Permalänk
Medlem

Liten är fin

Jag var nyfiken och ville prova på att bygga en liten dator då jag inte arbetat med ITX-storlekar tidigare. Resultatet blev en liten dator som huserar som HTPC men som även klarar många spel i medel till höga upplösningar.

Delarna blev ett litet ihopplock av bättre begagnat och nytt.

MoBo: Gigabyte GA-H55N-USB3
CPU: Intel Core i3 530 2,93GHz Socket 1156 Box
GPU: GeForce GTS 250
HDD: Seagate Momentus XT ST93205620AS 32MB 320GB
Kylare: Corsair Hydro Series H50
RAM: DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x2GB

Liten är fin

Permalänk
Proffsmoddare

Blev riktigt rent och fint.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

hade sånna kylare på mina 9800GT också:P förvånansvärt bra var dom med.

härligt bygge!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Blev snyggt blev själv sugen på en liknande nu

Permalänk
Medlem

har hört att det moderkortet har en transistor ivägen för H50 bakplatta. har du märkt något?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Tack för all fin kritik!

Skrivet av ajsp:

har hört att det moderkortet har en transistor ivägen för H50 bakplatta. har du märkt något?

Ja, jag var tvungen att såga och fila bort 2 av hörnen på backplaten. Det är väldigt mjuk plast så det går säkert att karva bort med en kniv också.

Permalänk

"Liten är fin" Haha det tror jag inte tjejen säger Skämt åt sido..

Snygg liten burk det där 4p

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Jag älskar dessa små kraftpaket Tror det får bli ett sånt när jag väl får pengar till det stora burken får duga ett tag till

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Jag köpte samma morderkort fast med ett litet lian lian li chassi och resten av information är ganska överflödig men vet någon en bra cpu-kylare som får plats förutom referenskylaren dvs.

tack i förhand!

Visa signatur

Ein Haswell mit ein gtx 970, jawohl!

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut, har personligen lite svårt för den upplysta grafikkortskylaren samt att du, vad jag förstår av bilderna, bara lagt hårddisken på botten av chassit. Den sitter inte alls fast?
Vore även intressant att se lite benchmarkresultat med systemet samt idle och speciellt full load temperaturer på bygget.

4p!

Skrivet av droodle:

Jag köpte samma morderkort fast med ett litet lian lian li chassi och resten av information är ganska överflödig men vet någon en bra cpu-kylare som får plats förutom referenskylaren dvs.

tack i förhand!

Något i stil med detta? Avståndet mellan moderkort och PSU är större på PC-Q08 jämfört med SG05/06 så det bör vara lugnt.
HTPC/Gaming Build (H55N-USB3 w/ AXP-140 Cooler) *pics* - [H]ard|Forum

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Ser bra ut, har personligen lite svårt för den upplysta grafikkortskylaren samt att du, vad jag förstår av bilderna, bara lagt hårddisken på botten av chassit. Den sitter inte alls fast?
Vore även intressant att se lite benchmarkresultat med systemet samt idle och speciellt full load temperaturer på bygget.

4p!

Tack anders.149! Som jag sett andra skriva - var du en av dem som inspirerade mig till bygget. Mm, som jag skriver i en av bildnotiserna har jag också svårt för LED-fläktar men jag hade inte så många "tunna" tredjepartskylare till GTS 250 att välja på. Fast i slutändan tyckte jag resultatet blev okej tills jag får råd med ett bättre grafikkort.

Hårddisken sitter fast med tjock dubbelhäftande tejp (står också i en bildnotis), som är lätt att få bort.

Screenshots för temperaturer och benchmarks kommer så fort jag får tummen ur.

Bugar och bockar för poängen! :]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roast:

Tack anders.149! Som jag sett andra skriva - var du en av dem som inspirerade mig till bygget. Mm, som jag skriver i en av bildnotiserna har jag också svårt för LED-fläktar men jag hade inte så många "tunna" tredjepartskylare till GTS 250 att välja på. Fast i slutändan tyckte jag resultatet blev okej tills jag får råd med ett bättre grafikkort.

Hårddisken sitter fast med tjock dubbelhäftande tejp (står också i en bildnotis), som är lätt att få bort.

Screenshots för temperaturer och benchmarks kommer så fort jag får tummen ur.

Bugar och bockar för poängen! :]

Hehe ojdå, jag var lite dålig på att läsa bildtexterna ser jag. Jag skyller på att det var sent på kvällen.

Håller med om att det är dåligt med grafikkortskylare som fungerar ihop med mindre chassin som SG05/06. Ingen större vits att byta iofs om du ändå planerar för grafikkortsbyte.

Ser fram emot bilderna!

Permalänk
Hedersmedlem

Tjusigt vad kör du på för nätagg och vad har det på 12V håller på med ett likande bygge men klurar lite på om 10A räcker.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming