Permalänk
Skrivet av Robeliboban:

Har hört att ps3 versionen laggar väldigt mycket, och enligt din video ser det ju lite så ut. Är det stor skillnad mellan 360 och ps3 versionen i fps?

Permalänk

Att sammanlikna dagens PC mot konsoller med 5 år gammal hårdvara och inte förvänta sig en stor skillnad är dock inte speciellt smart

Förstår inte varför grafiken på PS3 suger så mycket dock, man ville ju trott att utvecklarna lärt sig att programmera effektivt även för den vid det här laget.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cykelfarfar:

Har hört att ps3 versionen laggar väldigt mycket, och enligt din video ser det ju lite så ut. Är det stor skillnad mellan 360 och ps3 versionen i fps?

Ja 360 har mer tearing men hög fps medans ps3 antagligen försöker motverka tearing. Stortsett som när lens of truth körde Just Cause 2 compare.

Permalänk
Sötast
Skrivet av emigrating:

Att sammanlikna dagens PC mot konsoller med 5 år gammal hårdvara och inte förvänta sig en stor skillnad är dock inte speciellt smart

Förstår inte varför grafiken på PS3 suger så mycket dock, man ville ju trott att utvecklarna lärt sig att programmera effektivt även för den vid det här laget.

Är det inte smart?
Har du tittat på ALLA andra titlar sedan multiplatformshysterin började?

99% av alla multiplatformstitlar ser likadana ut på pc som konsoll.

De byter fan inte ens ut knapparna "PRESS A to open door" lol..... är ju så jävla pinsamt.

Permalänk

synd att det inte är lika bra som gta 4 bara, får hoppas det fixar sig i riktiga sen, inte ens manuel växel ffs, styrningen varju inge vidare heller, blev något bättre i simulator mode

kort sagt:
stelt
dålig styrning
dåligt krock system
ingen manuel växling
små seg mus
grafiken ser ut som gta 4 bara smetat på lite mer färg

gillade dock att det gick att trimma, ändra fälgar, lacka o göra egen plåt

men somsagt får hoppas att det bara är demot som är så dåligt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Jag spelade om demon 4 gånger för det är så jävla bra. Kommer nog bara bli ännu bättre när det riktiga spelet släpps

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit testa Cheat Engine? Borde väl funka lika lätt som det gjorde i Just Cause 2?

Permalänk
Medlem

Nice video Robbaz! Riktigt bra gjort, på kort tid också med tanke på att demot kom idag!

PCn visar återigen var skåpet ska stå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Haha! Spegel-scenen visade verkligen hur kraftfull en PC verkligen är, jämfört med konsollerna Känn er ägda, konsollälskare! Underbart klipp, Robbaz!

Permalänk

Vad hände med låsdyrkandet? Nu krossar man ju bara rutan och hoppar in och kör iväg.
YouTube - ‪Mafia 2 GC 09 Open World Interview Part 1 HD‬‎ (vid 0:53)

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Jag testa att köra benchmark, har ett 5870 och ett 8800 GTS som dedikerat physx kort. Fick typ 12 FPS med physx på high och allt maxat med 1920x1080. Är det väntat eller är det något fel? Känns inte som att 8800an jobbar nåt.

Permalänk
Medlem

Det borde va bättre, jag droppar till minumim 30fps och jag har bara ett 5850, och då med allt på max inklusive physx

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

Det borde va bättre, jag droppar till minumim 30fps och jag har bara ett 5850, och då med allt på max inklusive physx

Har du också ett 8800?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozz:

Jag testa att köra benchmark, har ett 5870 och ett 8800 GTS som dedikerat physx kort. Fick typ 12 FPS med physx på high och allt maxat med 1920x1080. Är det väntat eller är det något fel? Känns inte som att 8800an jobbar nåt.

Något måste vara fel, det är samma FPS som jag fick emd ett HD 5770 och utan något dedikerat PhysX kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robeliboban:

Ja det är ju verkligen rättvist att jämföra flera år gammal teknik med dagens. Utvecklingen går i sådan extrem fart vad gäller detta.

Har beställt spelet till krysslådan. Har inte råd o köpa mig en ny pc. =/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Det var precis som jag förväntade mig. Men varför i hela friden kan inte speltillverkare lära sig göra så att musen hänger med?!? Jag förstår inte, musen känns så jävla random. Såhär är det i dom flesta nya spel, är det verkligen så svårt att fixa?

Spelet kommer bli kanon, synd att man kommer störa sig på muslagget hela tiden dock...

Det får du tacka konsollerna för

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Är det inte smart?
Har du tittat på ALLA andra titlar sedan multiplatformshysterin började?

99% av alla multiplatformstitlar ser likadana ut på pc som konsoll.

De byter fan inte ens ut knapparna "PRESS A to open door" lol..... är ju så jävla pinsamt.

Haha. Jag tror han syftade på grafiken:) Och tror du fortfarande att det är samma så besvära dig inte ens med att svara...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av helmesjoe:

Det får du tacka konsollerna för

Mmm, ska ta livet av konsollerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

Skrivet av TraxMate:

Något måste vara fel, det är samma FPS som jag fick emd ett HD 5770 och utan något dedikerat PhysX kort.

Fan måste vara physx kortet som inte fattar vad den ska göra, eller kan det vara min processor?
Quad Core Q6600 @ 2.4GHz?

Permalänk
Sötast
Skrivet av helmesjoe:

Haha. Jag tror han syftade på grafiken:) Och tror du fortfarande att det är samma så besvära dig inte ens med att svara...

Ja, grafiken är den samma på konsoll eller pc, med ultrasmå skillnader som t.ex spegeln eller något högre upplösning på texturerna, gör det fortfarande nästan likadant.

Om du inte kan se skillnad på en konsollport eller ett renodlat pcspel så bör du nog sluta svara.

Permalänk

Kan man inte ladda hem demot någon annanstans om man vägrar använda steam-skiten?

Visa signatur

/ hihi

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Ja, grafiken är den samma på konsoll eller pc, med ultrasmå skillnader som t.ex spegeln eller något högre upplösning på texturerna, gör det fortfarande nästan likadant.

Om du inte kan se skillnad på en konsollport eller ett renodlat pcspel så bör du nog sluta svara.

Haha, jo det är en jävla skillnad med noll AA vs full AA:)
Har jag sagt något om att där inte är någon skillnad? Vem som helst kan räkna ut att konsollerna håller tillbaka spelen och att då också gör att multiplattformsspel ofta (nästan alltid) blir riktigt dåliga på pc jämfört med hur bra dom annars hade kunnat vara. Antog först att du argumenterade FÖR konsoller, därför jag hojta till eftersom det är galenskap om man är medlem på sweclockers! Så byt nu blöja och tänk på att vi sitter i samma båt;)

Visa signatur

Permalänk

Fan vad jag hatar "gömma sig bakom random vägg/mur/ect". Testade att panga några poliser utan att använda mig av cover och fick storpisk.

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozz:

du jag skojjade bara, jag testade lite igen, och det laggar satan nu, physx kan inte ha vart aktiverat första gången, jag kör utan physx kort och får dina resultat, så antagligen så är inte ditt kort aktiverat.. kanske är nån demo bugg.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

du jag skojjade bara, jag testade lite igen, och det laggar satan nu, physx kan inte ha vart aktiverat första gången, jag kör utan physx kort och får dina resultat, så antagligen så är inte ditt kort aktiverat.. kanske är nån demo bugg.

Ah okej, jag får testa nåt annat spel se om physx funkar bra. Vad ska man testa, mirrors edge eller?

Permalänk

Funkade smärtfritt här.Testade "Game booster" och har inga gamma problem eller dyligt.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på sjukt bra, inget lagg alls. Kör 1920x1080 allt på max utom AA och V-sync. Körde benchmark och låg runt 55-70 fps. Blev väldigt förvånad av det

Permalänk
Skrivet av edberg24:

Spelet flyter på sjukt bra, inget lagg alls. Kör 1920x1080 allt på max utom AA och V-sync. Körde benchmark och låg runt 55-70 fps. Blev väldigt förvånad av det

Hehe samma här! Trodde inte mitt 4890 skulle prestera så bra!

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Testade det nyss på PCn. Laggade som in i helv... Har ändå en helt ny pc med bla ett geforce 480 och i7 930 som är klockad till 3.7ghz. Tycker det borde flyta på skitbra. Är det PhysX som drar ner det alltså? Känns ju väldigt tråkigt att köra utan det. Rätt mycket därför jag vill ha spelet till PC ist för ps3.

Sänkte PhysX till medium, flyter på mycket bättre nu även om det fortfarande borde vara lite bättre...

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Noctua NH-D14 | Asus GTX 990Ti OCIII |Corsair 16GB 2400MHz | Asus z170-a | Fractal Design Newton R2, 1000W modulär | Corsair Obsidian 700D | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Spelade om demot 5 gånger och finner det lika roligt varje gång

Har redan förhandsbockat det på steam så det är bara att vänta när det släpps.

Allt på max förutom AO med 1920x1080 och det flöt på acceptabelt med 45fps i snitt.

Förstår mig dock inte på AA funktionen i spelet, märkte ingen skillnad med den på eller av eller hur fungerar den egentligen?

EDIT: edberg24: Hur kan du får så mycket när jag med ett nyligen ihopbyggt I7 rigg får runt 45fps i snitt? Kortet körs nu i 900mhz gpu och 1000mhz minnen :/?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]