hur de vill att användarupplevelsen blir. T ex har det nämts ett par gånger här att Wildfire verkar vara lite för klen att hantera multitasking (har själv ingen erfarenhet av den så säger inte är det är så). I iPhone 3G:ns fall valde Apple att inte ge den multitasking då den inte nåde upp till en acceptabel nivå enligt dem själva. Alla kanske inte anser detta vara positivt men det har den fördelen att personer som inte är insatta i hårdvaruvärlden behöver bry sig, de vet att det Apple ger dem oftast ger en bra användarupplevelse.

Det kan inte sägas om alla andra. Minns när först lekte med Nexus One i februari och det var svårt att förstå att en så snabb processor kunde ge så dålig användarupplevese i när man navigerade runt i menyer, zoomade osv. Operativet kändes inte klart helt enkelt. Den känslan har en Apple produkt hittills aldrig gett mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Movement:

Jag jämför väl med vad jag vill? Men då de har samma specs så borde det till och med vara en bra jämförelse.

Samsungen kostar 5000:-, iPhonen går på 6400:- till kontantpris hos Telia, dubbelt så mycket naah.
Det var ju precis vad jag berättade, men jag kan dra det igen, och lägga till ett par saker.
För mig grafisk tilltalande och enkelt UI, såg ingen som helst logik i menyerna på HTC:n, inte med Sense iaf.

Om du menar vad som är speciellt med just hårdvaran så bryr jag mig inte så mycket om den, den kanske är bättre på en samsung, vad vet jag, men en samsung kan då inte köra iOS bra.

Jo men det är inte en rättvis jämförelse eftersom de inte ligger i samma prisklass. Samsungen kostar 5000kr olåst, iphonen kostar 6400kr låst till telia, inte rättvis jämförelse där heller. Går säkert att få samsungen betydligt billigare med ett abonnemang med. Grafisk tilltalande och enkelt UI är ju en smaksakt, men kan hålla med om att det är väldigt enkelt och logiskt, men ser enligt mig FÖR enkelt och tråkigt ut. Kan även hålla med om att appstore är bättre än marketplace. Men att man betalar nästan dubbla priset för detta förstår jag ej.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Skaffa en galaxy S för 2 veckor sen, helt underbar telefon, Ifhone har jag inte ens grunnat på, och vill inte ha.
Tror android kommer utvecklas starkt närmaste året, förutom i vanliga mobiler kommer nog surfplattor med mobilt bredband wifi 6-9" skärm osv, med android 3.0+ bli extremt populära runt nästa år nån gång, och antagligen hota alla bärbara spelkonsoller också.
knappast man skaffar en DS eller PSP om man kan få nått mycket bättre och öppnare

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Varför skulle han skämta, vad jag antar han menar är väl bara det som redan sagts. Det är inte alls konstigt att Android ökar så mycket som de gör när alla tillverkare säljer dem. Det är ju helt logiskt.

Självklart kunde ju Apple göra samma sak om de ville men det har ju aldrig varit deras grej. Men det är ju inte bara nackdelar med att hålla hårdvaran/mjukvaran för sig själv. Som utvecklare är det ju betydligt skönare att utveckla för en platform som du vet hårdvaran för, precis som konsol vs PC.

De kan ju även bättre styra hur de vill att användarupplevelsen blir. T ex har det nämts ett par gånger här att Wildfire verkar vara lite för klen att hantera multitasking (har själv ingen erfarenhet av den så säger inte är det är så). I iPhone 3G:ns fall valde Apple att inte ge den multitasking då den inte nåde upp till en acceptabel nivå enligt dem själva. Alla kanske inte anser detta vara positivt men det har den fördelen att personer som inte är insatta i hårdvaruvärlden behöver bry sig, de vet att det Apple ger dem oftast ger en bra användarupplevelse.

Det kan inte sägas om alla andra. Minns när först lekte med Nexus One i februari och det var svårt att förstå att en så snabb processor kunde ge så dålig användarupplevese i när man navigerade runt i menyer, zoomade osv. Operativet kändes inte klart helt enkelt. Den känslan har en Apple produkt hittills aldrig gett mig.

Personligen kan jag inte se hur stor skillnad det är om Android finns till 5000 mobiler och IOS finns till enbart 2. Jag menar, om man nu väljer 1 av de 5000 mobiler som har Android föredrar man Android, eller har jag fel? Om nu Iphone e så bra varför väljer folk 1 av de 5000 mobiler istället för den?

Vet att 5000 är en överdriven siffra, men bara som ett exempel, antalet mobiler som har OS'et kvittar sålänge folk köper den vill de ha det OS'et.

Tycker förövrigt att detta är bra, go Android! Sitter på en Galaxy i7500 Spica och är skitnöjd, kör Spotify i bakgrunden samt kan jag ha en hel del igång utan problem.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Personligen kan jag inte se hur stor skillnad det är om Android finns till 5000 mobiler och IOS finns till enbart 2. Jag menar, om man nu väljer 1 av de 5000 mobiler som har Android föredrar man Android, eller har jag fel? Om nu Iphone e så bra varför väljer folk 1 av de 5000 mobiler istället för den?

Vet att 5000 är en överdriven siffra, men bara som ett exempel, antalet mobiler som har OS'et kvittar sålänge folk köper den vill de ha det OS'et.

Tycker förövrigt att detta är bra, go Android! Sitter på en Galaxy i7500 Spica och är skitnöjd, kör Spotify i bakgrunden samt kan jag ha en hel del igång utan problem.

Så svårt är det inte att se skillnaden... Väldigt många människor köper inte enbart telefonen pga OS:et som följer medan. Utseende spelar en hel del roll och så finns det ju andra saker som tex ett fysiskt Qwerty tangentbord som påverkar. När du har ett större modellutbud så är det lättare att attrahera fler kunder till ett märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Nu är det ju inte så att det bara är OS:et som skiljer dem åt. Den största skillnaden är väl priset, alla har inte råd eller vill betala det relativt höga priset för en iPhone. Vissa kanske har andra krav, som att telefonen måste ha ett fysiskt tangentbord eller en stor skärm. Inga dessa har med OS i sig att göra utan det att utbudet av Androidmobiler är helt enkelt så mycket större.

Edit: m0rk var snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ok berätta för mig hur dina matte kunskaper får iPhone att kosta dubbelt så mycket?

Såg någon graf på feber.se där den kostade typ 780 euro löst i sverige. Detta är väl runt 7500kr. En htc desire ligger på 4500kr löst. Inte dubbelt så dyrt men skiljer ändå 2000kr, ca 40% dyrare, inte långt ifrån dubbla. 2000kr är en stor skillnad enligt mig då de spelar i samma liga enligt mig. Iphonen är lite bättre men inte 2000kr bättre. 1000kr hade varit lagom, pga lite skarpare skärm + marketplace + ett äpple på baksidan.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Såg någon graf på feber.se där den kostade typ 780 euro löst i sverige. Detta är väl runt 7500kr. En htc desire ligger på 4500kr löst. Inte dubbelt så dyrt men skiljer ändå 2000kr, ca 40% dyrare, inte långt ifrån dubbla. 2000kr är en stor skillnad enligt mig då de spelar i samma liga enligt mig. Iphonen är lite bättre men inte 2000kr bättre. 1000kr hade varit lagom, pga lite skarpare skärm + marketplace + ett äpple på baksidan.

Du kan få en iphone 4 för 5900kr från tele2. Sen jailbreak o unlock på det, vilket är gratis. Så skillnaden i pris är inte så stor som du vill göra gällande!

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippo:

Du kan få en iphone 4 för 5900kr från tele2. Sen jailbreak o unlock på det, vilket är gratis. Så skillnaden i pris är inte så stor som du vill göra gällande!

Men du kan fortfarande inte jämföra en olåst telefon med en låst telefon! Finns väl säkert desires att få tag på billigare med abonnemang med??

Titta på prisjakt.se billigaste priset på htc desire och jämför det med billigaste priset på iphone 4 16gb

Visa signatur

Permalänk

Inte för att det inte är kul att läsa era fanboy-bråk men tycker er prisdebatt är lite konstig. För att kunna använda en iPhone eller Android-lur fullt ut måste man ju ha ett relativt dyrt abonnemang så datatrafiken blir gratis och att man gärna har lite att ringa och smsa för också. Deras kontantpris är väl synnerligen ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Men du kan fortfarande inte jämföra en olåst telefon med en låst telefon! Finns väl säkert desires att få tag på billigare med abonnemang med??

Titta på prisjakt.se billigaste priset på htc desire och jämför det med billigaste priset på iphone 4 16gb

Det blir ju inte bättre o jämföra med priserna på importtelefoner. Det rimliga är att räkna på vad det i _praktiken_ kostar att få en olåst telefon och det är 5900kr, varken mer eller mindre. Jämför man sedan med en Desire så kostar den i praktiken 4690kr, det är en skillnad på 1200kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Inte för att det inte är kul att läsa era fanboy-bråk men tycker er prisdebatt är lite konstig. För att kunna använda en iPhone eller Android-lur fullt ut måste man ju ha ett relativt dyrt abonnemang så datatrafiken blir gratis och att man gärna har lite att ringa och smsa för också. Deras kontantpris är väl synnerligen ointressant.

Nej, det vill gärna operatörerna få dig att tro så dom kan få dig att betala 500kr/mån. Folk med smartphones förbrukar generellt sett inte i närheten av dom gränser som finns på abonnemangen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Så svårt är det inte att se skillnaden... Väldigt många människor köper inte enbart telefonen pga OS:et som följer medan. Utseende spelar en hel del roll och så finns det ju andra saker som tex ett fysiskt Qwerty tangentbord som påverkar. När du har ett större modellutbud så är det lättare att attrahera fler kunder till ett märke.

Jo, det är ju rätt, i princip det jag menar. Om nu Apple har valt att bara ha 2 modeller på mobiler vilket ger Android fördel då de har större utbud är det väll inget som är orättvist? Låter på vissa att det måste vara självklart att Android kommer ikapp med ett så stort utbud medans Apple bara sitter på 2 modeller och börjar därför komma på efterkälken.

Visserligen har Android ett större utbud, men jag tvivlar starkt på att de skulle sälja om det nu var kasst. Android kommer ikapp Apple, vare sig fanboys vill det eller inte.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Jo, det är ju rätt, i princip det jag menar. Om nu Apple har valt att bara ha 2 modeller på mobiler vilket ger Android fördel då de har större utbud är det väll inget som är orättvist? Låter på vissa att det måste vara självklart att Android kommer ikapp med ett så stort utbud medans Apple bara sitter på 2 modeller och börjar därför komma på efterkälken.

Visserligen har Android ett större utbud, men jag tvivlar starkt på att de skulle sälja om det nu var kasst. Android kommer ikapp Apple, vare sig fanboys vill det eller inte.

Det är ingen som påstår att det är orättvist Vad vi säger är att det bara var en tidsfråga, att det är fullkomligt logiskt att det kommer säljas fler Androidmobiler eftersom de har ett så pass mycket bredare utbud. Precis som det säljs fler PC än vad det säljs Mac:ar.

Och jag tycker definitivt inte Android är kasst (inte nu längre allafall) även om jag persoligen föredrar iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Movement:

Riktigt så är det inte heller.
Samsung Galaxy S kostar 6395 kr utan abb. hos Telia. Kontantpris hos Telia är 6395kr för iPhone 4 16gb modellen.
Samma pris alltså (hos Telia). Med abb. hos Telia kostar Samsung däremot mer (olika mycket mer beroende på vilket abb du väljer tydligen). 1095kr skiljde det för mig. Köper man däremot kontant så är Samsung 1000kr billigare än iPhone 4.

Det här med dubbelt så mycket och att så många harklar ur sig att de kostar över 10000kr ofta. Är det för att någon nolla som inte borde få vara skribent skrivit det på Aftonbladet innan iPhone 4 ens hade lanserats?

Ett tips förresten till de som inte vil ha en iPhone 4. Köp en ändå ifall ni inte har bundit abbonemang. Sälj den sen på blocket för minst 6000kr. 3995kr fick jag ge för min ifall jag band abbonemang i 24 månader. Nu medans det är brist på iPhone 4 så sälj på blocket för 6000kr eller mer.
Beställ sedan en Android telefon för vinsten. All happy? Samsung Galaxy S kostar väl ungefär 4500kr ifrån Tyskland. -4500 +6000 -4500 = 3000kr för en Galaxy S. Dvs 995kr mindre än en iPhone med lite arbetsinsats

If you don't want an iPhone 4, buy it anyways. And sell it. <--- Ny låt på youtube snart?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Skaffa en galaxy S för 2 veckor sen, helt underbar telefon, Ifhone har jag inte ens grunnat på, och vill inte ha.
Tror android kommer utvecklas starkt närmaste året, förutom i vanliga mobiler kommer nog surfplattor med mobilt bredband wifi 6-9" skärm osv, med android 3.0+ bli extremt populära runt nästa år nån gång, och antagligen hota alla bärbara spelkonsoller också.
knappast man skaffar en DS eller PSP om man kan få nått mycket bättre och öppnare

Du menar att Android ska bli vad Apple redan är idag? Tufft läge isåfall, för då kommer alla haters att klanka ner på forum så fort någon nyhet släpps.
Ifhone <- stavfel eller är du bara fanboy jobbig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Mmm många som sett någ graf, eller läst nånstanns eller hört av någon vad iPhone kostar.
Att företag ful importerar en produkt är inte samma sak som officiellt pris.
Nu stämmer ju såklart inte dina siffror du räknat på och du verkar inte vilja riktigt inse det själv utan ursäktar dig med att 40% och 100% är ju nästan samma sak. Skulle tro att de allra flesta köper sin iPhone med abbonemang eftersom de flesta binder upp ett surf abbonemang och på så sätt får bra rabatt på sin telefon. Abb hade de tagit ändå.

