Permalänk

MSI HD 5970 + LG W2363D

Tjenare folks! Jag en polare har precis köpt var sin ny skärm:

LG W2363D
Bildstorlek 23 tum
Upplösning 1920x1080
120Hz
3MS

Vi har båda två Ati HD 5970, Jag har MSI han har XFX, Och som sagt var sin skärm, nu har vi båda dock ett ganska grovt problem, Det är en 120Hz skärm, Men vi båda kan inte göra några inställningar över 60Hz, inte någonstans, inte i spel, inte vid desktop och dylikt.

Utöver detta så har vi även en svart ram runt själva skrivbordet, Den är väll si så där 2 centimeter på höger och vänster kanterna, och 1 centimeter uppe och nere , där skrivbordet borde vara, för att täcka hela skärmen, Nu antar vi ju att det är ATI's drivrutiner som det är lite strul med.
Någon som har haft detta problemet innan, och kanske vet hur det kan lösas? Är det någon inställning?

What do!? >: (

Tack på förhand!
MVH, Peter.

Permalänk

vad har du för kabel till skärmen?

Permalänk
Skrivet av magnus9309:

vad har du för kabel till skärmen?

Vi har HDMI-Kabel med en adapter som sitter på DVI kontakten på Grafikkortet ( DVI till HDMI)

Permalänk
Medlem

Haft samma problem, det ni kan göra för att lösa det är (så som jag gjorde iaf) gå in på ATI CCC, klicka på Desktop/displays, höger klicka på skärmen som visas under, Display 1 oftast. klicka Configure. Efter det så kommer det öppnas en ruta där ni klickar på en av 2 "tabbar", Den som heter Adjustments. Där så kan du klicka runt, och ändra tills du är nöjd.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

du kan inte köra dvi hdmi vet inte varför men det funkar inte kör bara dvi=)

Permalänk
Skrivet av magnus9309:

Får man fortfarande ut full kvalite? Även med DVI, Så vitt jag vet är HDMI det bästa?

Permalänk
Medlem

Du får en digital signal med både DVI och HDMI. Om du inte behöver HDCP eller ljud till skärmen så räcker det med DVI.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Skrivet av magnus9309:

Jag kör med en HDMI kabel mellan min skärm och dator, och så har jag DVI-HDMI adapter i skärmen och i datorn det funkar ! dock var bilden svart i början tills jag koppla ur o in sladden sen poff pang bom så vare bra bild

Visa signatur

AMD PHENOM II 965BE @ 4100 MHz & (NB/HT @ 2600 Mhz) http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1013703(Vattenkyld) || ASUS 790FX M3A32-MVP DELUXE WIFI | 8GB CORSAIR XMS RAM @ 800 Mhz | Powercolor HD5870 PCS+ 1GB || 6x HDD's 360 GB/360 GB Seagate Barracuda's in RAID 0 and 1TB/1TB Western Digital Caviar "Green" & 2TB/2TB Samsung Spinpoint | Windows 7 - 64-Bit Ultimate.