Sweclockers Augusti-turnering

Permalänk
Medlem

Stort plus till Gurra samt alla andra som hjälper till, sjukt roligt. La till min grupp på b.net (grupp A). Hör bara av er om ni vill spela, annars gör jag det. Sen vill jag gärna att Gurra förbjuder folk att vinna mot mig, det hör inte hemma i RTS

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m1n1h0p:

Gurra, underbart jobb med turneringen. Men skulle vilja önska ett förbud mot klipp-abuse på kulas och LT på natural som en spelregel.

Vi kan ju diskutera vilka kartor som skall spelas till nästa turnering (som förmodligen blir i september).

Jag drar mig lite för att förbjuda kartor till den just nu pågående gruppspel. Däremot kan det ju vara rimligt
att vi bestämmer en uppsättning kartor som ska spelas nu i varje slutspelsmatch!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Då är den första kommenterade matchen klar och på youtube

Det är matchen mellan mig och Yoda
YouTube - ‪Sweclockers Augusti turnering Yoda vs CromX PvZ del 1‬‎ del 1
YouTube - ‪Sweclockers Augusti turnering Yoda vs CromX PvZ del 2‬‎ del 2

Kommenterar hellre andras matcher så om ni vill få nån specifik gruppspels match kommenterad så pma mig eller maila till SCCromX@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10278555']Vi kan ju diskutera vilka kartor som skall spelas till nästa turnering (som förmodligen blir i september).

Jag drar mig lite för att förbjuda kartor till den just nu pågående gruppspel. Däremot kan det ju vara rimligt
att vi bestämmer en uppsättning kartor som ska spelas nu i varje slutspelsmatch!

Jo, kanske är lite drastiskt att förbjuda kartor, men ett förbud mot klipp-abuse på dessa två banor för att få ett fair game vore underbart. BW-versionen av LT blev aldrig spelad i turneringar eftersom den var för obalanserad (klippan).

Skrivet av final stretch:

Gurra, förbud ingame hör inte hemma i ett RTS.

Men obalans gör det?

Nej gurra bestämmer absolut, jag ska inte tjata men jag ser ingen anledning till att inte förbjuda det bara.

Permalänk

Va? att kontra en sån attack går att förhindra genom scouting och mapcontrol.

Sen om han lyckas komma igenom så vet du att hans bas mindre försvarad, bara att sticka dit. Du kan tillochmed ta ner hans medivac sen kan han gott sitta där uppe.

Tycker inte att klipp-abuse är något game-breaking.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10278555']Vi kan ju diskutera vilka kartor som skall spelas till nästa turnering (som förmodligen blir i september).

Man kan göra något i stil med: spelare1 tar bort 1 map, spelare2 tar bort 2, spelare1 tar bort 2, spelare2 tar bort 2, spelare1 tar bort 1

1(spelare1), 2(spelare2), 2(spelare1), 2(spelare2), 1(spelare1)

Skrivet av m1n1h0p:

Men obalans gör det?
.

L2P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crom:

Kommenterar hellre andras matcher så om ni vill få nån specifik gruppspels match kommenterad så pma mig eller maila till SCCromX@gmail.com

Gött! Tittar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av shamos123:

Va? att kontra en sån attack går att förhindra genom scouting och mapcontrol.

Sen om han lyckas komma igenom så vet du att hans bas mindre försvarad, bara att sticka dit. Du kan tillochmed ta ner hans medivac sen kan han gott sitta där uppe.

Tycker inte att klipp-abuse är något game-breaking.

Bygga spinecrawlers funkar inte (tanks range), OL drop kostar alldeles för mycket och kommer för sent, spire och 3 mutas kostar 500/500 (marines kommer antagligen vakta), sedan tar det 90+33 sek att få ut mutas osv osv. Finns ingen bra counter mot det, det ÄR obalanserat enligt hela starcraftvärlden, och det finns en anledning till att zerg förväntas ha både LT och kulas på banlist.

Om man sedan ska ha ingame-regler mot detta är en annan sak, det bestämmer gurra.

Skrivet av Crom:

Underbart

Permalänk
Skrivet av Crom:

Bästa matchen hittills i turneringen! Jag lärde mig iaf hur man bäst kör fast exp mot zerg.

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Grupp: D
Spelare1:Snowman
Spelare2:Arcturus
Resultat:Snowman vann
Länk/Länkar till Replays: Din fttp

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Jo, kanske är lite drastiskt att förbjuda kartor, men ett förbud mot klipp-abuse på dessa två banor för att få ett fair game vore underbart. BW-versionen av LT blev aldrig spelad i turneringar eftersom den var för obalanserad (klippan).

