Permalänk
Medlem

Mest TV för pengarna

Hej

Är på utkik efter en ny TV men vet inte riktigt vilken jag ska ha, tycker det är en riktig djungel.

Mina krav är:

* Full HD
* Digital TV via marknätet
* Minst 46"
* Ska till största del användas till film
* Generöst med HDMI ingångar
* Snabb, vill inte ha svarta pucksträck när jag kollar på hockey eller släpningar vid snabba film sekvenser

Budget: 12 - 15k (Ungefär)

Antar att det är LED om budgeten räcker eller LCD man ska ha idag. Att LED är tunnare spelar ingen roll, vill ha bäst bild inom min budget.

Permalänk
Medlem

Bäst bild inom din budget, skulle säga LG 60PK550N - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Plasma-TV Skippa LED/LCD om du inte vill att den ska vara tunn, bra bild är det inte. Annars, om det känns lite stort, Panasonics G20 i 50" bör även vara en kandidat, men den är ju inte i samma kategori, "mest för pengarna".

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Mest för pengen går ju diskutera innebörden, här får du iaf bäst bild för pengen, Panasonic Viera TX-P50G20E - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Plasma-TV

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen. LG 60PK550N verkar vara en mäktig pjäs, tror jag aldrig har sett en 60" på riktigt så jag måste nog bilda mig en uppfattning om hur stort det är (Antar att det är enormt).

Panasonicen verkar också intressant,.

Men är det bild man är ute efter så är det plasma som gäller alltså? Den ska även kopplas mot laptop och HTPC kan ju tilläggas, är inte LCD bättre på den fronten just när det är stillbilder?

Permalänk

Ifall du ska ägna dig mycket åt datorsysslor på HTPC:n (surfa, bildredigera etc) kanske du ska fundera på en LCD. Ifall du ska navigera dig fram till ditt mediaarkiv och starta filmfiler tar du med fördel plasma. TV:n gör ingen skillnad på filmmaterial från en dator och filmmaterial från en bluray spelare. I båda fallen är plasma i regel att föredra. Självklart kan tyckas men en del tycks osäkra runt detta så jag tar mig friheten att påpeka det ändå.

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart köra på G20 för dom pengarna. Har själv LG 50PK550N som jag är väldigt nöjd med så 60"-modellen är säkert bra också men tyckte 50" räckte och 50PK550N är väldigt prisvärd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik21:

Bäst bild inom din budget, skulle säga LG 60PK550N - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Plasma-TV Skippa LED/LCD om du inte vill att den ska vara tunn, bra bild är det inte. Annars, om det känns lite stort, Panasonics G20 i 50" bör även vara en kandidat, men den är ju inte i samma kategori, "mest för pengarna".

+1

Håller med fullständigt.
60" för strax över 15k är "mycket TV för pengarna" det!