Min dator i sign har en Noucta 120mm som utblås baktill @ 800rpm idle och 1200rpm max vid load, temperaturstyrt av mobot så krävs typ intel linpack eller nåt för att komma upp i max. I sidan har jag en nocuta 92mm @ 1000rpm som utblås. Det är allt. Den burken toppar 471W ur väggen. Har rumstemp i lådan trots ljudisolering under tex linpack och 350W ur väggen uppmätt. Så behövs inte SÅ mycket som man tror. Men hade ett MSI GTX260 med en sån kylare som dina GTX460 har. Det kortet krävde mer chassikylning än mina 2st GTX260 referenskort gör. hade en 120mm 1200rpm i sidan. Eller ja 900-1000rpm idle sedan drog mobot typ upp den till 1200 rpm 5 min efter man bootat för grafikkortet värmde upp lådan soppas att mobot reagerade och ökade varvet. Men det var alltid varmare i den lådan vid grafikkortet än den jag har i sign med 2st GTX260.
Så jag föredrar bara kylare numera som dumpar luften ur lådan.
Visst MSI kortet låg på 44C vid 655Mhz och referenskorten på 55C men å andra sidan MSI kortet lät mer än båda GTX260 referenskorten ihop. 44 eller 55 idel spelar ju igen roll liksom. MSI kortet klockade dock rätt nice så inte det. Inte exceptionellt men en 700Mhz i alla fall. Men då lät det attan med
Jag köpte för många år sedan en Multimeter på ELFA med PT-100 givare en temperatursensor. Mycket nyttigt verktyg för att mäta och dona i datorn inte b ara kolla spänningarna osv Perfekt för att tuna in kylbehovet.