4700kr kostar Desire löst nu tydligen. Har ju inte gått att få tag i ett exemplar så lätt. Känns ändå som att den telefonen är gammal och utgången, som alla andra HTC så är livslängden inte lång innan de blir avlösta. Men det är en annan sak. Obs det är min åsikt och inget försök att klanka ner på HTC. Känns däremot som att Ace eller Desire HD eller vad den nu blir döpt till är bättre att vänta in tycker jag. Den kommer nog inte säljas för 4700 till en början (det gjorde inte Desire heller för den delen när den var ny).
Man får se vad som kommer, förmodeligen är det här sista iPhonen jag köper på ett tag.
Market i Sverige och accelererat gränssnitt, snygg telefon i HTC Legend kalibern med bra batteritid och det blir ett byte från iPhone för mig med. Men innan dess får jag nöja mig med min iPhone 4 och allt skit alla Android anhängare kan kasta.

Mår redan illa av alla gliringar som kommer så fort en nörd ser en iPhone 4. -"Haha har du ingen mottagning".
Min telefon. Mitt val. Min förlust ifall jag tappar ett samtal. Jag tänker inte spy ur mig alla fel de har på sina telefoner.
Det är en telefon. 3995kr kostade den och jag är nöjd tills jag springer på något bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

hahahahhahahahahaham seriöst.... kan inte sluta skratta, hahahahhaa.

Vilka felaktig grundskolematematik använder du för att få det till att +40% nästan är +100%?

Sen är ju priset löst helt ointressant då du ändå kommer behöva ett abonnemang, det intressanta är ju skillnad i pris med det abonnemang du ändå kommer ha.

Visa signatur

Permalänk

Håller med faktiskt

Skrivet av TMO KOTOR:

Håller faktiskt med detta iphone vs android snacket.. Kollade lite i dessa forum om andrid ämnet o. Hittar nästan en sida full med text. Det skrivs inte kommentarer längre utan noveller nästan:) dessa pojkar borde bli skribenter o. Få betalt för deras intresse o. anda... Om det är på liv o. död så får användarna träffas över en fika och dela med sig sina erfarenheter o. tycke. att sitta läsa android vs iphone kriget är gnutta omoget. Rätta mig om jag har fel. Ha det fint mobil användare.
<=-( ^-^ )-=>

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk

Vad är det iphone kan när den är dyrare?, -jo...

Jag har kört android, både Hero, Nexus och Desire och prestanda mässigt är de inget mot Iphone 4:an som jag har nu. Hårdvarumässigt är de dock likvärdiga.
På androiden får man helt enkelt installera sådant som Hancent SMS, tangentbord med mera för att det överhuvudtaget ska vara fröjd att använda telefonen. Handcent tex. har haft buggar så att ibland man gör något för fort så tvingas den till att stänga. Eller att den laggar till 1-2 sek. Det är inget ovanligt med "kernel" fel när man har några appar inlagda som ska fungera tillsammans, och det segar ner!.

Jag tycker iphonen sköter detta mycket bättre, vilket kan givetvis vara pga apples låsning och kontroll alternativt multitasking som inte fungerar med alla program. Men det iphone gör, gör den riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Riktigt så är det inte heller.
Samsung Galaxy S kostar 6395 kr utan abb. hos Telia. Kontantpris hos Telia är 6395kr för iPhone 4 16gb modellen.
Samma pris alltså (hos Telia). Med abb. hos Telia kostar Samsung däremot mer (olika mycket mer beroende på vilket abb du väljer tydligen). 1095kr skiljde det för mig. Köper man däremot kontant så är Samsung 1000kr billigare än iPhone 4.

Det här med dubbelt så mycket och att så många harklar ur sig att de kostar över 10000kr ofta. Är det för att någon nolla som inte borde få vara skribent skrivit det på Aftonbladet innan iPhone 4 ens hade lanserats?

Ett tips förresten till de som inte vil ha en iPhone 4. Köp en ändå ifall ni inte har bundit abbonemang. Sälj den sen på blocket för minst 6000kr. 3995kr fick jag ge för min ifall jag band abbonemang i 24 månader. Nu medans det är brist på iPhone 4 så sälj på blocket för 6000kr eller mer.
Beställ sedan en Android telefon för vinsten. All happy? Samsung Galaxy S kostar väl ungefär 4500kr ifrån Tyskland. -4500 +6000 -4500 = 3000kr för en Galaxy S. Dvs 995kr mindre än en iPhone med lite arbetsinsats

If you don't want an iPhone 4, buy it anyways. And sell it. <--- Ny låt på youtube snart?

Du bör nog ta och kolla upp det där med priser på telia.se
Båda mobilerna kostar lika mycket om du väljer samma abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

se HTC desire med sin 1ghz processor, eller Samsung galaxy S med sin hummingbird processor på 1ghz mde ännun bättre gpu del man kan ju köra quake på båda redan idag

Men tänk på hur mycke mindre min x10 mini är. Finns ju inte plats till så feta grejer i den lille saken.

Har tappat bort den 6 gånger här hemma på typ en månad. Har fan inte hittat den förens jag har ringt till den.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]