HD5850 Vapor-X 1GB + HD5850 Vapor-X 2GB i CrossFire

Permalänk
Medlem

HD5850 Vapor-X 1GB + HD5850 Vapor-X 2GB i CrossFire

Tjena gott folk,

Jag köpte mig i våras ett Sapphire VAPOR-X HD 5850 mest på grund av kylaren som fick jävligt nice cred.
Jag har fått lite pengar över efter semestern och med Corsair H70 CPU kylaren nybeställd idag fick jag sug på att smäcka på med lite CrossFire då de ska boosta performancen rätt hårt? (Har en i7 860 + SSD disk så dem flaskar inte min graffe).

Nu till min fråga egentligen, hur blire om jag nu köper ett nytt Vapor-X med 2gb, kommer jag att få tillgång till alla 3gb grafikminne eller är de som i gamla ramminnes tider att de sämsta kortet flaskar de bättre?

Nu äre inte säkert att jag tänkt biffa på med 2gb då de inte ger en jätteincrease men samtidigt kostar de inte så mycket mer heller så om någon vet om det funkar kalas och köra 2gb + 1gb korten i CrossFire så vore de väldigt snällt.

Sen funderar jag på en annan sak, Sapphire har släppt både en 5850 Toxic och en Vapor-X, dem ser slående lika ut trots att kylsystemen ska skilja sig åt och Toxic är lite mer factory OCad än Vapor-X medan Vapor-X ska ha bättre och tystare kylning ?! Det går inte riktigt ihop i mitt huvud men är det så det ligger till? Eller bör jag köpa mig ett 5850 Toxic om jag ska köra CrossFire.

Tack på förhand.

Over and out!

Visa signatur

///Peter "Sweeler" Nilsson

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr korten kommer bete sig som 2 "5850 1 GB"

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Korrekt och skulle ena kortet vara snabbare än det andra kommer båda köra i samma hastighet som det "långsamma"

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Skrivet av Sjodden:

Korrekt och skulle ena kortet vara snabbare än det andra kommer båda köra i samma hastighet som det "långsamma"

Supertack för de snabba svaren - då fåre bli en order på de jag hade, tjänar ju några hundringar på de också :b

Visa signatur

///Peter "Sweeler" Nilsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjodden:

Stämmer väll inte helt då man kan klocka korten olika i ccc tex, minnesmängden stämmer dock, effektivt 1GB om man kombinerar 1GB + 2GB.