Klipp-abuse är en del av spelet, ska klart vara tillåtet liksom alla andra strategier. Och hur ska man förbjuda vissa strategier egentligen? Blir ju en ganska subjektiv fråga i många fall. Vore nog lättare att bara välja balanserade banor från början, för som du säger favoriserar vissa banor vissa lag. Dock är nivån på den här turneringen så blandad och låg att banorna inte kommer spela nån större roll, inte i de matcherna jag spelar iaf :P.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, oavsett om vi väljer att ta bort en bana eller inte, så ska vi inte ha ingame regler som säger "du får inte spela såhär" eller "du får inte spela såhär".. Det kommer bli värsta röran :).

Det är dock rimligt att båda spelarna i slutspelsmatcherna får välja bort 1-2 banor var. Det stör inte spelet imo.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crom:

Kanon!

Keep em coming !
Jag försöker ha länkar till alla replays i gruppspelstabellen

EDIT: hur kul som helst att se på dem :). Hoppas du vill kommentera flera av slutspelsmatcherna också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snowman eller Arcturus, nån av er sugna att lira lite nu snart ? (: (Grupp D)

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Grupp: E
Spelare1: Stabboz
Spelare2: Stighedvig
Resultat: Stighedvig vann
Länk/Länkar till Replays: Kolla FTP

Permalänk
Medlem

Vertex uppgifter verkar inte stämma. Har pmat honom men det verkar han inte ha sett så hoppas han ser detta och rättar dom. annars är det jag vs Carl ikväll vid 19 tiden
Porschecc har man inte heller fått tag på :/

Permalänk
Medlem

Grupp: D
Spelare1: Arcturus
Spelare2: Andersson
Resultat: AnderssoN vann

Edit
Nexon85 har angett felaktig info, man kan inte lägga till honom.. hoppas han ser det här & ändrar

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

(Arcturus) Sådär, uppladdad till ftpn. Kul att möta er, Snowman och Andersson! Vann inte mot nån, men vad gör det. Lycka till i turneringen!

Kommer online på söndag eftermiddag, Nexon. Vi får la ta vår match då.

Permalänk
Medlem

Spelare1: Spuggy
Spelare2: stabboz
Resultat: Stabboz vann
Länkar/länkar till replays: Kolla ftp

Visa signatur

CPU: i7 930 + H50, MB: Asus p6x58d premium, Minne: 3*2 gb 1600mhz GPU: Sapphire vapor-x 5850, PSU: Corsair HX 650W, Disk1: Intel X25 G2 80gb, Disk2: WD caviar black 1 TB 64mb

Permalänk
Medlem

någon man kan lägga till som vill vara domare nu i helgen om jag ser någon i min grupp online?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eldeswe:

någon man kan lägga till som vill vara domare nu i helgen om jag ser någon i min grupp online?

ni kan även spela utan domare i gruppspelet sålänge båda går med på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min charkod är 847 och INTE 846. Tar kontakt med er i min grupp senare idag:)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vertex09:

Min charkod är 847 och INTE 846. Tar kontakt med er i min grupp senare idag:)

tack, korrigerat!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jobbar på en kommenterad version mellan Andersson - Arcturus (Grupp D match 2)

Kan ta ett tag dock, behöver en hel del finslipning & få in tekniken lite bättre, men jag är gärna med & kommenterar senare i slutspelet, antingen själv eller som nån form av side-kick till CromX (Som förövrigt gör ett jäkla bra jobb, tack för hjälp & tips!)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Crom och Ramsam, Sveriges Husky & HD?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Match om några minuter mellan mig (Stighedvig) och zerorepent

Vill ni observera så kontakta mig snarast (Stighedvig.695)

Permalänk

Kommer att spela mot Stighedvig om en liten stund så om någon vill observa så är det bara att adda mig eller honom och skriva.

Oj han hade redan skrivit

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Boda:

Vertex uppgifter verkar inte stämma. Har pmat honom men det verkar han inte ha sett så hoppas han ser detta och rättar dom. annars är det jag vs Carl ikväll vid 19 tiden
Porschecc har man inte heller fått tag på :/

Är ju långt till den 16:e Porschecc är min kompis, han är iväg idag och igår var vi på bio. Men han ska nog spela ikväll vid 9 tror ja.

Permalänk
Medlem

Spelare1: Zerorepent
Spelare2: Stighedvig
Resultat: Stighedvig vann

Permalänk
Medlem

försent att anmäla sig?

Visa signatur

| Laptop1| Asus ROG G701vi | i7 6700HQ | 16gb 2400Mhz | 512GB M.2 SSD | Geforce GTX 1080| | 1920x1080p 120Hz|
| Laptop2| Asus K73 | i7 2670QM | 8gb 1333Mhz | Samsung 830 128GB+Seagate 500GB 7200rpm | GT540m @ 770/1540/1000|